Nu är även jag gift!
Vår dag var helt underbar & perfekt.
Började min dag med besök hos frisör & smink. Tärnan kom dit efter ett tag och även hon blev fin i håret. Bil och färja ut till Ornö där vigsel och fest hölls. Öva lite med prästen innan vi åt lunch och bytte om. Sedan på med klänningen som min blivande inte sett. Han tyckte den var sagolikt vacker!!!
När klockorna ringde bara för oss och kantorn började spela då kom pirret! Dörrarna öppnades och vi skred fram mot altaret. När jag såg mamma och svärmor kom det en stor klump i halsen. (hjälp tänkte jag - inte gråta, inte gråta) Men jag "bet ihop"!
Vigseln var underbar, vi hade äran att ha två som höll i vigselakten. En kompis som pluggar till präst och hjälppräst. Solosångerna som vi bestämt den ena (Som en saga - Shirley Clamp) och en hemlig var helt underbara! Den hemliga visade sig vara en duett mellan bestmans flickvän (som även sjöng den första) och bestmans bästa vän. Som stormen river öppet hav!
Jag råkade säga fel när jag skulle säga våra löften, vi körde på standaren, dvs säga efer prästen. Men ändå lyckades jag säga fel... sa 2 av mina namn rätt, sedan efternamnet och till sist mitt sista mellan namn.... Men jag blev gift ändå :) Jag var nog ganska nervös och pirrig även fast det inte kändes så.
Fotografering på kyrktrappan och riskastning.... fy vad kallt det var. Men vad gjorde det, det var ju iaf inte regn.
Brudskål, middag och fest på Ornö Krog & Veranda. Underbar mat och underbara gäster! Många trevliga tal och telegram. Brudvalsen gick utan några problem, vi hade INTE övat.
Fest hela natten lång, nästan iaf. Båten tillbaka till Dalarö hämtade oss och gästerna kl tolv. Natten på hotell!
Igår åkte vi tillbaka för lunch med svärföräldrana och presentöppning. Många fina saker!
Sammantfattningsvis av vår underbara helg blir att jag kände mig som en prinsessa som äntligen fick sin prins!!!!!