Haha!
Det är så sant!
Jag tror vi är väldigt eniga!
Jag håller med dig. Och jag har försökt läsa bibeln mycket själv också o jag hittar inte heller riktigt något svar på den här frågan.
... jag har svårt att föreställa mig att Jesus skulle säga tvär nej till homosexuellt giftemål.
Det jag menade är att de där bakåtsträvande frikyrkliga ledare o KD partiledare, om de tycker att homosxuella inte ska få gifta sig i deras kyrka, ja så är det ju deras förlust. Men om de nu vill ha det så i olika frikyrkor, ja då får det väl vara så. Jag tycker inte att staten ska ha rätt att bestämma över frikyrkorna att de MÅSTE viga homosexuella, om de nu tycker att det är fel. Sen om de har rätt vet jag inte om jag kan hålla med om. Inte rent bibliskt i alla fall.
Nu bor jag i England, så jag ve inte ens hur de är med de svenska lagarna. Är det tillåtet för homosexuella att ingå partnerskap nu? I sånna fall så
Duchess skrev 2008-08-03 22:25:38 följande:
anne på grönkulla skrev 2008-08-03 22:19:49 följande:
Jamen du förstår väl att vårt samhälles fundament skulle falla samman om ordet äktenskap skulle användas om samkönade pars livslånga relationer...? *ironi, om nån missade det* :)