Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Ännu en tur med barnkarusellen

Oms,

tunga besked vad gäller ryggen. Men bra att du gick dit!

Just att lämna lämna bort lilla tjejen för att vi ska åka skidor tillsammans är inte alls nödvändigt, vet att våra kompisar gärna skulle vilja ha henne själva några timmar dock. Det löser sig när vi kommer närmare.

Jag är inte så himla skraj för att resa med henne rent allmänt, funderade mest på hur man får bästa möjliga semester för alla inblandade nu när man har chansen att styra lite.

• start september

Tack för alla bra resetips, jag antecknar! Helt plötsligt känner jag mig som en resande person igen

Cicci, du är verkligen en stentuff mamma som drog iväg med Victor på allt det där. Jag vill verkligen inte vara ett höns, men med ett barn som helammar och äter varannan timme blir man lite begränsad. Egentligen är jag ganska tuff - så såsmåningom kommer jag också att lämna till andra än pappan längre än en timma! Trist med bilen.

Piggelin, extra spännande eftersom A var ungefär så gammal som vår lilla tjej kommer vara!

Izzie, ser fram emot er kommande reserapport!

Här laddar vi för den första flygresan för den lilla - återkommer när vi kommer hem med rapport!

Gosnosen - stor kram till dig. Håller med Tinga om att det borde finnas någon att prata med. Hoppas att ni kan prata med varann iallafall, kan man inte det är det extra viktigt att hitta någon extern.

• start september

Aaah Nenne, vad kul att ni fick huset! Hoppas att besiktningen går bra också. Inväntar också spänt söndag - gnid på med burken!

Åter efter vår första utlandsresa med lilla tjejen. Allt gick jättebra, inget strul med öron på flyget och hon somnade snällt vagnen på kvällarna. Så nu har jag också fått lite sol och bad i år! Och musslor som vi pratade om häromdagen, mmm.

Vill också kakrecept om någon har det.

Och Piggelin, XC60 är tuff, vi var jättesugna men så finns det bara så kosntiga motorer? Bara dieslar och inget vettigt miljöalternativ.

• start september

Lapinette,

det var länge sen jag skrev var vi skulle tror jag. Inte konstigt att du missat det. Vi har varit på Malta. En lagom dos medelhav, italienskinspirerad mat och bra väder. Jag har inte badat på hela sommare så det varma vattnet (typ 24 grader) var en höjdare.

BS, det låter inte bra att du känner dig så trött. Jag förstår att det är tufft med jobb och dagistider och dsessutrom med allt du gått igenom i sommar. Kanske är det en idé att fundera på om kroppen behöver något vitamin/mineral tillskott - efter amning om med lite sömn är det väl lätt att få brister?

• start september

Nenne, hoppas så att det var en liten ofarlig effekt av att ni sexat. Är man gravid kan man vara känsligare...

• start september

Jättefint badrum Telis! Jag slängde mig på galleriet för att titta, men loss kändisar ser du väl i besöksloggen så det vet du ju redan.

Här hade vi en skrikdag igår, totalt 1 h sömn sömn fördelat på tre tillfällen mellan 07 och 21. Däremellan olika stadier av missnöje. Tur att vi var två igår. När det började om 5.40 i morse var jag inte så kaxig, tack och lov somnade vi båda om vid sjusnåret och fick ett par timmar till och nu är det solsken igen. Hoppas så det var något tillfälligt.

Nu lutar det åt Verbier i vår, jag som knappt åkt i Alperna hoppas på några fina åk på mina halvdagar i backen. Det lär för övrigt vara mer än vad kondisen och styrkan klarar om jag inte gör något radikalt snart. Bra med morot i form av den resan! Det blir en superenkel studio, så vi fixar mat till henne vid behov, men får själva riktig mat i matsalen. Känns som bra kompromiss!

• start september

Håller tummarna för Freijs och Cicci!

Muggles, appropå städning. Skatteavdraget gör det förmånligare nu, och om ni har möjlighet att få det som förmån via arbetsgivaren så blir det just nu tokbilligt. Skatteunderlaget beräknas i det fallet lite lustigt vilket gör det riktigt prisvärt.

www.hemfrid.se/Priser/Om_skattesubventionen/

• start september

Vår annars så svårsövda och icke vagnssovande lilla tjej har sedan det blev svalare och hon fick sin åkpåse blivit en ganska stabil utesovare. Så skönt!

Vi har ju också Bugaboo och jag trodde tidigare att det skulle bli sittdel tidigt eftersom hon nog skulle vara gladare i den, men nu när hon sover så bra så får det bli liggdel ett bra tag till.

Till helgen blir hon fyra månader! Tänkte testa någon liten smakportion då.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen