Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Ännu en tur med barnkarusellen

Frullan
    aha... ja det är nog den. Det är ju mycket pengar men om det är någonstans som jag inte snålar så är det på ytterkläder, annars är jag lite av en EPA-klädd bondläpp. Men jag lovar, när du väl märkt fördelen av att ha en riktigt bra jacka så är det värt pengarna. Dels håller de oftast flera år och då är det ju inte mycket pengar jämfört med om man köpte en jacka varje år för att den blev omodern, kall, tappade formen eller så. Sen om själva bäraren tappar formen är ju en annan sak (ja, fast rund är ju en fin form).

Maken köpte en ny mountain hardwear skaljacka + dunväst i NY, där var det ju häflften så dyrt med skaljacka! Men jag har ju redan en (som jag fick gratis på garantin efter fem år, hahahah kan aldrig sluta skryta om det!!!!!) så jag köpte ingen men strök med handen på en hel del gore-tex. *skaljacksfetisch*

• nennesjuttioåtta

Telis
    jepp, det var det jag skrev om att de inte passade en kortis. Jag såg ut som en kub.

Jag minns inte vad min kostade men det skiljde inte så mycket i pris mot Stadium-varianten för i så fall hade jag nog inte motiverat MQ-jackan om det handlat om flera tusen. Fast det var ju ett år sen.

• nennesjuttioåtta

telis
    nej du hade rätt det är annan modell, men de var väldigt lika varandra (då). Fast när jag köpte den så skiljde det sig inte så mycket i pris för då hade jag aldrig köpt den på MQ. Tror också den kostade 4-5000:- och idag är ju det glömt.

• nennesjuttioåtta

Hahah apropå vader - ni skulle se min mans cyklistvader med stoppning! Fantastiskt söta och lagom håriga men han har problem med att hitta pjäxor som går att spänna översta spännet...

Jag har skitsvårt att hitta snygga stövlar, eller skor lver huvud taget. Har oftast tänkt mig hur klacken ska se ut, eller tån, eller färgen (t ex vilken brun variant), skinnet... och de tär inte ofta som det stämmer överrens med utbudet. Sen ska de ju dessutom vara sköna. Har ett par apsnygga (tycker jag) svarta med en snygg hög klack på, men de är tyvärr bara semihöga och jag hade velat ha samma modell men med högt skaft.

Nu måste jag göra ett ryck med städningen igen.

Cicci
    Häftigt med VUL!!!

• nennesjuttioåtta

AM
    ååh tala inte om det! Jag är liten men för fet över magen för att passa i 34 eller XS, men eftersom jag saknar tuttar så blir det bara en pösig luftkudde däruppe om jag köper större. Jag är väldigt smal under bysten men sen ser jag ut som Faló i Uti vår hage. Fast jag har anammat Gry Forsells uttryck, sluta klaga, gör nåt åt saken eller ta en kaka till. Så jag tar en kaka till.

• nennesjuttioåtta

AM
    Lårhöga? *picture in my head* Såna som Julia Roberts i Pretty Woman? Fast om de är lårhöga på dig borde de gå till ljumsken på mig. Föga sexigt. Som ett par vadarstövlar eller chaps. Hoowwsy-hoooo!

• nennesjuttioåtta

howdy-ho, menar jag! *svingar lassot*

• nennesjuttioåtta

sommartid slutar på söndag, står det i almanackan iaf.

• nennesjuttioåtta

Liten
    Lycka till med jobbsökeriet! Här är det tyst och jag vette tusan vad jag skriver i mina ansökningar som är så skräckinjagande att ingen vill ha mig. Kan det vara det där med att jag stjäl monitorer och slickar kollegor på benen (gärna dem med strumpbyxor)?

Izzie
    Go girl!!!! Nu är du igång och bara det är ju ett jättesteg! Härligt!! Det kommer att gå kanon!

MSW
    Hoppas du får ordning på plättarna, kanske med lite socker på (my favorite)? Skojar bara...

• nennesjuttioåtta

Am
    hhahah, ja va fasen, kreativitet och personlighet är ju något de efterlyser i såna jobb som vi vill ha...

Nu är budgivningen igång!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen