Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Ännu en tur med barnkarusellen

hoj hoj, här har jag kloppetikloppat omkring i plyschmysdress och nyinköpta pumps som jag tänkte gå in till näste helgs bröllop. Lite våpig får man väl vara när man städar? Dags för tennisfinal och jag har åter hamnat framför dumburken istället. Men har iaf börjat med att städa kylen (fyfasen vad äckligt det blir i de där facken i dörren!!!!) och plockat undan lite, även fast det inte syns i vardagsrummet eftersom ALLA grejer som egentligen ska vara på våra 2 balkonger nu står inne tills de har målat klart utsidan som jag tror blir klart lagom till jul. MEN om man ska se det positivt så finns det läge för att rensa ut fula krukor och annat krafs som bara hamnat därute.
    Har även försökt läsa första modertråden men gav upp på sid 90 (!), fnissade åt mitt första inlägg den 11 augusti 2006 som var en fråga om aladåben och skämdes som en hund när jag bannade frullan för att hon tänkte för mycket på det och istället borde slappna av. *himlar med ögonen och slår händerna för ansiktet* Jaja, kul läsning och sjukt att så många har lyckats till slut (och många föll bort på vägen, många namn man kom ihåg!) och redan inne på tvåan. (eller trean )

En sak som jag tänkt fråga länge men hela tiden glömt bort: Har snartis giftt sig än?!?!?!

• nennesjuttioåtta

vickan, har du kvar första Nu har jag ... ? Hittar inte (sökfunktionen är ju helkass)

• nennesjuttioåtta

apropå gamla trådar, läste oktobertråden också - den sista. Vilka minnen! *salig*

• nennesjuttioåtta

ja, vad skulle du byta jobb för *surar*
    Och vad bra att jag kunde liva upp din dag!

F ö fattar jag inte att jag inte är flintskallig, med tanke på hur mycket hår som snurrat in sig i dammsugarmunstycket (och då var det inte länge sen maken rensade det)

• nennesjuttioåtta

Izzie
    MOOOAHAHAHAHAH du skulle se mig, jag gick upp halv 8 men har inte hunnit mer än ställa dörrhyllorna i diskmaskinen och sätta tillbaka dem (värst vad jag måste ha ljugit på bra! ), ok, lite har jag plockat men jag är verkligen skitlat idag.
    OCH FY FAAAN vad synd jag tycker om dig! Inlagd på sjukhus och dum doktor som rispar hål på trumhinnan. Kram på dig och hoppas att det snabbt blir ordning på torpet igen! (låtsas att du är på lyxigt spa eller nåt, svårt med de där äckliga gula filtarna och rumskamrater som hostar grönt slem så det smackar i väggen men...)

• nennesjuttioåtta

Cicci

Har nog förstått mellan raderna men ändå inte insett hur illa det var! Hur får man honom att förstå att han behöver hjälp?? För sin och framförallt för sin familjs skull. Tyvärr är nog såna här problem mer vanligt än man tror och det enda positiva med det är väl att det finns bra hjälp att få och människor som är/har varit i samma situation som vet vart du kan vända dig. För visst skulle du inte tveka om han var nykter? *kramar om*

• nennesjuttioåtta

Cicci
    Med det vill jag säga att han måste vilja och förstå själv hur illa det är ställt och du kan välja att stötta honom eller packa och gå. Du lch Victor skulle absolut klara er själva! Svår sits när man älskar någon som skadar sig själv.

Frejis
    välkommen tillbaka!!!!!!!!

• nennesjuttioåtta

Frejis (fast nu hann du väl gå)
    låter ju onekligen som finfina symptom, förutom det där jäkla minuset. Hoppet lever väl än?

• nennesjuttioåtta

äh, det går sådär. Det var lite aktion före semestern men nu är det tyst och dött på platsbanken. Jag har ju skickat CV till en hel del ställen och tänkte ringa runt lite nästa vecka, få se om folk är på plats nu. De bör ju vara det!
    Det vore superkul om du kom och hälsade på! Det händer väl inte så mycket här vad jag vet, men du kan ju luska lite!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen