Rispåsar
Hur har ni gjort med rispåsar?
Funderar på att göra egna och köpa spetstyg och något fint band runt men hur stora ska de vara?
Måste man sicksacka runt eller trådar de sig annars?
Är inte så pysslig av mig och behöver lite hjälp
Hur har ni gjort med rispåsar?
Funderar på att göra egna och köpa spetstyg och något fint band runt men hur stora ska de vara?
Måste man sicksacka runt eller trådar de sig annars?
Är inte så pysslig av mig och behöver lite hjälp
På en kompis bröllop stod värdparen med varsin gryta med ris och hade grytvantar, var lite kul...
Ska man ha cirklar eller fyrkantiga tygbitar?
tja, runda är säkert snyggare, men fyrkantiga känns lättare att klippa till. Vi valde fyrkantiga och jag känner mig helnöjd.
Vi gjorde egna av vit tyll, klippte fyrkanter ca 20cm x 20cm och knöt en rosett med rött sidenband, blev jättefint.
Någon som har en bild i sitt galleri?
ja har en bild, tyvärr lite suddig...
Jag valde att göra 12,5 x 12,5 cm. Blev lagom för oss som inte vill ha allt för mkt ris på oss! =)
Vi hade rispåsar och jag kan helt ärligt säga att det är slöseri med tid och pengar. Vi fick släpa på skiten till festen och därifrån för de flesta hade eget ris.
Några mer tips?
Vad ska man ha för ris? Gröt eller vanligt?
Vi kör såpbubblor! Så slipper vi städa sen och övergöda fåglarna i parken där vi ska gifta oss... Sen får de som har med sig eget ris gärna kasta det om de vill!
Vi använder grötris.
klipp ett tyg som är 15x15 cm och sicksacka runt. vik in kanterna och pressa lite lätt med ett stryckjärn. Sy med raksömn ihop påsen. Hitta ett fint band som du kan knyta runt (kanske i samma färg som ditt tema). och lägg i lite vanligt matris. Det räcker långt och är inte svårt att göra.
Var på bröllop förra lördagen, och de använde vita stora fröer som fåglarna kan äta! Det tyckte jag var kanon
Fåglar kan äta ris med!
www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3044638.html
Fått så många bud härifrån att jag hörde av mig till "högsta hönset"...
Brud aug09 skrev 2008-08-26 21:50:38 följande: