• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

nenne - får en gammal tant som jag ge unga fröken ett råd ! Ställ er i kö NU! Ni betalar per år så om ni inte går in i kön nu så råder jag er att göra det i januari. Det kostar lite drygt 2 000 kronor så det är inte hela världen om ni sedan skulle lyckas på egen hand.

• Lapinette

Säger så för att det är så lång väntetid att få ett barn och själv känner jag att 4 år är oändligt långt bort. Om vi skulle behöva vänta i 2 år ok men 4 år! M a o hade vi ställt oss i kö när vi började med IVFandet i höstas så hade det snart "bara" varit 3 år kvar.

• Lapinette

Zozo - tack för ett gott skratt framför datorn ...skicka brödet, ja vi ska ha barn eller vad det kanske en katt?

Är driften/känslan att få ett eget biologiskt barn så starkt så kan jag också förstå varför människor väljer att gå åt skilda håll om det inte funkar. För mig har den driften aldrig varit så stark. En av anledningarna till varför jag även frågade maken (vääääldigt tidigt i vårt förhållande) om han kunde tänkas leva med mig även om vi aldrig fick barn. Huuvvva, inte trodde jag att det skulle bli så hemska tanke men nu sitter vi där och vi kommer inte lämna varandra pga att vi inte kan få barn tillsammans. För visst är det så, det kanske skulle funka på första försöket med en annan man/kvinna.

• Lapinette

Och visst finns det säkert fler matching lovers out there but jag har kysst många grodor i mina dar och ingen som denna !

• Lapinette

Fy vad knäckt jag skulle bli om min man lämnade mig nu! Det är ju redan hårt med alla försök och känslan som ibland svallar över en att man inte är "god nog".

• Lapinette

Har en fd kollega som skaffade en sladdis för att rädda äktenskapet när inte det hjälpte så har dem sedan dess flyttat typ vartannat år. Då känns det bra i ett halvår (för då är de totalt fokuserade på det nya hemmet) och sen blir allt som vanligt igen. Har sagt åt henne att lämna mannen och gå vidare!

• Lapinette

Och apropå att vara tillsammans med någon som inte vill ha barn. Har också varit med om detta men då (i min ungdom) trodde jag att han skulle ändra sig ... på fler sätt än det där med barn. Människor ändrar sig inte ... men jag höll ut i 7 år (IDIOT!).

• Lapinette

Bye Zozo - ha så skoj med dammråttorna!

Själv ska jag äta kräftor ikväll. Maken och jag har kräftskiva (bara vi två). Hoppas på att sitta på balkongen men det ser inte så lovande ut. Ska dricka lite gott Alsacevin, äta lite ostar samt att jag tänkte kila förbi och köpa lite räkor och en god efterrätt till oss också.

• Lapinette

Håller med både Mugglan och Sweet ! Så kloka tjejer här inne! Dock har det aldrig varit självklart med barn för min del. Har alltid sagt att jag vill försöka men aldrig tagit förgivet att det i slutänden skulle ge något (usch vad rätt jag hade). Har även tidigare sagt att om det inte blir något så får jag vara utan dvs ingen adoption men där har jag tänkt om.

Sweet - solskenshistorian om den 4:e IVF'en är en av anledningarna till varför jag lämnar dörren öppen för kanske ytterligare ett försök (ett fjärde). Har hört flera som har lyckats just på det försöket, en av mina kollegor bland annat. Som sagt, vi får se hur man känner och mår om ett halvår.

Vickan - nej usch vad trist! Hoppas du fick sova i natt.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen