• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Kramar både till Vickan och Cissi!

Skrev något liknande nenne ovan till Cissi men känner att det bara blir repetition samt att nenne alltid skriver allt så mycket bättre och rakt på sak än mig. Så jag instämmer bara i hennes inlägg.

• Lapinette

nenne - sätt på dig haklapp!

Och gällande kämpandet så instämmer jag åter igen med nenne vi har också bara kommit varandra närmare under tiden. De säger ju att skilsmässostatistiken är lägre för oss IVFare är för "vanliga" par.

• Lapinette

Sen åter igen det där med driften om att vilja ha barn så säger jag åter igen att för mig var prio ett att finna kärleken och sen om jag fann den så ville jag försöka bilda familj. Men samtidigt förstår jag tanken och känslan för de som driver för det där med barn. Har bl a en mycket nära väninna som tänker helt tvärtom, så som Sweet. Hennes längtan efter barn är så stark att hon skulle tänka sig att inseminera, adoptera eller hoppa på en karl utan att ha en fader till barnet. Så har aldrig jag känt men alla är vi ju olika och jag dömer ingen för det ena eller det andra tankesättet.

• Lapinette

Cissi - en fråga, varför är helsyskon så viktigt för dig? Jag bara undrar då jag själv är en sladdis och min bror och jag inte har samma pappa. Han är min bror likväl och kommer alltid att vara det oavsett att vi inte har samma pappa. Han är dessutom världens bästa bror!

• Lapinette

Jag vill också vinna på Lotto!!!

• Lapinette

muggles - jag kör också så det ryker, har svårt att göra något halvhjärtat men är samtidigt en realist (maken är optimist!).

• Lapinette

gosnosen - intressant läsning och skönt att sommaren har varit avslappnad och härlig!

• Lapinette

STOR KRAM till alla här inne! Tänk om jag hade fått gå igenom de här två åren utan er. Vad oerhört tungt det hade blivit och vem skulle jag då ha ventilerat med?

• Lapinette

Välkommen hem Piggelin och precis som du skriver, känner igen mycket i det du skriver!

• Lapinette

Telis - vilken jäkla benkoll du har??!!! Men tumhållning är något jag tycker ni kan sluta med för jag inväntar mens inte BIM. Har precis alla menssymptom man kan ha och är glad så länge den segar ut sig pga Andalusienresan.

Åter igen gällande syskon (halva eller hela) varför skaffa barn med en karl som man inte vill leva med? Sorry, jag förstår inte logiken.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen