Ännu en tur med barnkarusellen
Kaffe är GOTT!
Kaffe är GOTT!
Nuuuu såg jag din ordvits några sidor tillbaka, Nenne - ingengör
Fasen, vad seg jag är!
Så då är jag ju ingengör iaf, fast med "G" istället för "J"
På tal om Ingen-gör, så pratade jag med chefen idag, som hävdar att efter vår planeringsdag nu på onsdag (med gruppen), så kommer jag att ha massor att göra, för just på onsdag ska vi planera in allt jobb som ska göras framöver. Sen vet jag sen tidigare att hans & min definition av "mkt att göra" skiljer sig åt en hel del... Så jag räknar inte precis med att behöva jobba ihjäl mig ändå. Men förhoppningsvis iaf mer att göra än nu - dagarna blir ju så långsamma då. Skäms ju för sjutton nästan för pengarna jag tjänar varje månad, vill ju göra skäl för brödfödan...
Nu känns det iaf bättre att vara hemifrån om dagarna, precis som jag förutspådde, så kommer man ju in i lunken & det är den första tiden det känns lite kämpigt & man ifrågasätter vad man pysslar med.
Vad fasen, det är ju bara att jämföra med de tankar som kan komma över en efter sommarsemestern/en långresa, då man känner för att packa ihop & dra till ett varmare land & öppna pensionat istället för att vända papper/sitta fastkedjad på ett kontor... Det vore ju KONSTIGT då om man inte skulle tänka ännu mer i de banorna efter tio MÅNADERS frånvaro från jobbet...! Nu började ju jag på en ny tjänst ganska nyligen, men jag har sagt hela tiden att jobbet i sig är kul & spännande & nytt för mig, speciellt om det håller hyfsat bra tempo, men om det inte blir så, då får jag helt enkelt leta upp ngt annat att pyssla med! Vid den här aktningsvärda åldern (min alltså!)så vet man ju hyfsat väl ändå vad man är bra på & tycker är kul & vice versa. Fast ngnstans i mig finns den där "driva-eget-företag"-önskan, uppvuxen med det som jag är... Gäller "bara" att veta VAD jag skulle pyssla med i så fall
Jag skriver ALLDELES för långt för att ha en sportslig chans att hinna med i ert tempo, Vänner & Nenne
Vänner - fast utan de där som kan ekonomi/sälj skulle ni nog inte få vare sig så mkt lön eller få sålt produkterna?!
Fast vad fasen - pengar, det är värdsliga saker - ehhhh....
...och så skrämmer jag iväg igen...
Vänner, om du läser senare igen - stämningen på jobbet är väl sådär, lite handlingsförlamat känns det som på sina håll. Alla går & väntar på de faktiska "resultaten" av varslen, dvs vilka som får gå, hur kommer de nya organisationerna att se ut osv. ...och nu när VD'n gick i förra veckan & mängder med högre chefer lämnat innan, då är det ju inte utan att man undrar lite vad DE vet, som vi andra vanliga dödliga inte vet...
Mina kollegor skojade i fredags om att "Jaha, & vilken chef är det som kommer att lämna idag"
BS - ang din kusin i Tyskland - det är säkert just för att det anses skadligt som man inte får lämna barnen på dagis förrän de är tre - typ allmänna åsikten där är att mamman är hemma i tre år, annars är hon en dålig mor... För pappaledighet sitter ju lååååååååångt inne i det landet... När en av mina bröder skulle vara pappaledig för några år sen i ett år (här i Sverige, men jobbade på tysk firma), då trodde inte hans tyska kollegor att han var riktigt klok i huvudet... Speciellt inte som han var CHEF!!!!
Tyskar & titlar, det är ngt speciellt...
haha, nu är jag nog snart uppe i fem inlägg på raken, eller kanske rentav sex?
Ni blir inte matta av min snabbhet - jag tjööötar ihjäl mina motståndare istället
...och nu är jag uppe i SJU!
Ok, jag ger mig för idag nu tror jag, om ingen mer vågar sig in & gagga mer idag...!
Hej Vickan! Grattis till bilen!
Japp precis - jag blir SKITLAT om jag har för lite att göra, inte ens det lilla blir gjort "kan ju lika gärna göra det imorgon, eller övermorgon eller nästa vecka..."