• _koko_

Ännu en tur med barnkarusellen

muggles - Det går inte att ta reda på utan att operera igen, och det har jagg ju ingen lust med. Att mensen är i princip smärtfri är ju dock ett mycket bra tecken. Däremot, och nu blir det lite privat , får jag ont i yttre blygdläpparna ibland nu under mens, nån som hört talas om det???

Mrs B - Fy FAN vad läskigt och vilken tur att det gick bra!!!

sweet - Skickar en kram och gillar glädjen i ditt inlägg! Men jag tror inte du orkar utan sömn hur länge som helst...

vickan - Japp, du tar priset för bästa velpotta. Men jag hoppas du kommer till ro snart och kan börjar känna glädje inför din egen barnkarusell.

cicci - Förkylningen (lite feber och snuva) var nog framkallad av tanden för jag mådde bra i helgen. Nu har jag däremot fått ont i halsen igen, men det är lite så för mig den här tiden på året. Synd på vår date bara.

Liten - Jag kan gärna ses någon eftermiddag på vetekatten, kanske nästa vecka om jag inte ska till östersund då.

nenne - Finns du verkligen på riktigt? Ok, jag har ju träffat dig, men det kanske var ett avancerat hologram? Förutom att du är rolig som få är du så klok, rak och ärlig när du skriver, utan att någonsin bli otrevlig.

Nu välte sonen just babygymet (med sig under), det gick bra, men jag gissar att han vill ha lite mer uppmärksamhet (och frukost), så vi hörs!

Kram till alla jag inte hunnit skriva till!

• _koko_

Nu gjorde jag sådär igen, skrev en fråga och försvann sen fullständigt. Kan inte riktigt redogöra för vad jag gjort under tiden heller.

Har iaf läst ikapp, och TACK för att ni delar med er av era intimkramper. Alltid skönt att ha någon att dela konstigheter med.
    Nu är dock mensen över för den här gången, skönt!

Piggis - Mina föräldrar träffades i östersund och jag har fortfarande släkt där, det är min anknytning.

BS - Iris har ju varit VÄLDIGT krävande under sitt första år, så jag förstår att du känner som du känner. Har tänkt en del på om vi får ett high maintenance-syskon, vi har ju vant oss vid conny som är världens enklaste för det mesta. Då gäller det bara att komma ihåg att vi faktiskt fått ett syskon... Och där är vi ju inte ännu!!!
    Roligt iaf att ni får njuta nu! Tror det jämnar ut sig i slutändan, att alla barn har jobbiga perioder.

Lider med er som är sjuka och har ont.

FruLlan - Är GLAD att du skriver av dig här i stället för att hålla det inne och grubbla för dig själv. Och jag FÖRSTÅR att det känns extra jävligt när mensen var sen, jag trodde verkligen att det tagit sig när jag fick veta. Men det där med tjej/kille - du vet bättre än så!

Liten/oms - Just onsdag kan inte jag, vi får besök av sambons syster med familj (japp, på dagen). Däremot blev det ingen resa norrut den här veckan, vi har skjutit på det ett par veckor.

Lappis å nenne - Blir så jäkla sugen på att testa akupunktur jag också när jag läser det ni skriver, tycker det är superintressant att läsa!!! Lappis, jobbar din akupunktör bara med barnlöshet?

Vad var det mer jag skulle kommentera?

Helgen har jag tillbringat med att måla nyinstallerade fönster och dörrar, äntligen kan man gå ut på vår fina nya altan från köket!!

• _koko_

Men frullan, älsklingen, självklart får du önska dig en tjej!!!! Jag menade inte den delen av resonemanget, utan den där du trodde det var hopplöst för er att få en tjej för att det inte gick blixtsnabbt att bli gravid och bad om tips på "hur man gör en tjej".

Jag var skitsvår att få till för mina föräldrar och jag är ju bevisligen tjej.

4 nära vänner till mig har fått 5 söner (sammanräknat) på första försöket. 2 är gravida igen (gick fort även denna gång) och vi gissar söner nu också.

Andra vänner till mig har en ivf-dotter och en son som kom till på naturlig väg.

Men nu orkar jag inte skriva mer, måste vila, har migrän...

• _koko_

NENNNNNNNNNEEEEEEEEEEEE!!!!! Jättegrattis till huset och här hålls det tummar och tår som aldrig förut!! Med tanke på att min cykel numera verkar vara typ 35 dagar *suck* skulle ju dag 32 inte betyda någonting för mig, men för lite mer normala människor som dig är det ju jättespännande!!! Nu JÄKLAR!

Jag och sambon fick presentkort på mancini (underbara vänner som vet mitt favvoställe) när vi fyllde 30, men vi har inte lyckats utnyttja det ännu, trots att barnvakt ingick i presenten!
    Ha en undebrar middag, Liten!!

Telis - På mig punkterade de ju ett antal små endocystor vid äggplocket, så är de små kan man bli av med dem på det sättet. Men lova mig att du ser till att få antibiotika om de punkterar några cystor på dig också!!! Infektionen jag fick var ju inte att leka med, och jag vet ju fortfarande inte om den gjort någon skada på min enda friska äggstock... Ska ju till JÅ den 16e oktober för att kolla det.

Sen har även jag glömt vad jag skulle kommentera mer...

• _koko_

Mrs B - Hoppas du får sova snart. Conny har också haft en jobbig fas, jag kallar den 8-månadersfasen. Några nätter kunde han bara sova om jag låg med handen på honom, behöver jag säga att jag inte sov så bra dessa nätter? Som tur är varade det bara ett kort tag, och nu är han tillbaka på ett par nappgnäll per natt, så jag hoppas det var en kort period. Som bäst vaknade han ju inte alls på nätterna, tar gärna tillbaka det.
    Sen strular han med maten också, äter mycket mindre än tidigare. Men det verkar vara många andra som märkt av det vid den här åldern, så vi kör på att det "ska vara så" just nu, och fyller upp med ersättning.

Han har precis kommit på att man kan resa sig, så nu försöker han på alla möjliga och omöjliga saker, och jag har insett att nu börjar stora göra-illa-sig-perioden... inget allvarligt har hänt ännu, men det är nog bara en tidsfråga.

Inväntar spänt söndag.

Nu måste jag lägga sonen och sen fixa nån slags middag till mig. Vi har varit och firat en fd kollegas jämna födelsedag, så än så länge har jag bara druckit middag.

• _koko_

Men vad är det jag ser, är ni på FB allihop?? Då letar jag reda på cicci så kanske jag hittar er andra via henne?

Grattis zozo, vet inte om jag sagt det redan?

sweet - Du måste sluta ha dåligt samvete för sånt där. Än så länge är carmex-förrådet välfyllt, men om nenne har plats får hon gärna ta dem över atlanten. Vore roligt att ha en anledning att träffa henne igen.

Nu måste jag hämta in sonen som vaknat, återkommer!

• _koko_

Ok, han verkar kunna leka lite själv, då fortsätter jag.

www.norrgavel.se - Vi har ett soffbord "bord BAS" i såpad björk, genialiskt med lådorna för fjärrkontroller och sånt.

zozo - Det låter som att det blev rätt dramatiskt, skönt att det gick bra!!

Frejis - Jag fick ju bara ut två ägg trots ca 7 blåsor, men det berodde ju på att resten var endocystor, och det kan det ju inte vara i ditt fall... Håller tummarna för resten av resan nu!!!

nenne - Var in och läste om skitmensen i helgen, men hann inte kommentera. FAN, kan inte röda faran någon gång överraska oss positivt genom att hålla sig borta???

telis - Jättefint badrum som kommer att stå sig länge! Vårt badrum har 4 år på nacken nu och jag tycker fortfarande att det ser nytt ut (förutom att jag pajjat handfatet då, men det ska vi byta)! Vi har också vitt och grått kakel, och livar upp med handdukar och annat i färg.

lappis - Hejja er! Det finns ju de som lyckas efter flera års fruktlösa försök och trots att behandlingar inte fungerat, önskar att jag snart kan berätta en sån historia om er för vänner och bekanta.

Så, det var den tiden jag fick, nu ska vi visst promenera runt i huset (säger conny genom att dra i mina ben och skrika argt).

• _koko_

Åh, frejis, det är ju SUVERÄNT resultat, vad glad jag blir!!!!!!!!

Å cicci, du är gravid gumman, du vet ju att man ska akta sig för FL.

Telis - Undrar om svaga kroppar också har med endo att göra? Fick exakt samma "diagnos" av naprapat för ett par år sedan - han knådade bort hundra knutar med gjorde klart att bra blir det inte förrän jag börjar träna ordentligt.

För mig blir det ingen resa i helgen. Farmor är dålig igen, och då det förhoppningsvis inte är kris är det roligare att skjuta på det nån vecka så hon får vara pigg när vi är (fast nästa gång tänker jag inte låta pappa skjuta upp det igen, det är såklart jobbigt för honom, och genom att skjuta upp det behöver han inte hantera det...).
    Ska man se något positivt med det är det att min äl verkar infinna sig i helgen (om jag nu har någon, men jag börjar få utslag på de billiga testerna jag har, får se om CB håller med).

Liten - Vi har också kalla golv och conny får mest vara naken i badrummet där vi har golvvärme.

Nu orkar jag inte skriva mer, batterierna håller på att ta slut i tangentbordet, så jag måste trycka ner varje tangent väldigt noga...
    Kram på er!

• _koko_

Är sjukt avis på nenne som får åka till NY OCH träffa sweetan o lillkaramellen...

Och är inte ett dugg överraskad över kommentaren ang dina fransar, nenne, dem ser man ju innan man ser dig om du kommer runt ett gathörn. De är FANTASTISKA, och jag tror att jag sagt det förut dessutom?

Piggelin - Inget går dig förbi. Ja, eftersom conny inte direkt blev till på en kafferast (eller så var det just det han blev??!! ), tänkte vi att det är lika bra att sätta igång och försöka. Skulle det gå lätt den här gången är ett syskon mer än välkommet, och skulle det inte göra det vill vi ju veta det.
    Och döm om min förvåning när jag fick BÖJ i torsdags!!! Jag trodde ju bara att det var rätt dag att börja testa på, inte att det redan var dags! Hahaha, har ALDRIG gjort av med så få CB-stickor förut...
    Och jag som varit en riktig surkärring i veckan och inte alls varit intresserad av något sånt fick nu bjuda till lite, vilket resulterade i ett par riktigt bra omgångar i sänghalmen.
    Fast jag tänker inte räkna med att jag faktiskt har ägglossning bara för att jag fick böj (med tanke på mina prövade äggstockar).

Apropå viktnedgång använde jag mig av hälsovakten när jag ville lära mig äta bättre. Då var det ett program man köpte, nu tror jag det är internetabonnemang som alla andra. Minns dock att de hade (då iaf) en stor databas med kaloriinnehåll i både råvaror och maträtter som man kunde slå i. Allt man åt matade man in, och så fick man se hur många kalorier man ätit, men även hur de var fördelade (fett, kolhydrater osv), samt vitaminer och mineraler! Var väldigt nöjd med programmet; gick ner de kilon jag ville och mådde framför allt väldigt bra av att äta mer varierat och näringsriktigt.

Telis - Hur har det gått med boken förresten? Har du ändrat kosten någonting? Var och åt tapas igårkväll (mums!!) och blev vansinnigt uppblåst i magen, så nu sitter jag och funderar på varför. Har även upptäckt att jag får ont i magen direkt när jag dricker juice... Det här märkte jag inte av förut när jag åt vetemjöl, då hade jag nog rätt konstant uppblåst och ond mage...

Oj, vad långt det blev! Kram på er alla!

• _koko_

Telis - Jag har ju hållit upp med vete i 1½ år nu, så du får nog ha lite mer tålamod. Men jag förstår verkligen att man inte kan åka till usa med specialkost. Jag började ju äta mjölkprodukter igen när vi var i usa för ett år sedan - tänk er att åka till skräpmatens land och varken äta mjölk, ost eller vetemjöl... Nä, vetet höll jag på eftersom jag hade hållit upp så länge redan, men mjölk, yoghurt, grädde, glass frossade jag i.

Cicci - I know, helt osannolikt!! Nu är frågan hur jag ska låta bli att bygga upp förväntningarna (fruLlan, darling, jag hälsar nog snart på i ditt hål...)...

Och jag vill också veta var de ha marängsviss på brunchmenyn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen