• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Och ja visst, är Frullan tillbaka i stan? Undrar hur det gått där???!!

• Lapinette

gosnosen - jag förstår! Jag är själv i ena sekunden positiv och i andra djupt där nere eller som igår innan jag somnade då jag sa till maken "vi har det så himla bra utan barn, vi kanske ska fortsätta med det".

Så det är beräknat med ÄP om ett par veckor? Är det något som görs annorlunda denna gång?

• Lapinette

Ahhh... så du har börjat på akupunktur. Får jag fråga vart du går någonstans och hur det känns?

Hoppas det blir i början av veckan så ni kommer iväg till London. Skönt att komma iväg och tänka på annat.

Så det blir ÄP för dig vecka 47, FET för Frejis vecka 48 och så ÄP för mig vecka 49.

• Lapinette

Frejis - alla ursäkter till att hoppa i sänghalmen är bra ursäkter !

Gosnosen - gällande akupunktur har jag hört att man behöver 2-3 månader på sig innan kroppen kommit i balans.

• Lapinette

gosnosen - min säger att det är jättebra (nålarna verkar bättre) om man kan slappna av. Jag sover ju jämnt när jag är där (brukar väcka mig själv när jag snarkar ). Det är generellt så att första gången är det undersökning och sedan blir det enbart nålar. Min är inte pratsam men det visste jag om (hade läst på FL). Vet inte om du läste min solskenshistoria i förra veckan. En av mina trådkompisar på FL plussade i förra veckan. Det skedde naturlig väg efter att ha gjort 3 IVF och 1 FET. Hon började på akupunktur samma dag som mig och har aldrig någonsin plussat förut. Som du märker så tror jag på detta men vet även att akupunktur inte hjälper alla ...

• Lapinette

Mon dieu, tur att min akupunktör inte är lika "nogggrann". Visst är det jobbigt att jag inte får träna och dricka alkohol (mina två stora hobbies ) men när det gäller mat så har jag inte fått någon lista (även om jag hört talas om det där med gurkmeja, vitlök etc.) utan bara uppmaning om att inte äta stark mat (jag går därför inte till thai- och indiska restauranger) och så har hon någon gång frågat mig om kall mat men inte sagt mer än så. Gällande kall mat så äter vi alltid sallad till maten men då är det ju ok, om maten är varm. Gjorde även te till Lejonet och Björnens glass igår för att undvika att enbart få kallt i mig. Ganska så enkelt fixat men i övrigt så slank det ned både mango, vitlök, kött i helgen och i kväll blir det nog kyckling. Det där med kyckling förvånar mig lite då tjejen som plussade på FL fick order om att koka en hel kyckling och sen göra en kycklingsoppa som hon drack dagligen för att höja sitt immunförsvar.

Inga vitmanier tar jag heller ... ooopps! Ska kanske ta mig i kragen och pilla i mig den där multivitaminen som står hemma.

• Lapinette

Ska kanske springa upp till Hälsobutiken imorgon och inhandla Omega 3 plus den där burken du länkade till och sedan gå hem och koka kycklingsoppa så har jag garderat mig . Bäst att ladda upp, en månad kvar till min sista IVF.

• Lapinette

gosnosen - åååhhh vad min kommer att bli make blir glad av det Marietta sa. Han påstår nämligen detsamma gällande vin. Själv har jag sagt att ett glas per vecka är ok och det verkar ju ha funkat eftersom mina värden ser så mycket bättre ut nu. Sen när det gäller kosten så slinker det ned lite vitlök och annat lite då och då men självfallet så försöker jag undvika om det går. Kaffe har jag aldrig druckit så det är inte så svårt men jag dricker te för att hålla mig varm.

• Lapinette

Så är det ju nenne, alla blir gravid ... utom vi !!! Alkolister, narkomaner, män som springer omkring i tajta byxor och som tar varma bad jämnt och ständigt, kvinnor som röker och dricker kaffe eller är överviktiga blir det. Men eftersom man inte blir det lika lätt som övriga befolkningen så drar man i de allra sista halmstråna och hoppas att de hjälper.

• Lapinette

Jo för det bli dem visst det!!! (för på min gata i stan )Tror det var igår på tv där Rod Stewarts fru blev intervjuad och han har fn i mig sprungit omkring i tajta byxor hela livet. Dessutom är han gammal, ful och har säkert partajat en hel del i livet. Sen minns jag inte hur det var med de varma baden men Gordon Ramsey himself hade visst problem med de små simmarna efter alla år vid en varm spis.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen