Ännu en tur med barnkarusellen
God natt!
God natt!
Hej!
BS,
Jag hade nog provat nån barn-fruktdryck i nattflaska. Samt Nestles smothies som heter Drikki. Tror Semper också har det. Prinsen älskar det och får det ibland som mellanmål i flaska. Bra när man är på resande fot också och kan ge det i bilstol eller barnvagn. Nyponsoppa var också ett bra förslag, samt blåbärssoppa. Men inte om ni tror att hon är förstoppad såklart. Frukt i småbitar som hon kan plocka själv? Håller med Mindre, spelar ingen roll vad det är för mat nu. Glass hade jag nog också provat.
TACK Mugglan för länken till dagis-artikeln! Mycket intressant!! Ens samvete lättade ju betydligt, fast jag har egentligen känt lite som att han nog fasen har betydligt roligare på dagis nu, än hemma med nån av oss. Dagiset han är på är verkligen kanon, vi är toppen-nöjda! Han har inte varit ledsen en enda gång vid vare sig hämtning eller lämning och går glatt och hämtar cykelhjälmen så fort grejerna till dagis börjar packas ihop på morgonen. Så antingen trivs han, eller så tycker han inte om oss så mycket...
Blöjor byter de som tokar, de går åt som smör i solsken. Första tanken blev att oj, måste de byta så ofta? Men det räcker ju med att tänka valdigt fort på andra alternativet så inser man ju att man enbart bör vara glad för det... De små tjejerna i gruppen är så söta mot honom. Går hand i hand, försöker lyfta honom om man ramlar... Han har mognat i en rasande fart på 2 veckor! Det enda trista är ju att man ur ett egoistiskt perspektiv velat vara med där själv också!
Men det kommer säkert komma upp en och annan grej man inte gillar. Men över lag är personalen så himla hänsynstagande till barnen. Det kan ju ta ett tag för Prinsen att gå från deras utgång och fram till grinden t.ex., för det är ju barn från andra avdelningar ute på gården. Jag manade på honom när jag lämnade, men de sa att det bara var att ta det lugnt... Fast egentligen visste jag ju att de skulle iväg och bara väntade på honom. I början var jag lite förskräckt över att det såg ut som om de gett honom mat utan att ta på haklappen, för bodyn var genomkladdig (de hade satt på honom en ny) men har insett nu att det nog var så att de glömt ta med sig dem ut just den dagen. Vill ju inte paniktvätta varenda kväll...
Alltså den kladdiga bodyn kom i en kasse bredvid... Hmm, skit i det där sista jag skrev, blev inget bra förklarat.
Så ingen AM? Och ingen Sweet som varit inne heller? Tänker på S, för hon lät ju inte så glad när hon var inne sist och sen dess har hon ju fått massor av uppmuntrande läsning i tråden, så man vill ju att hon ska läsa det snart om hon varit lite nere! (över vad hon trodde att folk tyckte om detta med dagis...)
Cicci, hade du inte rätt sen ÄL när du försökte bli med Victor? (helt sjukt vad mkt man vet om folk här!!!)
För övrigt, intresseklubben antecknar väl att jag har tant from hell idag!!! Hon segade i 2 dagar med att komma igång och då gör det alltid ONT sen!
Vad var det mer jag skulle kommentera?
Musslor, ganska blä eller ganska... ingenting. Gör varken till eller från med de där gummiliknande varelserna i en middag. Kan gärna vara utan.
Men kräftor, mums!!! Och de ska vara RÖDA, inte blekrosa! Trots 12 år på Västkusten förstod jag aldrig de rosas storhet.
Nä, nu har jag skrivit 5 i rad och ska nog gå och duscha!
So long!
God morgon!
Izzie,
Jag har också hört detta med mikron. Var nyligen hemma hos släktingar med 3 små barn och nyrenoverat stort kök och mikron lyste med sin frånvaro av denna anledning... Fick värma på spisen. Men hemma använder vi mikro...
Oj, nån som vill ha sin gröt nu!
AM, Grattis, vad roligt! Det blir väl en maj-bebis nu då? Kul att få följa dig redan från början den här gången!
Nattson, Hej tjejen, hur mår du??
BS, Hoppas verkligen Iris kryar på dig snabbt! Bra att ni åkte in med henne!
Nu ska maken och jag ha kräftskiva. Ska fira att vi äntrar ekorrhjulet, han började jobba idag. Och därmed är mission "Flytta till Blekinge" completed!
Mugglan, Ringde dig idag på båda nr, men vi kan höras en annan dag. Vi kanske kan höras när du sitter på båten nån dag? Skissar på hämtning-lämnings-schema, men då maken inte har full koll på alla tider på jobbet än, vet jag inte vilka dagar jag slutar 15 och vilka jag slutar 17. Kram!
Halloj!
Sitter kvar på övervåningen och inväntar att Prinsen somnar in ordentligt. Sen ska jag sätta på en tvättmaskin och så ska vi skriva handlingslista till morgondagens Maxi-besök. Lyxiga fredagar det är i ekorrhjulet, ha ha! Men vi har redan ätit god middag och om vi orkar ska vi se en film sen. Jag har fått låna en massa filmer av en av de jag delar kontor med. Han är f ö heeeelt galen. Igår tog han tryckluften i labbet och blåste rätt in i munnen och gjorde en massa roliga miner samtidigt så vi alla vek oss av skratt. Han gör sånt hela tiden.
Cicci,
Fy vad otäckt det lät med kruppen!! Usch!! Hoppas det inte kommer tillbaka!! Kul att ni kommer ner snart igen!! Ses gärna då! Glömde kommentera det sist, det är det "farliga" med att komma in och skriva såhär fort. Man glömmer alltid nåt viktigt...
Oms,
Lät inte bra med ryggen! Men bra att du äntligen tog tag i det. Kram!!
Och gällande "kö-lappar" lämnar jag över min till någon bättre behövande. För att återkomma om kanske ett år? Det var lite lustigt med min svåger som är på oss om att sätta igång med nr 2. Perfekt med 2 år emellan barnen, tyckte han. Jaså, sa jag. Är det därför ni har 6 år till nr 3??? (Jag vet att de väntade pga att de tyckte det var för tätt mellan nr 1 och 2 och vi känner varann hyfsat väl). Då blev han tyst en stund, ha ha! Men tyckte sen att vi skulle upp och cykla igen iaf. "Man kallar det så, vet du!" sa han. "Att man cyklar." OM jag vet, tänkte jag! Kanske skulle sagt att jag kan och vet ALLT om detta! T.o.m. de tyska förhudsmockasinerna känner jag till!!
Annars är väl det roligaste som hänt i veckan att den mest erfarne av våra dagisfröknar utvärderat Prinsen så smått och kommit fram till att han ju jämt är så glad och att han nog är lycklig! Och sånt blir man ju glad till tusen av att höra!