Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Ännu en tur med barnkarusellen

BS - usch så jobbigt.

Nu vet ju jag inte vad en 16 (?) månaders får/kan äta, men radar upp saker som är gott och utan vanliga verktyg ur mitt perspektiv (avstår från att bedöma näringshalten i dem, just nu tror jag det kvittar vad det är)

-nyponsoppa med extra druvsocker (mugg eller med sugrör)
    -glasspinne/strut
    -cocacola, avslagen (jag vet...men det är uppiggande oxå, och fullt med socker)
    -rostbröd med marmelad
    -smoothie (banan, vaniljyoghurt, bär, äppeljuice)
    -pannkaka/plättar
    -avsvalnat te med socker?
    -våffla, rejält frasig (spännande konsistens?)

Kan nog sitta här och göra bort mig länge, har ju ingen aning om vad små barn äter egentligen...

Krya på tjejen!

Vi har det i alla fall bättre idag, mer mat går i fröken, och hon sover bättre. Och snorar. Och jag gör allt för att slippa sätta mig och komponera nytt spinningpass. Lägenheten är välstädad och golvet torkat...

• Liten med Mindre

Heja Iris! Heja BS och maken!

• Liten med Mindre

MSW - det tog ett tag för oss att fatta med, att Mindre skulle vara hos oss för gott. Jag funderade över när de "riktiga" föräldrarna skulle komma och hämta henne. För inte kände vi oss som några riktiga föräldrar i början.

Igår hade jag en helt ledig eftermiddag o kväll - shopping i Stinsen-gallerian och sen kalas hos syster min. Mysigt och skönt, och skoj att hämta upp lilltjejen i morse. För första gången låg hon faktiskt och små-filosoferade istället för att skrika när hon vaknade själv. Mysigt att höra hennes fnitter in i vårt rum.

• Liten med Mindre

Just det - GRATTIS AM! Det låter faktiskt mysigt med storfamilj. Tror nog också att sonen faller tillföga så småningom. (Vad har han för val... )

• Liten med Mindre

hihi - maken har fått tips om Afternoon Tea på Vetekatten, och vill skicka dit Mindre och mig någon dag att fika med trevliga vänner. Sååå - är det någon som har tid någon vardag att ge sig iväg till Vetekatten vid 14.30?

Ska nu passa på att inmundiga den fantastiskt lockande middagen blodpudding.

Trevlig kväll!

• Liten med Mindre

September - bekantas son fick tänder vid 3 månader...

Koko - hör av dig när du vet angående fika/resa. Tisdag/torsdag nästa vecka kan jag inte, annars är det nog hyfsat ok.

• Liten med Mindre

Mmmmm...*raaaap*...mätt o nöjd. Maken är hemma o är krasslig, så vi har moffat i oss soppa och smarriga våfflor till lunch. Jag som hade tänkt sova gott när Mindre vilar, men maten fick ta sin lilla tid.

Härligt med hus Junilejon! Lite mer centralt låter det.

• Liten med Mindre

Håller med föregående talare - skulle nog gärna krypa upp i soffan eller nåt på lill-karamellens dagis. Det låter urmysigt. Önskar att jag orkade vara så mysig med Mindre hemma.

• Liten med Mindre

Muggles - jag är pervers

Tyvärr är mitt företag lite för operverst, och inte ens intresserade av att ha kvalitetsprocesser, eller jobba enligt dem.

Fram för snuskigare företag.

MrsB - Mindre åt, när hon var frisk och på topp som ny SHN-kurad, 1 hel burk mat plus lite efterrätt 2 ggr per dag, en dryg portion gröt på kvällen och en flaska välling morgon och kväll. Sista veckan har hon ätit varannan dag ungefär, och varannan är det bara välling och majskrokar, plus några öron, kinder och lite av mitt hår.

Nu vet jag att lillkillen som var med hos AW häver i sig 1 burk mat o 1 burk efterrätt plus ammar vid sina 2 mål, 1-2 portioner gröt på kväll och morgon, plus välling /amma morgon o kväll. Äter som en häst numer alltså.

Cicci - grattis till böjen! Säger som föregående - det måste ju vara fyllt till brädden med villiga simmare.
  • Liten med Mindre

MrsB - jag försökte inboxa Mindres schema till dig, men det gick inte??? "Mrs B" fanns inte som signatur???
    Så nu får ni andra stå ut med att det hamnar här.

Hoppa till nästa inlägg om du inte vill läsa en massa sov- o mattider.

Det är ju inte alltid alla sovtider blir exakta - hon är fortfarande en 30-minuters tjej min gumma, och inte 45. Den här mängden sömn är ju anpassad till 7-8 månaders bebbar.

Lycka till!

07.00 Väckning
    07.00 ? 07.30 Frukost - välling

08.30 ? 09.15 Sova 45 minuter ute i vagnen.

10.00 - 10.30 Äta: 5 AD droppar + 1 burk mat + så mycket efterrätt det går.
    Mutor: majskrok, skorpa, sked, grönsak...

11.30 ? 13.00 Sova i sängen 90 minuter

13.30 ? 14.00 Äta: 1 burk mat + så mycket efterrätt det går.

15.30 ? 15.50 Sova 20 minuter ute i vagnen.

16.30 ? 17.00 Äta: 1 portion gröt + så mycket efterrätt det går.

18.00 Bada

18.20 Nattslurk: välling + borsta tänderna

18.45 Busa och ha otroligt roligt!!!!

19.00 Sova natt i sängen

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen