• fru AM

Ännu en tur med barnkarusellen

Angående syskondiskussionen: Jag brukar med ganska stor träffsäkerhet kunna gissa var i en syskonskara någon befinner sig (om de är storsyskon, lillasyskon, mellansyskon eller ensambarn). Det märks. Därmed INTE sagt att det ena är bättre eller sämre. Men jag tror att det tidiga familjelivet präglar en ordentligt.

(Kom just på att med tanke på åldersskillnaden så räknas både min son och Livia som ensambarn. Dvs de har aldrig behövt konkurrera om godsaker, glass, presenter, uppmärksamhet ... Helt sjukt. Jag hoppas ju ändå att de upplever att de har syskon även om de präglas som ensambarn och därigenom kanske tar för sig på ett mer självklart sätt...)

Själv är jag en typisk lillasyster tycker jag själv. fast alla som träffar mig och min bror tror att HAN är lillebror (fast det tror jag beror på hans tonåriga klädstil, skäggstubb och halvlånga hår ...?)

Lappis: Har inte testat. Känner mig inte alls gravid. Inga intressanta symptom egentligen, som snurrigt smak/doftsinne, yrsel ... Väntar nog in dag 45 i min evighetslånga sega menscykel. Om inget hänt då testar jag och ringer sedan gyn.

• fru AM
    Piggelin1 skrev 2008-09-09 10:27:29 följande:
    Så man kan ställa sig i dagiskö direkt efter att barnet är fött i Sthlm? I Gbg får man göra det max fyra månader innan man vill ha platsen & dit vi flyttar så är det sex månader innan.
    De har precis ändrat reglerna här - så jag har ingen koll. Måste googla lite ... Aha:
    "Kötiden räknas tidigast från sexmånadersdagen, men barnet erbjuds plats tidigast från ett års ålder. Om du ställer ditt barn i kö innan det är sex månader gammalt, kommer din kötid ändå att räknas från barnets sexmånadersdag. Gör du däremot gör ditt val efter det att ditt barn blivit sex månader blir ködatumet den dag du gör valet."
  • fru AM

BS: När Livia varit magsjuk så har vi insett att man måste ta det VÄLDIGT lugnt med maten efteråt för att inte kräkningarna ska starta igen. Inte fullkornsvälling på flera veckor - utan majsvälling i stället (i mindre mängder). Väldigt skonsam mat i miniportioner (typ kokt ris, kokt fisk, rivet äpple). Framför allt se upp med fullkorn (river elakt i en irriterad liten mage).

Jag tor att Iris eg är frisk men att magen är lite känslig ... Stackarn! Krama henne från mig!

• fru AM

MrsB: Dog hon!? Så sorgligt! Jag tror att syskoninställningen sätter sig från början - och i början av ditt liv så var du ju just lillasyster. Kram!

• fru AM

Jag är här!

Väntar hungrigt på lunch (ska passa på att äta på en boklansering jag ska gå på om en timma ...) En lång timma. Kurr

• fru AM

Nej det får bli en varma koppen så länge!

• fru AM

Jag hoppas intresseklubben antecknar detta noga!

• fru AM

Izzie: JAg väntar lite för att jag blir så ledsen av ett minus. Av någon konstig anledning blir jag lite mindre ledsen av att mensen kommer än av det där dumma "inte gravid" i testrutan ... Så till dag 45 väntar jag nog i alla fall.

• fru AM

Telis! Vad är det för pervo-kines? "The Golden Shower?" "the Lucky Cock"?

• fru AM

Telis - det är väldigt coolt att åka till Dallas! Du måste köpa en cowboyhatt och skaka sådär på handen när du dricker drinkar som Suellen i "Dallas" gjorde!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen