• jennieoper

Grekland i september?

Håller på att kolla upp bröllopsresan som är tänkt att gå av stapeln i september...

Har kollat på fritidsresor...har mkt bra alternativ...

Jag & min man har aldrig varit utomlands å är jätte dåligt på detta...Men är det nån som kan ge tips om ett ställe man kan åka till där det mest är par som åker till och inte barnfamiljer...

Sedan undrar jag....ska man åka i början eller i slutet på september?Är det stor skillnad på vädret??

Tack

• Svar på tråden Grekland i september?
  • bridesilly

Jag var för ett par år sedan på rhodos i början av september och det var kanonväder. Rhodos är nog mer för par än för barnfamiljer. Där finns allt, shopping, massor att se och uppleva, fina stränder, bargatan, fina restauranger med mera.

• Originalrosen

Hela september är underbart på Kreta och det är sköööönt i vattnet, fortfarande varmt i havet.

• Hofsan

Jag kan rekommendera Thassos.

• Ankan80

Vi skall åka till Parga i början på september.

• didis

Den senaste tiden på hösten vi har varit i Grekland (Korfu) var i mitten av sept bara ngn vecka innan säsongen tog slut.

Vi hade fint väder (men lite kalla nätter) men veckan före hade det regnat HELA tiden så det blev översvämning i lägenheterna! Alltså mer ovisst väder ju senare på säsongen.

Bästa stället vi varit på i Grekland var Zakynthos, hotellet var litet, nybyggt och med jättefräsch pool. Inte mycket barnfamiljer heller (bara vi då!), vi var där när min mamma fyllde jämnt.

• Det stora Blå

På Kreta kan man bada lååångt in i oktober, men vädret kan vara osäkert och växlande på hösten.
    Har bekanta som bor på Kreta. Ibland kan man bada på julafton, och ibland är det litet snö då.
    Som hemma alltså, osäkert.

• Originalrosen

September på Kreta är fortfarande högsäsong och härligt varmt i vattnet - både i havet och poolen. Kvällarna i bergen kan vara lite kyliga - ungefär som en svensk sommarkväll. På med en skön kofta, alltså.

Svar på tråden Grekland i september?