• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Page - man kan inte alltid vara kontrollerad. Jag blir normalt väldigt sällan arg men fick psykbryt på Tele2 när vi flyttade och skrek, grät och sa massor med fula ord till grabben i andra änden. Sen dess har maken fått ta hand om vår telefoni. Till saken hör att det hela beror ju på hur man blir bemött i andra änden. Är det någon som är förstående, som försöker och talar sanning så skulle du nog inte ha blivit så arg. Eller hur?

• Lapinette

Jag röstar på att nenne ska starta nästa tråd!

I övrigt - Sterling i kk och attans vad skönt att vi är hemma från Malaga och inte har några biljetter bokade med dem. Fast trist att de inte klarade sig längre . Har åkt MASSOR med dem då jag pendlade mellan Cannes - Stockholm.

Det var morgonens första inlägg och totalt OT (som vanligt).

• Lapinette

Vad trist Omsan!!!

Tänkte också på Sweetan igår kväll och undrade hur hon hade det. Ska nog kolla hennes blogg.

Cissi - jobbigt att behöva städa upp efter städhjälpen. Vi har ett superbra par här på jobbet som även städar hemma hos halva företaget privat. Har dock inte köpt in tjänsten än men skulle kunna tänka mig att betala för storstädning, en på våren och en på hösten. Skönt att ha någon som kommer och kör genom hela lägenheten rejält inkl. fönster.

• Lapinette

Det är inte så svårt att få till goda efterrätter. Jag har en chokladfondant som går hem hos alla eller en vit chokladmousse. Superenkla!

• Lapinette

Cissi - chokladfondant är en sån där chokladvariant i små portionsformar som är hård utipå och varmt krämig inuti. Den serveras varm men kan förberedas innan. Har kört mitt recept på den andra tråden jag hänger och där gör allihop Lapinettes chokladfondant, i lite egna varianter, på middagsbjudningarna.

Den vita chokladmoussen är superenkel och den brukar jag servera i martiniglas (så det ser lite lyxigare ut) och sedan ha på passionsfrukt och garnera med hallong/en jordgubbe. Receptet finns här: www.arla.se/Default____17653.aspx

• Lapinette

Ytterligare ett recpet att lägga ned i min BT-kokbok. Telis after eight muffins.

• Lapinette

AM - no problemas. Jag orkade inte leta efter den utan har den ju själv i en kokbok hemma. Som sagt, tjejerna kör denna i olika varianter. Någon tar mindre smör, någon har provat med lite smak av apelsin så den går nog att modifera efter tycke och smak.

• Lapinette

Den måste jag prova! Ytterligare ett Telisrecept in i word.

• Lapinette

Ja Telis det kan man ju fråga sig??!!

Ska kanske smsa maken och skriva att han hugger en Amaretto på CDG ikväll när han flyger hem. Han frågade igår om vi behövde något förutom Calvdosen han lovat min bror.

• Lapinette

När vi ändå diskuterar mat och egentligen är en gravidtråd. Jag ska bjuda en höggravid väninna på middag om en vecka. Vad får jag INTE bjuda på, jag menar vad får hon inte äta? Har bjudit gravid kvinnor på mat förut men de har inte varit så petiga som jag tror att denna är.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen