Ännu en tur med barnkarusellen
måste ju ha helt full koll!
måste ju ha helt full koll!
hejsan tjejer
(för det är vel ingen kille som gömmer sig bakom nåt nick och har askul åt våra aladåb-historier och pappersmuffande )
Äntligen en liten stund för datorn.
Telis: faaaan! känner så otroligt med dig gumman även fast jag nog inte helt kan förstå precis hur överjävligt det känns
varför måste det vara så orättvist? och varför kan det bara inte funka. Hoppas nu verkligen att ÄD kön går snabbt och att det funkar. Stoooooor kram!
Page: KUL att se dig igen. det var länge sedan! Låter som om ni har haft enjobbig tid, benmärgstransplantation låter som en rätt stor och tuff grej att genomgå. Hoppas verkligen att all eländig cancer är borta efter det. Kram till er båda.
hmmmmm vad sjutton skulle jag mer kommentera??? helt bortblåst....
ja ja
Vickan förresten. Jag bara måste fråga? Har du och maken aldrig haft ett snack om att skaffa barn eller inte innan ni gifte er? Det känns ju som en rätt stor sak faktiskt. Jag menar, jag skulle aldrig ha gift ,mig med någon som inte ville ha barn och det skulle maken inte heller ha gjort. Vi ville ha barn båda två och ett liv utan (av fri vilja alltså) skulle inte varit okej. Så hade den andra av oss sagt nej så hade nog det inte blivit vi. Men som tur var så ville vi ju båda. Har även en kompis vars make velade lite angående om han ville ha barn eller ej. och då var min kompis benhård med att han måste fatta ett beslut så att hon fick chansen att gå vidare om han beslöt att han inte vill ha barn. För hon har alltid velat ha barn.
Vad jag försöker säga är att barn ju för många är väldigt viktigt så det känns som nåt man ska vara ärlig med och kanske klara av innan man knyter sig. För jag uppfattar det ju som att din make verkligen vill ha barn men du tvekar. Och då undrar jag om ni aldrig pratade om det innan ni liksom bestämde er för varandra.
Hmmm
jag får liksom inte riktigt fram det jag försöker säga på ett bra sätt, men jag hoppas att alla fattar. Men mest hoppas jag att du ska lyckas bestämma dig och inse att livet inte alls behöver förändras så mycket på grund av barn. Ialölafall inte till det sämre, tvärtom.
Jag menar du verkar orolig att in te kunna hålla på med dina scouter osv. Men för sjutton, ta med bebisen! eller sluta amma tidigt och låt maken flaskmata medan du tampas med myggen. Jag menar, man kan fortsätta med sina hobbys osv när man har barn. Man måste bara samarbeta och ställa upp för varandra. Barn är abslut inget hinder för något och inga problem utan bara glädje.
Åhhhhh
nu låter jag som nån himla predikare.
Känner att det inte blir nåt bra alls det jag skriver idag. Så jag går och sover lite midda, det blev mycket vin igår
hoppas det löser sig vickan!kram
hejsan tjejer
hmmmm
kommer knappt ihåg när jag var inne sist och avd jag kommenterat eller inte. Med risk för upprepning så skriker jag jäääävlar i satanssss förbannnade heeelvette åt både frejans och telisens otur. VArför????
Menåhhhhhh vad underbart att höra att du fått tag på en äggdonator telis!!! Vilken super kvinna!!!!! Hurra hoppasn att allt går bra och relativt fort nu!!!!
Nenne välkommen hem förstår att du alskade NYC städernas stad minst sagt.
cicci; välkommen hem till staden igen. Och jag tror du skulle bli en super donator!!! fertil som en bläckfisk och får super barn!1 måste ju vara en lysaknde kombo! Så kööööör du har säkert ägg för att skapa en mindre svensk stad ha ha ha leende lintottar fulla av energi inte helt fel.
Angående frågan om ägg donation eller inte så håller jag till 700% med telis. Visst allas dröm är vel att få egna biologiska barn men kan man inte det så skulle jag absolut kunna ta emot en annan kvinnas ägg. Att få vara gravid, bära ett barn, känna sparkar, klappa mage och få föda fram ett barn åhhhhhh det skulle vara HELT mitt barn efter det oavsett mitt ägg eller inte. JAG skulle ju ha gett barnet liv, näring och ALLT under 9 månader. Det slår alla spermier och ägg det.
och precis som telis skriver det är ju 100 procent ändå makens biologiska barn och det kan ett adopterat barn aldrig bli. och vad det gäller utseende osv så är det ju samma sak. 50% makens iallfall också nåt ett adopterat barn inte blir. Sen det där med sjukdomar och intelligens.... ja.....där vet du ju noll om du adopterar sen. Hmmmmmm hur många av oss är såååå sjukt intelligenta att vi bara vet att det klommer bli en liten einstein om man får ett bio barn.... Hellre ett glatt, friskt, socialt, omtyckt barn alla dagar än ett som har som enda kvalite ett högt IQ....
Nulåter det kanske som om jag är neggo till adoption ABSOLUT INTE. Skulle helt klart även adoptera om det inte funkade för oss. Heeeeelt klart. Det finns så många barn som behöver ett tryggt hem och kärlek.
shit vilken predikan.
ber om ursäkt över den stingsliga tonen . pms
angående alla kakrecept...
låter kanon gott
men jag är nog ingen kaffebrödsmänniska från början. Sen har alla år som glutenintolerant gjort att man mer eller mindre glömt att man ens kan äta kaffebröd. Glutenfria alternativ smakar ju ofta sandpapperom de är riktigt bra.
är även gärna med på en tråddejt. Dock helst inte en tisdagskväll.....
cicci:
nej det är kört
Hejsan tjejer
Frejan: Urs ett tidigt missfall vad trist förstår att du känner dig nere och less. Om man nu msåte vara en über klämkäck människa så kan man vel försöka se att då kan du ju iallafall bli gravid men eftersom jag sj'lv är allergisk mot klämkäckhet när jag är nere... så ska jag ju så klart inte säga så...
förstår hur du känner att vilja ta en paus. Man orkar ju liksom inte ibland.... Men jag vill liksom övriga pusha för att ni ska orka fortsätta. Men mest av allt skickar jag en stoooor kram.
Blir även ledsen av att läsa att lappis har tant på ingång. Kan hon inte bara hitta en annan tråd att förpesta STICK du är inte önskad!!!!!
Själv sitter jag här och bara väntar på tanten. Nu är det inte många timmar kvar till hon kommer. ATT hon kommer är nämligen HELT klart. Det betvivlar jag inte för fem öre så det är bara så jääävla irriterande att hon promt ska vänta till rätt dag. kan hon inte bara snabba på och komma lite tidigare så man får det överstökat.
Det är egentligen lustigt hur man är funtad. jag vet ju att hon kommer men trots det så kommer jag bryta ihop totalt när blodet verkligen börjar spruta. Trots att jag vet om det.
känner mig helt knäckt över att det inte funkar. Och precis som kokosen skriver så känns det som att man är tillbaka där man var för två år sedan med en radda misslyckade försök i bagaget. Så borde man ju absolut inte tänka men jaaaaa det är mycket som man inte borde.
Kokosen: såååå ledsen att tanten hittade dig också.
Kram
Angående diskussionen om ÄD och insemination.... måste nog hålla med cicci helt och jag tycker också att du cyklar lite tokigt omsan.
Är totalt FÖR ÄD och insemination så mycket så jag skulle bli alltför upprörd om jag ska gå in på det hela så jag låter bli... för allas trevnad
Och sen det där att du skyddar barnens rättigheter... så det gör inte vi andra som har annan åsikt
Och om det är så att det är så skadligt för barn att växa upp med ensamstående föräldrar... ja då borde man ju får skriva ett kontrakt då eller där man måste lämna tillbaka barnet om man skall separera från varandra .... eller..... är det möjligt
nåja
vi tycker olika helt enkelt och det måste man ju få göra absolut. Kram på er alla!!!!
Angående tråddejt så kan jag inte på söndag. Kommer ju hem från nice nån gång på eftermiddagen och då gissar jag att jag bara vill gosa med borren efter två lååååånga dygn ifrån familjen.
hmmmm
skulle ha skrivit nåt till nenne vet jag men jag minns inte vad.....
skrickar vel en stor blöt puss istället och hoppas dessutom att försäljningen av lägenheten går bra o ni får löjligt mycket pengar
hejsan tjejer
cicci: Näe BIM är idag... och du glömmer att min mens var 5 dagar försenad förra månaden. tanten tycker om att straffa mig lite extra bara. Så näe du gumman det är ingen bulle i den här ugnen utan stor fet jävlarns tanthelvete på ingång. Gissar att den kommer kl 13 idag (vanliga tiden) om den nu inte tänker jävlas ordentligt och kommer i poolen i nice i helgen. Skulle inte förvåna mig alls....
Sen som svar på litens fråga så tror jag faktiskt inte det blir fler försök på ett tag nu. Min mentala hälsa klarar nog inte det.... Maken vill men jag pallar inte.
Angående stövlar är mitt problem att alla alltid har för vida skaft. Det ser ut som flaggor kring mina smala vader skitfult. Jag kan aldrig köpa stövlar, problemet med stora fötter och smala vader...
Inredning... fortfarande totalt ointresserad... fattar noll. Önskar jag var i allafall lite intresserad.
hejsan tjejer
hej kram till telisen förstår verkligen arr du tog en time out... behövs ibland och förstår att ämnet av naturliga skäl är väldigt brännande för dig. Är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ glad över att du ska få ägg s¨det kan du inte ana. Vilken underbar tjej som ger dom till dig och vilken underbar uppfinning med ägg dponation. Hurra för vetenskapen som kommer på sätt att hjälpa folk. HURRA!!!!!
angående ensamstående föräldrar så är det ju nuförtiden även tillåtet att adoptera som ensamstående. Har en gammal kollega som ska hämta sin son efetr jul. Är SÅÅÅÅÅÅÅ glad för hennes skull.
Och när man adopterar som ensamstående så gör de tydligen väldiga kontroller av ens omgivning för att förvissa sig om att man har ett bra kontaktnät så man kan få hjälp och det finns förebilder osv.
Precis som mugglan skriver så behöver det ju inte vara en pappa som är manlig förebild.
Borren mår prima som alltid. eller visst lite förkyld, men det är ju alla barn nästan jämt så det tar jag ingen notis om. Han är pigg och glad ändå. Tycker precis som mugglan att det är sååååå himla häftigt när barnen blir mer och mer kommunikativa. det är så häftigt va en liten ettåring förstår och kan. Mycket mer än man ofta tror. Borren säger inte så jätte många ord (tydligt) men han fattar desto mer. Han är en sån liten glader och har alltid ett leende åt folk det gillar jag. oavsett6 om det är gubbar på ICA, tanter på bussen eller folk ute. Han smilar alltid upp sig. Gå kan han själv men han är så himla försiktig så han vill helst hålla i ett finger hela tiden. Sååååå tröttsamt.... för han vill gå precis hela tiden....Annars är hobbyn att jaga katterna
Just det..
sen tänkte jag på det som diskuterades här förra veckan. Viljkan att vara gravid och bära ett barn. och det är inte alls så att man måste må illa, ha ont och må piss. Tvärtom. Vi är vel ganska många som mått prima som gravida också. Så det behöver inte alls vara jobbigt att vara gravid, jag tyckte att det var toppen från början till slut.
hej nenne
du som befinner dig lite läängre norrut iallafall och precis som jag inte verkar gilla att frysa. Har du nåt bra tips på en VARM jacka. Jag avskyr att frysa och fryser jämt känner att jag måste ha en ny varm jacka till vintern. Om det nu blir vinter vill säga.
Vill dock ha en som går ner över baken och är inte så förtjust i dunjackor. Iallafall inte såna som ser typiskt duniga ut om ni fattar....
hjälp alla shopping fantaster
cicci: positivt tänkande det är verkligen din grej negativt är ju min
förresten så vill jag att vi åker på en resa som vi pratat om, det vore så himlarns kul tycker jag. Maken känner ijuförsig att han vill vara med på borrens första utlandsresa... men han kan ju inte alltid få som han vill eller hur.
nenne. Vara snygg.... moderiktig... hmmmmm halllååååå det är ju tant fruLLis du pratar om
jag säger som morsan jag är inte till för att vara vacker jag är ändamålsenlig
så mössa, raggisar, halsduk o långkallingar är verkligen min grej. MEN behöver en jacka också.
Hittade en peak på stadium men det kostade 6995 tyckte det var lite dyrt faktiskt.... men jag kanske bara är snpål, det kanske är vad man måste betala...
Åhhhh vad häftigt med VUL cicci. Såååå spännande. Avis början av juni låter ju kanon. Då blir det ju nubbe till sillen på midsommar