• MSW

Ännu en tur med barnkarusellen

Nenne: Hur går det idag? Hoppas att det inte har gjort annat än droppat!!!

• MSW

Nenne, jävla skit! Det som lät så positivt, men ni har juh hus och ny-resa som plåster på såren som sagt! Och bidrottninggelen!! Jobbigt med förkyldning också..

MrsB: Skönt med Malte, hoppas att han fortsätter med det och att han prickar in när Max också sover bra!
    Frisören var snabb när jag var och klippte mig också, fast jag toppade mig bara... SKönt att du blev åtminstone ganska nöjd!

Idag har vi haft en skrikbebis! Han kom inte till ro på hela förmiddagen.. Han var åtminstone tyst för det mesta när jag bar honom på ett speciellt sätt!! Men det är juh ändå tur att något hjälpte, och att han fick det (förmodligen ont i magen) på dagen och inte på natten! Framåt två blev han lugnare och vi vågade ut en sväng med vagnen och då somnade han och har nu sovit ungefär 1.5h.. Annars har han knappt sovit något idag!
    SÅ jag har passat på och rensat i våra land och nu sitter jag här! Ska snart börja med maten tänkte vi!!

*Stora kramar till alla som vill ha och behöver!*

• MSW

Telis: badrummet ser jättefint ut! Jättfin färg på golvet!

Tinga: vi är också elaka.. Går också och hoppas på att huspriserna ska gå ner...
    skönt att ni är "färdiga" med maginfluensan nu!

I natt vaknade A varannan timme, så man känner sig lite smått seg idag! Idag är förövrigt makens första hela jobbdag sen vi blev tre! (Om jag tillåts) har jag tänkt fördriva tiden med att baka kladdkaka som jag tänkte bjuda på, på mitt jobb i morgon!

Cicci: *håller tummarna*

• MSW

Bs: Jag kräktes juh hela min graviditet.. Och det visade juh sig att det kom ut en liten kille.. Så hoppas inte för mycket!

Zozo: Intressant läsning! Mitt avslag är på gång att ta slut nu, inatt kom ingenting, och det är fem veckor sen förlossningen nu!

Frejis: Hoppas det blir många fina befruktade ägg tills imorgon då!

Själv sitter jag och väntar på att sonen ska vakna. Vi ska juh vara på föräldragrupp klockan nio så det börjar bli lite stressigt, men jag vill inte väcka honom, eftersom han inte sover så bra på dagarna, vet inte varför! Nätterna är inga problem i natt vaknade han bara en gång (kl 3).. Men på dagarna kommer han inte ro alls och blir över trött och jätteledsen.. Något tips?
    Är väldigt glad att det inte är tvärt om dock, men jag tycker det är så jobbigt när han är ledsen och det ändå inte går att somna honom!
    Igår var jag juh och hälsade på på jobbet, det var jättetrevligt! Barnen var glada att träffa oss och jag njöt av att lyssna på jobbarkompisarnas vuxenprat!
    Tyvärr missade jag några klasser som inte var på skolan, så jag får nog åka ut en annan gång också!

Nu gjorde sonen lite ljud, hoppas han håller på att vakna!

• MSW

Godmorgon alla!

Nu ska vi se om jag kommer ihåg att svara/kommentera allt jag har tänkt.. Läste i fatt i går med sonen i famnen och då är det inte så lätt att skriva långa inlägg..

Ang hans sömn: När han somnar i vagnen brukar han sova i ett par timmar, men igår vaknade han efter en halvtimme båda gångerna han sov i vagnen.. Somnar han i vagnen får han sova där (när det har regnat har han fått stå i carporten då maken ändå har bilen)..
    Annars försökte jag mer att få honom att sova igår och då sov han ganska många gånger men korta perioder. Ibland bara 10 minuter.. Sen somnade han i min famn vid halv fem och sov egentligen ändan till 01.. Fast jag väckte honom för att mata vid ca19 och 21..
    Så vi får se hur det går idag!

Frejis: stort lycka till idag!!

Zozo: Så gullig hon är!

*känns som det var något mer....*

Jaja, återkommer isf!

• MSW

Frejis: *jublar* hoppas det fortsätter lika bra som det har börjat nu!!!

• MSW

Vänner: Jobbigt när det strular så! Synd att hon inte var gammal nog för pension heller.. Hoppas att du inte behöver ha allt för mycket med henne att göra!

Nenne: Ska bli skönt att skriva på antar jag.. Då är det juh verkligen färdigt sedan!!

Vi funderar på att gå och kolla på ett hus på torsdag (öppenvisning).. Inte så jätte allvarligt intresserade, men öppnavisningar känns som att man kan gå på iaf.. Och det kan juh vara bra att titta på några hus, innan det blir allvar så man vet vad man vill!

Det är verkligen mycket ivfer "i omlopp" nu! Så spännande! Hoppas att allt går bra för alla!

Jag förstår mig inte på hur min son sover.. Igår sov han högst en halvtimme i sträck hela dagen, fram till 23.30, då tog vi in honom i vår säng och stoppade in nappen (något som mest gjort honom ännu argare under kvällen) och han somnade och sov till 5.15-5.30.. Tycker att han är för liten för att vara så.. Jag menar, har han väl somnat i sin säng borde han sova lika gott där som i vår.. Men men, så länge han sover så bra på nätterna så känns det som att det inte är hela världen! Igår var han på bra humör annars (förutom på kvällen)..

• MSW
    FruCicci skrev 2008-10-03 09:19:00 följande:
    Lappis, jag kollade med där för enkelhetens skull. Visst känner jag min cykel, men jag vet ju inte hur jaghar rubbat den sen i somras. Innan jag blev garvid i våras hade jag bara en första konstig mens, sen en till som verkade normal, sen blev jag gravid - abort, sen konstig blödning 7 dagar förtigigt i augusti o ny kanske sen mens? Hade allt löpt på som vanligt sedan april odå jag fick tillbaka tanten hade jag inte brytt mig o varit säkrare. Nu känns det som att möjligheten att det kan vara tjing tjong är ganska stor....Men annars läser jag inte där, jag blir helt stressad av den siten. Folk är galna, elaka och hysteriska där.
    Men du testade väl? Och fick tillslut böj? Då måste det väl vara 14 dagar efter.. (enligt ditt inlägg ovanför..) Alltså, kommer inte mensen som vanligt beror det på vad som hände innan ÄL... Sen är det 14 dagar som gäller...
  • MSW

MrsB: DÅ kollar vi hur det funkar nästa gång! Ha det så bra i Sthlm i helgen!

BS: Är med hjälp av aftonbladet som jag gick ner ca20kg inför vårt bröllop.. Det kräver nog lite tid att komma in i det.. Annars är det juh filosofin "att man får äta allt men inte alltid och inte i vilka mängder som helst" som funkar för mig.. Har testar GI, men saknar då det man inte får äta och är sugen bara på det..
    OM jag inte har för mig helt fel tog vickan också hjälp av aftonbladet??

Idag verkar det som sonen sover bättre igen.. Bla sov han mellan 10 och 13.30.. Och nu efter lite mat och "gymmande" sover han igen.. Man får juh tom lite saker gjorda då..

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen