Ännu en tur med barnkarusellen
Lappis - Puregon, 300 enheter. Det känns som en rejäl höjning från 200 som jag hade förra gången. Allt för att få igång äggfabriken.
Vilken medicin har du?
Lappis - Puregon, 300 enheter. Det känns som en rejäl höjning från 200 som jag hade förra gången. Allt för att få igång äggfabriken.
Vilken medicin har du?
Junilejon - vilket fint hus! Grattis!
Cicci - äntligen! snart är det dags att hålla tummar för ett plus.
MSW - grattis till att ha blivit faster!
AM - skoj att höra att det gick bra på VUL. JÅ hör till de trevligaste doktorerna som jag har träffat. Tur att du kunde få en återbudstid så snabbt.
Lappis, du minns saker så bra, visst har jag börjat med sprutor idag. Om du börjar på fredag då är du ju en eller två dagar efter mig... fast man kan aldrig veta hur processen kommer att se ut. Gillar att det hela bara tar drygt tio dagar, det känns skönt.
En mer intressant nyhet är att jag upptäckte ett stort ringformat utslag på ena benet igår. Japp, det är borrelia och nu är det tio dagar med penicillin (riktig hästdos!) som gäller. Skojade med maken och sade att ivf nog kommer att resultera i ett plus den här gången - bara för att jag ska få någonting att tänka på under de närmaste nio månaderna! Det brukar vara min tur...
Heej Frullan, det var länge sedan. Kul att se dig här och ännu roligare är det att höra att ni har börjat jobba för ett syskon till Borre. Det börjar bli riktigt intressant här i tråden igen
*borreliamänniskan är i tråden*
AM - att det kan gå så länge mellan bettet och symptom har jag hört, men att "borreliaringen" dyker upp så pass sent... intressant! Den är i alla fall imponerande och svår att missa om man säger så.
Brudsommar - standardbehandling är antibiotika i tio dagar. Tror nog att det räcker för att slå ut allt levande i kroppen, 3 g om dagen min mage har börjat protestera.
Lappis - det är alltså dags för sprutor på lördag. Riktigt spännande, hur känns det inför starten? Hur länge till ska du fortsätta med akupunkturen?
Cicci - full av spermier, fniss! Hemskt att Victor hade svår att andas, hoppas att det inte blir en långvarig historia. Kram!
Sitter och läser Arbetsdomstolens vägledande domar. Ska tenta i arbetsrätt nästa vecka och har svårt för den fruktansvärt tråkiga boken; föredrar nätet i stället. 50% rätt som är kravet för godkänt borde man ändå lyckas få... den som lever får se.
Lappis - trist att du har övergett mig men nu får vi ännu fler anledningar att hålla tummarna i november december. Med tanken på statistiken och tidigare lycka så lär det nog bli så att jag ansluter nog till dig då.
Har varit hos doktorn imorse. Tio blåsor hittades, allt såg bra ut, med mera. Själv kände jag mig bara stressad och blev ganska så ledsen över antalet, bara tio med 300 enheter puregon... Får se om drygt en vecka, det är kanske superduperägg som produceras i äggfabriken i stället.
Oms - jobbigt med ryggen. Skickar med en stor kram!
Brudsommar - det verkar ta tid att få hos ortopeden och väntan är som alltid jobbigt. Ganska obegripligt egentligen att man inte kan komma till läkaren inom en rimlig tid när man behöver det.
Cicci - Så ni har inte bilen i garaget på nätterna? Det var säkert mina landsmän som tog den, höll jag på att säga, de är "duktiga" på sådant Hoppas att försäkringsbolaget inte krånglar och att det går att fixa fram en ny bil skapligt fort.
Telis - ska inte ens säga att jag blir avundsjuk på dina shoppingsmöjligheter
Efterlyser också Zozo
Lappis - ett sent svar, vi har inga ägg i frysen. Ett litet snopet slut på processen, men man ska inte ha så höga förväntningar. Kan vara lite tufft, måste jag medge.
Telis - välkommen hem! Trevligt att shoppa bra och billigt.
Frullan - du får ge det hela lite tid (lätt att säga, jag vet). Det tar kanske på tredje försöket *håller tummarna*
Lappis - det är en realistisk fråga, tänkte själv igår att en ivf har dryg 30-40% chans att lyckas så att det är som vanligt en högre chans att det inte fungera. Lägg till missfallsrisken och annat "gott"... ja, jag har svårt att tro att det kan fungera. Sedan att min läkare och maken talar om försvarsmekanismer etc... mm det vore skönt att ha fel i alla fall en gång. .-)
Men jag skulle ju svara på din fråga. Vi har som vanligt ingenting bestämt. Själv lutar jag åt ännu en ivf eller flera fast på närmare hål, typ Fertilitetscentrum eller St Göran. Vi har också funderat på enskild adoption från mitt land; adoptionsprocessen känns dock så pass påfrestande och krånglig att jag inte vet om jag riktigt vill och vågar kasta mig in i den. Det är kanske inte så fel att vara två och fortsätta leva våra egoliv. Det skulle vara skönt om man kunde se in i framtiden och få en liten facit i sin hand.
Jag tyckte nog först att adoptionen kändes enklare än ivf, men just nu har jag nog bytt spår. Tycker nog att ivf är enklare än adoption eftersom man t ex slipper olika myndigheters inblandning i sitt liv i många år framöver. Vid adoption är det ju först utredning och en massa annat som man skall göra, sedan ska man skriva uppföljningsrapporter... jag kan känna att det blir för mycket, att man får lämna ut alldeles för mycket av sig själv, efter alla dessa något tärande försök att få barn. Dessutom vet man inte hur det kommer att fungera när man väl fått ett barn. Hellre tar jag risken för ett minus vid ivf än hela den processen.
Men sedan orkar man inte med hur många ivf:er som helst. Jag kan nog tänka mig att göra några till om ingenting oförutsägbart inträffar.
Vad är din plan?
Det låter ju som en riktigt bra plan, tycker jag. Ni har ju en del ägg i frysen. Men jag ska nog börja med att hålla tummarna för ivf:n i november först.
Jag funderar alldeles på egen hand (inte så konstigt att maken har svårt att följa med i alla svängningar att vi får ställa oss i adoptionskö för säkerhets skull.
När jag skriver nu kommer jag dessutom på att jag känner mig fullständigt livrädd för plus efter ivf. Det finns knappt i min föreställningsvärld, och om det skulle bli så tänker jag först på missfall, tidiga som sena. Tala om katastroftänkande, får nog hälsa på en psykologtant om det skulle bli så.
Men först ska vi få fram några ägg och sedan embryon som är livsdugliga *gömmer huvudet i sanden och det fungerar *
Det är en bra idé, vi ska nog göra det.
Dags för lunch, alldeles snart. Ska gå och titta på en cardigan från Odd Molly, de verkar ha mycket snyggt i år.