• Dela

Oregelbunden mens

Min mens har nog alltid varit mycket regelbunden, tom på dagen. Men på senare tid har den blivit oregelbunden, oftast sen nån vecka. Den här gången har den inte kommit, den är försenad mer än 2 veckor. Jag undrar om det är någon som känner till vad sånt kan bero på?

• Svar på tråden Oregelbunden mens
  • Freckles

Hej Dela!
    Min mens var också försenad den här omgången och jag testade om jag var gravid men det var jag inte och då ringde jag mödravården. Det första hon frågade mig då var om jag var psykiskt eller fysiskt stressad. Det kan man ju verkligen säga att jag är med tanke på bröllopsplaneringen! Så enligt henne berodde det säkert på det. När jag visste vad det var kunde jag koppla bort min oro att inte ha fått min mens och bara ett par dagar efteråt så kom den. Visserligen väldigt lite och inte som den brukar vara - men då omständigheterna är som de är så är det säkert inget att oroa sig för.

Om du vet att du inte kan vara gravid så kanske du bara är stressad och därför inte fått din mens.

• Dela

Ja det stämmer att jag är stressad, men det har jag förvisso varit i många år och ändå fått regelbunden mens. Så jag är inte säker på att det beror på stress.

• Freckles

Ring och prata med någon om du är orolig. Själva oron kan i sig göra att mensen inte kommer igång.
    Ibland tror man att man är lika stressad som vanligt, men kroppen kanske tycker annorlunda!
    Lycka till!

Dela skrev 2008-08-03 11:49:27 följande:
    Ja det stämmer att jag är stressad, men det har jag förvisso varit i många år och ändå fått regelbunden mens. Så jag är inte säker på att det beror på stress.
  • Teoliny

jag har alltid haft oregelbunden mens och gynekologen sa att vissa har oregelbunden mens hela livet.
    men sen började jag med p-piller som söver ner äggstockarna så nu har jag aldrig mens, jätteskönt!

Svar på tråden Oregelbunden mens