Ännu en tur med barnkarusellen
Angående syskondiskussionen: Jag brukar med ganska stor träffsäkerhet kunna gissa var i en syskonskara någon befinner sig (om de är storsyskon, lillasyskon, mellansyskon eller ensambarn). Det märks. Därmed INTE sagt att det ena är bättre eller sämre. Men jag tror att det tidiga familjelivet präglar en ordentligt.
(Kom just på att med tanke på åldersskillnaden så räknas både min son och Livia som ensambarn. Dvs de har aldrig behövt konkurrera om godsaker, glass, presenter, uppmärksamhet ... Helt sjukt. Jag hoppas ju ändå att de upplever att de har syskon även om de präglas som ensambarn och därigenom kanske tar för sig på ett mer självklart sätt...)
Själv är jag en typisk lillasyster tycker jag själv. fast alla som träffar mig och min bror tror att HAN är lillebror (fast det tror jag beror på hans tonåriga klädstil, skäggstubb och halvlånga hår ...?)
Lappis: Har inte testat. Känner mig inte alls gravid. Inga intressanta symptom egentligen, som snurrigt smak/doftsinne, yrsel ... Väntar nog in dag 45 i min evighetslånga sega menscykel. Om inget hänt då testar jag och ringer sedan gyn.