• egensinnig

Är du en gör det själv brud?

Ville bara dela med mig av mitt gör-det-själv bröllop!
    Många olyckskorpar kraxade - Du hinner aldrig, det är för svårt, var inte dum nu utan köp färdigt...osv

Men jag gjorde följande:
    Egen bukett, corsage samt tärnbukett i form av ett blomklot med sidenband.
    Dekorerade tårtor med egengjorda sugarpaste blommor, fjärilar mm
    Dukade, satte upp partytält för 60 pers
    Gjorde hår, baglar o smink själv
    Alla trycksaker
    Och det gick SÅ bra!

Valde dock catering och serveringspersonal för att kunna njuta maximalt av festen

Nån mer som gjort en hel del själv och tycker det funkade bra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 09:47
    Lite bilder finns i galleriet - fler kommer när fotografen är klar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-29 21:43
    Galleriet uppdaterat med fotografbilder. Men en del blev så små - vet inte varför?

• Svar på tråden Är du en gör det själv brud?
  • RunAwayBride

jag hör också till kategorin "gör det själv". Allt som jag bara har ett hum om hur man skulle kunna göra skall testas!

• egensinnig

Runawaybride - samma här. hade aldrig använt sugarpaste eller bundit blommor innan men läste på o testade med bra resultat!

• Brenda

jag gör maten
    dukning
    blommor ej bukett
    näbbklännning
    placeringskort+ festprogram
    underhållning....min man

• Tit

Hej

Jag har gjort:
    Trycksaker
    Örhängen till mig och min dotter
    Tiara
    Ska sy min dottersklänning
    Ska sy min bolero
    Ska baka våra tårtor
    Göra bordsdekoration och
    sminka mig själv

egensinnig! Vad för sugarpaste har du använt till tårtblommor? Jag har provat men den var för lös och klistrig. Funderat på kandiserade rosor och avtryck av eklöv i mörk choklad. (jag heter ekelöf)

• egensinnig

Tit - ballinas heter märket. Finns en med smak av vit choklad som jag tycker är mycket godare än vanlig SP. Den var extremt lättjobbad också!
    Cool idé med eklöven. Jag gjorde kanderade rosor på dotterns doptårta. Stopra rosor är svårt att få bra då de innehåller mycket vätska=kladdigt. Men små kvistrosor och knoppar blev jättefina! Lycka till!

• rosesarered

När det väl är dags för oss kommer jag nog att göra följande själv:

alla trycksaker
    monogram
    hemsida
    dukning och dekorationer
    kan även tänka mig göra blomarrangemangen själv

mat och sånt överlämnar jag gärna till andra då jag inte tror jag grejar det!

• Tjinglan

Va duktigta alla är! Jag kommer göra rätt så mycket själv. Visst är det bra att man på så vis håller nere kostnaden, men jag gör det mest för att jag tycker att det är så himla kul att pyssla och fixa, och dessutom är det definitivt en härlig känsla att kunna säga "titta vad jag har gjort" och känna sig stolt och nöjd över vad man åstadkommit.

• påskharen

Jag gör också en hel del själv.
    Inbjudningskort
    Vigselprogram
    Festhäfte
    Barnfesthäfte
    Rispåsar
    Dukningen
    All mat till 80 gäster, tårtan lämnar jag dock över till min syster.
    Tyvärr vågar jag mig inte riktigt på brudbuketten så den beställer jag färdig, hade jag bara haft grönare fingrar hade jag nog även försökt mig på den också.
    Detta gör jag för att det är så skoj att pyssla, undra vad jag kommer pyssla med efter bröllopet det kommer ju bli helt tomt.

• Im yours

Måste bara säga att jag är mycket imponerad av hur duktiga ni är!!!! Verkligen.... Lycka till med allt

Svar på tråden Är du en gör det själv brud?