vill du leka mamma mamma barn?
hmmm...undrar om det är det? är det någon som ver?
hmmm...undrar om det är det? är det någon som ver?
Puffar för denna fråga....jag är inte så insatt i biblen så jag är nyfiken.
Står det någonstans i bibeln att samkönade inte får gifta sig?
Bara det att det inte har samma namn är diskriminering i sig...Återigen: vem bestämmer sånt sjukt???
Ps: jag förstod ironin
Jo självklart är det så men jag irriterar mig på vårt samhälle som verka tända på att skapa grupperingar. "vi och de" osv
Någon sorts rangordning alltså...
Här kommer en liten rolig sak :
www.statehousereport.com/images/cartoons/06.0609.cartoon_large.jpg
Men det är ju hemskt!!
Finns det någon som tycker att det är ok???
Japp, det måste de men inga har vågat säga det i tråden än
Men jag vill att alla ska ge uttryck för sina åsikter här! Ditt inlägg var superbra och jag förstod precis vad du menade
Men de flesta barn har män/kvinnor omkring sig ändå! Det behöver inte alltid vara föräldrarna.
Typiskt manliga egenskaper?? Det är precis det jag är emot! Vad är typiskt kvinnligt/manligt?? De flesta typiska egenskaper som är knutna till de olika könen är skapta av samhället,media och av oss människor. Jag tror inte att vi är så olika av naturen själv.
Självklart så finns det en del biologiska skillnader, men det mesta är fortfarande skapat av vårt samhälle.
Vad kan man lära sig av en man som man inte kan lära sig av en kvinna och tvärtom. Barn ska uppfostras av könslös kärlek. Jag tror inte att barn med mamma/mamma har det sämre än barn med en pappa och mamma.
Det är ju det som är intressant! Hur många män är hemmamän och när kommer de ikapp hemmafruarna i antalet. Och När kommer det vara ok för små killar att leka med dockor utan att dagispersonalen eller föräldrarna blir oroliga?
Åh, vad jag vill vara med och diskutera men sitter på banken och jobbar. Har chefens ögon på mig... så håll igång tråden!!!!!!!1
Instämmer med föregående inlägg. Vi sätter krokben för oss själva många ggr. Så sluta med det!!!!!!
Kom att tänka på en annan sak som har med fula könsord att göra: Det är så hemskt med alla kvinnliga könsord. Hur kommer det sig att de flesta fula orden (som används) har med kvinnor att göra??
Det är alltid lika tråkigt att höra små tjejer och killar använda dessa så öppet som om de inte betydde något.
Vet du vad??? Jag sa faktiskt till för 2 veckor sen! Satt på mcdonald´s och åt efter en utekväll med tjejkompisarna och i bordet bredvid satt ett tjejgäng om 5 st tjejer i 17-18 års åldern och svor i tel till någon kille de var osams med. De använde sig av allla ord man kan tänka sig (endast kvinnliga skällsord!). Vi sa till de och vet ni vad?? De ringde upp killen och vände på alla könsord till manliga , tackade oss och gick!!
Håller med dig Tooticki! Man kan inte ha så små marginaler i ekonomin så det inte går att klara 100% + 80%. Inte heller att skaffa barn för den delen.
Ska vi få igång denna tråd igen?? Jag tycker att det har varit underbara diskussioner. Vi fortsätter tycker jag!!!
Sitter och tittar på filmen Chuck and Larry. Underbar film!