• Frejis

Ännu en tur med barnkarusellen

God morgon i tråden!
    Äntligen sol här och jag har som vanligt ingen lust att åka hem. Hör till de mystiska människor som säger (och känner) att här vill jag bo oavsett var i världen de landar (nåja, nästan...). Hm, maken vill dock inte ha någon utlandstjänst längre, då innebär det att jag får skaffa ett sådant jobb längre fram.

Nu ska Frejis skärpa sig och bli allvarlig/ej så ego igen

Lappis - jag tycker att det är intressant med akupunktur som dock är ett ganska okänt område för mig. Skulle kunna tänka mig att prova det själv eftersom det förmodligen inte gör någon skada, principen känns därmed enkel. Läskigt med alla nålar som man inte sätter själv...
    Jag känner mig rätt så delad i den här frågan. Förut tyckte jag som Muggles och spontant skulle jag nog säga att jag är skeptisk till det hela, men om det (eller någonting okänt under akupunkturperioden) kan hjälpa folk att bli gravida, så why not?

Telis - intressant med din kusin och så roligt att det inte behövdes något FET.

Tinga - skoj att se dig här och få höra mer om vardagen med tvillingarna. Skriv när du vill, det finns nog inget skrivtvång här.

Muggles - Dumma Kodak

Cicci - spännande när det gäller symptom! Fortsatt tumhållning garanteras

Igår föll jag i en sådan stor grop och kände mig ganska så ledsen. Är så trött på alla så kallade försök att jag snart rymmer från maken, doktorn och andra män som förknippas med barnalstrandet dessutom känner jag mig trängd i den här situationen då varje beslut får konsekvenser. Men maken var som vanligt duktig i psykologrollen.
    Förmodligen ökar pressen eftersom vi ska träffa min doktor på onsdag. Bläh

• Frejis

Lappis igen - Skrollade tillbaka och såg att du har bokat ett corepass i stället för spinning. Hm, om man går på fler corepass än ett, efter varandra? *fuskis *

• Frejis

Lappis - det låter ju väldigt bra i sig att den första erfarenheten av akupunktur blev positiv. Hoppas verkligen att det fungerar nu.

Hm, när jag tänker efter kan min grundläggande inställning sammanfattas både som skeptisk mot akupunktur och mot skupunkturens utövande som kostar en del. Men jag vet egentligen för lite så jag ska inte uttala mig. Ska googla om det på nätet i stället i väntan på att min far pressar klar färsk äppeljuice. Han har semester just nu och min mamma gillar inte att han tar fram olika apparater som stör den vanliga rytmen i hemmet. Men nu är hon på jobbet så han gick ner till källaren och hämtade upp juicepressen. Så nu är han glad och huslig!

• Frejis

*vinkar glatt tillbaka till Koko och skickar en kram*

• Frejis

Kom upp ur gropen Nenne! Helt rätt att cykla lite, humöret blir bara bättre efter lite fysisk aktivitet! *mumlar för mig själv att jag måste vara helt störd eftersom allt som jag skrivit nu förknippar jag med sex i barnalstringssyfte*

Lappis, 22 nålar, det var inte få! Så spännande med akupunktur, hoppas att det fungerar. Något gott gör den ju eftersom du somnar under behandlingen.
    Kom på en sak som jag ville fråga dig - kommer ni att sätta in två ägg nu eller ett?

Tinga, hoppas att du haft en fortsatt trevlig dag med killarna.

Mrs-B, grattis på födelsedagen!

AM, grattis på bröllopsdagen!

Telis - dessa hantverkare men badrummet kommer nog att bli jättefint. Hur lång tid kommer projektet att ta?

• Frejis

*vinkar till Vänner och Sweet* Kul att se er här!

Grattis till sonen MSW! Ett fint och ganska ovanligt namn som ni har valt, tycker jag

Dagis vid tre månaders ålder skulle nog gå bra för min del, tror jag. I teorin i alla fall

Är det några fler som vill bruncha på söndag? Jag både vill och kan

Träffade min gyn idag och det blir ett nytt försök med preliminärt äggplock vecka 40. Ska bli skönt att komma igång och den här nya positiva känslan är lite konstig. Fick veta idag att jag kommer att få en höjd hormondos för att producera fler ägg och förhoppningsvis några till frysen och att jag svarade sämre på hormoner sämre än vad läkaren trodde att jag skulle göra. Nåja, systemet är nog lite förkalkat och börjar bli gammalt som jag sade tidigare Själv känner jag mig allt yngre med varje dag som går

Det är väl de senaste nyheterna här, har annars inte så mycket att skriva om.

Vänner, egen tiramisu låter ganska komplicerat och gott. En absolut favorit på konditoriet

• Frejis

Hej tjejer!
    Vad är det jag ser, har Nenne fått Puregon och Ovitrelle? Det låter ju nästan som den vanliga ivf-medicinen, så välkommen in (ännu djupare sug i karusellen!

Som jag skrev tidigare har jag känt att jag inte har så mycket att tillföra i tråden, frånvaron av plus gör att det tom är meningslöst att känna efter symptom, tanten kommer ändå. Och när det gäller barn kan jag väl inte komma med så många goda råd...

Lappis - när startar du med ivf:en? *nyfiken*

• Frejis

A.M - då väntar vi tre dagar till! Alltså på lördag

Lappis - tanten borde komma någon gång mellan måndag och onsdag. Start på onsdag oavsett vilken dag hon kommer.

• Frejis

Brudsommar - tänkte på stackars Iris som inte har ätit på mer än en vecka och som inte heller ville ha mat om jag förstått det rätt. Kan det vara så att hon är uttorkad och skulle behöva få dropp på sjukhuset? Antibiotika främjar ju inte aptiten direkt heller

Lappis - välkommen tillbaka hem och till tråden!

Du och Nenne är så duktiga på det här med akupunkturen, tempkurvor med mera. Jag skulle nog inte orka hålla på och känner nog att vanlig ivf är precis lagom nivå för min del. Ömma bröst och ibland bröstvårtor är även här symptom för mens och tanten har anlänt idag, punktlig som vanligt. Inte ens ivfen förmådde rubba hennes tidtabell...

Förresten vill jag också tillbedja bidrottningen öven en lunch om tillfället ges.

Nenne - ett halvtidsjobb är kanske bättre än ingenting alls. Du kan ju alltid säga nej tack till jobbet i ett senare skede.

Isch, början på sprutperioden på onsdag. Ser på det med skräckblandad förtjusning och hoppas att det hela är över om ett par veckor. Tar äggplocket som ett resultat, när det gäller resten får vi se.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen