Inlägg från: Cattapulten |Visa alla inlägg
  • Cattapulten

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Jag är inte så aktiv inläggskrivare, sitter mest och läser vad ni andra skriver och fasar för hur mkt alla har färdigt och jag har ju knappt gjort hälften. Kommer få en stressig sista månad...

Jag ska för övrigt göra mina naglar på salong, ska ha fransk med lite strasstenar på ringfingrarna. Bestämde mig för det senast jag var och fixade naglarna...

Ang murgrönan så kan jag tänka mig att den finns på större handelsträdgårdar, byggvaruhus el matbutiker där de säljer konstblommor.

Vad ska ni ha för frisyrer????

• Cattapulten

Jag har precis kommit hem från semestern och i brevlådan låg ett paket till mig!!! Det var min tiara!! Nu ska bara klänningen komma....

Har beställt den från USA. Fick en klänning i början av juli, men de hade råkat skicka fel storlek.... Jag ska ha stl 2 och fick 12!!!!!!!!!!!!!! Den ramlade av när jag provade! Men nu är iaf rätt klänning på väg från USA, så förhoppningsvis kommer den nästa vecka. Bild på klänningen och boleron jag ska ha om det blir kyligt finns i mitt galleri.

Ska träffa floristen (min kompis) i veckan då prata bukett + bordsdekorationer. Ljus, servetter & dukar står krogen för.

• Cattapulten
    sandybee skrev 2008-08-08 19:58:47 följande:
    Cattapulten: Jättefin klänning och bolero! Hoppas den snart kommer! Och älskar råden till den perfekta hustrun! Var fick du tag i den texten?
    Tackar!

Fick texten av en tjej på förra jobbet....
  • Cattapulten

Jag blev oxå hippad i lördags....
    Hade en supertrevlig dag! Finns egen tråd här på BT.

• Cattapulten

Har inte varit inne här på länge märker jag.... Mkt att läsa! Tur det är lite lugnt på jobbet just nu.

Var på hår & makeup konsultation igår. Kommer bli sminkad i natur/jordfärger. Och kommer få en superfin uppsättning med volym och lite busig look.

Fick köpa nytt (dyrt)djuprengörande schampo, efter som mitt hår blivit grönt av lite för järnrikt vatten i sommar. Vill ju inte skifta i grönt på alla foton!! Plus att det inte matchar mitt färgtema :)

• Cattapulten

Vi ska ha psalm 201 (vers 1&5) & 289 (vers 1&2)
    in/utgång har vi inte riktigt bestämt än!
    Jag och solisten tyckte det skulle vara lite kul med "Du är min man"!

Solosånger "Som en saga" (Shirley Clamps) älskar den!
    och sedan får solisten välja en egen - än så länge hemlig
    Tror det blir någon riktigt bra eftersom hon verkligen känner oss två. Kommer börja gråta så fort hon öppnar munner och sjunger första tonen.

• Cattapulten

Nu har jag pratat med min florist och bestämt alla blommor!!

Min bukett blir en handbunden med 2 olika vinrödfärgade rosor och björngräs och några vita orkider nålade ovan på buketten.
    Tärnbukett vinröda rosor med något grönt runt.
    Corsage blir vinröda rosor

Bordsdekorationerna blir avlånga med vinröda blommor och björngräs.

Litar till 110 % att hon kommer göra superfina saker! Det gör hon alltid när jag har beställt av henne!!!

• Cattapulten

Lycka till alla som har sin stora dag imorgon!!!!!!!!

Själv är jag superstressad för alla små saker som är kvar att göra... borde sitta och skriva alla placeringsstenar nu, men det var roligare att sitta här på BT. Borde även göra de sista justeringarna på bordplaceringen, sedan är det säkert tusen saker till att göra som jag inte har gjort än!
    Men som tur var är det ju en vecka kvar till min stora dag..

• Cattapulten

Grattis till alla er som gifte sig igår!!!

Nästa helg är det min tur att stå brud!
    Har precis skrivit klart alla placeringsstenar (äntligen!), nu sitter jag med vigselprogrammet....
    Imorgon ska jag hämta klänningen hos skräddaren och på onsdag får vi våra ringar. Nu börjar det bli pirrigt!

Tänk att jag om en vecka har en man & nytt efternamn, kommer kännas konstigt att säga det nya namnet! Men jag antar att man vänjer sig ganska fort.

• Cattapulten

kolla på yr.no
    enligt deras prognos ska iaf vi få uppehåll!!! hoppas den prognosen håller!!

Skonie skrev 2008-09-07 19:20:17 följande:
    Klippt från smhi:
    *håller tummarna* Någon som sett en 10 dygnsprognos?
  • Cattapulten

har precis gått igenom allt med krogen inför lördag! bordplacerigen är klar, utsidan till festhäftet är klara...
    nu ska vi bara skriva ut vigselprogrammen och sätta ihop festhäftet.

har faktiskt INTE blivit nervös eller stressad än, brukar i vanliga fall stressa upp mig långt i för väg för saker. Men inte nu, konstigt. Men det kommer väl på fredag kväll.

• Cattapulten

Solen skiner här i Stockholm!!! Hoppas den fortsätter med det imorgon. Men prognosen ser iaf lovande ut. Och vi som ska vara i skärgården brukar ju oftast ha lite bättre väder än på fastlandet! Så då kan vi fotas utomhus utan problem + ta brudskålen ute på verandan!!!

Nu börjar jag bli lite pirrig.... Är ledig från jobbet och har lite småfix kvar. Så som fixa en gästbok, kolla alla kläder en sista gång, bli nojig för att jag inte är med och fixar borden i kväll. Jag kommer åka ut först i morgon, ska fixa smink och hår på fastlandet....

Men allt löser sig till slut som min m2b alltid envisas med att säga....

Alla ni andra som också gifter er i morgon!! Hoppas ni får en fantastisk dag - för det hoppas jag att jag får!!

• Cattapulten

Nu är även jag gift!
    Vår dag var helt underbar & perfekt.
    Började min dag med besök hos frisör & smink. Tärnan kom dit efter ett tag och även hon blev fin i håret. Bil och färja ut till Ornö där vigsel och fest hölls. Öva lite med prästen innan vi åt lunch och bytte om. Sedan på med klänningen som min blivande inte sett. Han tyckte den var sagolikt vacker!!!

När klockorna ringde bara för oss och kantorn började spela då kom pirret! Dörrarna öppnades och vi skred fram mot altaret. När jag såg mamma och svärmor kom det en stor klump i halsen. (hjälp tänkte jag - inte gråta, inte gråta) Men jag "bet ihop"!

Vigseln var underbar, vi hade äran att ha två som höll i vigselakten. En kompis som pluggar till präst och hjälppräst. Solosångerna som vi bestämt den ena (Som en saga - Shirley Clamp) och en hemlig var helt underbara! Den hemliga visade sig vara en duett mellan bestmans flickvän (som även sjöng den första) och bestmans bästa vän. Som stormen river öppet hav!

Jag råkade säga fel när jag skulle säga våra löften, vi körde på standaren, dvs säga efer prästen. Men ändå lyckades jag säga fel... sa 2 av mina namn rätt, sedan efternamnet och till sist mitt sista mellan namn.... Men jag blev gift ändå :) Jag var nog ganska nervös och pirrig även fast det inte kändes så.

Fotografering på kyrktrappan och riskastning.... fy vad kallt det var. Men vad gjorde det, det var ju iaf inte regn.

Brudskål, middag och fest på Ornö Krog & Veranda. Underbar mat och underbara gäster! Många trevliga tal och telegram. Brudvalsen gick utan några problem, vi hade INTE övat.
    Fest hela natten lång, nästan iaf. Båten tillbaka till Dalarö hämtade oss och gästerna kl tolv. Natten på hotell!

Igår åkte vi tillbaka för lunch med svärföräldrana och presentöppning. Många fina saker!

Sammantfattningsvis av vår underbara helg blir att jag kände mig som en prinsessa som äntligen fick sin prins!!!!!

• Cattapulten

ooops vad långt det blev! Hoppas det är OK!

• Cattapulten

Vår präst sa inget om det... Det är inget som ingår i svenska vigselakten. Vi kysstes efter vi sagt våra löften och jag fått min ring....

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!