• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Ska nog spara ditt inlägg ovan Frejis . Jag menar när du nästa gång (vilket jag självfallet hoppas inte blir fallet) säger att du ALDRIG mer tänker göra en IVF. Som sagt, jag/vi lägger ned till sommaren. Då har jag precis fyllt 39 och har då försökt i 3 år. Tänker sedan förlusta mig i annat och gå inför adoption.

Det där med tempen är faktiskt fascinerande. Hade hon enbart gjort de där kontrollerna som jag inte förstår ett dugg utav så vet jag inte om jag hade trott på henne men i o m tempen så kan jag ju själv se att något har hänt med min kropp. Sen är det inget som säger att jag plötsligt blir gravid men det borde nog vara lättare nu än tidigare då min temp såg ut som en flipperspel efter ÄL. Vem fasen vill stanna i kropp där man ena dagen svettas och i nästa fryser fötterna av sig?

• Lapinette

Tinga - hej!!! Härligt med shopping.

• Lapinette

Tinga - precis! Sen är hon inte så pratsam av sig min akup. så man får inte så mycket ur henne. Är bara så nöjd när jag ser min lugna, låga och fina tempkurva. Tänk om någon hade sagt åt mig för ett år sedan att tempa ... krångligt, nej usch, samma tid varje morgon.

• Lapinette

Vad spännande!!! Ska vi få ett plus till här på tråden!

• Lapinette

Instämmer i nennes glädetjut. HHHHHHHHHHHHHHHHHeeeeeeeeeeeeeelggggggggggggggggg!!!!!!!!!!
    Har haft en så otroligt tråkig arbetsvecka så även om helgen innebär städning, middagsbjudning och målning av skänk så ser jag så fram emot den.

• Lapinette

Hello girls,

En helg utan dator. Har fuskat lite med makens dator men inte gått in här alls. Tycker det behövs sådana helger emellanåt men har saknat er. Sorry att jag aldrig svarade angående träffen men vi håller fortfarande på och fixar hemma så igår skulle jag måla skänken. Började sandpappra den men efter en del diskussioner kom vi fram till att vi köper en billig bokhylla på IKEA istället. Istället rensade jag i klädkammaren och baxade in den övre delen (hyllor) in där. Superbra blev det!

Har inte läst ikapp vad ni skrivit men ser att nenne har fått besök av tanten. SKIT gumman! Varför ska det aldrig funka för oss??!! Frågar liksom andra, när ska ni göra insemination?

• Lapinette

nenne - tyvärr är det så att det är få som lyckas med insemination och onekligen blir man hoppfull när man går igenom dem. Jag svävade på moln efter den första men när vi gjorde den sista var jag bara irriterad över att jag måste gå upp så jäkla tidigt för att åka till Sophiahemmet. Nå väl, självfallet hoppas jag att ni har bättre tur än oss. Kram på dig!

• Lapinette

nenne - det som är bra med insemination är att man går dit och verkligen får se att ägget är på gång samt att det har lossnat. Jag gick åtminstone flera dagar i sträck och gjorde VUL och då får man ju en bekräftelse på att den delen funkar som den ska. Sen gjorde jag aldrig stimulerade inseminationer utan i vanlig cykel, utan hormoner.

• Lapinette

Precis som Telis säger angående provet, man ska bara hålla den kroppsvarm under transport.

• Lapinette

Frejis - precis, skam den som ger sig. Vi började "träna" igår inför min ÄL som är någon gång till helgen.

gosnosen - hur går det för er?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen