Inlägg från: äckling |Visa alla inlägg
  • äckling

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Här gäller det att hänga med. Har jag inte gjort ser jag.

Frisyr; ska ha heluppsatt
    Naglar; troligen egen manikyr ev fransk, annars bara något svagt färgat. Inte kollat ännu.
    Bröllopsresa; åker två veckor till Cypern direkt efter bröllopet. Långresa får det bli när dottern vuxit till sig lite.
    Bidrag; Vi har räknat med att betala allt själva, men mamma och pappa vill få betala matkostnaden så det kan de väl få.

Hur funkar det med dukar vid långbord? Drar man ner duken mellan varje bord eller lägger man dem ovanpå varandra uppepå? Sitter och funderar på tygservetter el. i papper också. Hm...

• äckling

Visst kan man sitta och grubbla över saker som inte har någon som helst betydelse
    Nog dags att sova på saken...

• äckling
    Kanelisen skrev 2008-08-11 17:28:59 följande:
    Vad ska era m2b ha för skor på sig? Min sambo var och tittade på lackskor idag, ett par "riktiga" på bröllopsbutiken, och de var fina men kostar 1400 kr! Känns liiite onödigt med tanke på att han kommer använda dem kanske max en gång per år. Så jag tänker att det vore bättre att köpa ett par finskor i skinn på typ Din Sko, de går ju på en femhundring ungefär. Men dem kan han ju även ha till kostym sen...tror ni det ser dumt ut med sådana till frack?
    Min blivande ska ha lackskor och han har frockcoat. Vi köpte på nätet.
    www.blacktie.se/shop/index.php&art=26&parent01=96&parent02=&parent03=&sida_nr=1
  • äckling

Ja det stämmer. Vi tog en storlek mindre och de passar. Har inte haft dem på någon längre stund, men storleksmässigt är de rätt.

• äckling

Ni som dukar själva. Vad väljer ni för duk? Jag hade tänkt mig att hyra. Är det stor skillnad på bomullsduk och linneduk? Priset är detsamma, men jag kan få servetter till där de har bomullsdukar, men inte där det är linnedukar. Vad tror ni?

• äckling

För att lugna de som känner stress över att andra börjar bli klara kan jag berätta att jag har massor kvar och då menar jag massor. Mitt stora problem är dock detsamma som det varit länge. Jag får inget gjort!

Behöver tips på dikt. Jag ville haft en del av Profeten, men sambon var inte lika förtjust. Nån som har någon bra på lager?

• äckling

Ankan80 -angående skjorta så ska mannen ha en "vanlig" till plastron. Hon i brudbutiken tyckte att det funkade fint, så jag tror man kan göra som man vill. Visst är det iofs festligare med de små snibbarna.

gällande dekoration så liknar er dukning vår. Vi tänker oss hjärtan på tråd, men istället för rosenblad har vi köpt små silverfärgade chokladhjärtan. Typ som nonstop. Jag tycker du ska följa det enkla i lokalen och kanske bara ha hjärtan på tråd.

• äckling

Fy så tråkigt Sandybee. Håller tummarna för att du hittar nån som kan hjälpa dig. Man vill ju vara sitt snyggaste jag.

Vi har fortfarande rätt mycket kvar att få ihop. Just nu letar jag första dansen låt. Gärna en på svenska. Så svårt. Ni kanske minns att jag är kräsen med texten osv också . Nån som kan ge ett bra tips. Inte vals, utan tryckare.

• äckling

Visst är det en lång kravlista , men kortar ner den lite. Menade att vi tänkt oss vanlig tryckare.

Ang caketopper så hoppar vi över det. Ev har sambon fått för sig att han själv ska göra en krona av en ölburk . Blir nog inte av.

• äckling
    Skonie skrev 2008-09-05 18:30:10 följande:
    Nu har vi äntligen hämtat ringarna (galleriet) Inte nog med att de är underbara. De blev 7000 billigare än beräknat *tjoho*
    SNYGGA!!
    7000 kr billigare, det var inte lite billigare heller. Härligt!
  • äckling
    janedoe skrev 2008-09-07 22:27:24 följande:
    Oj då... Här finns några bilder upplagda! sarabberg.bilddagboken.se/p/main.html Klicka på 6 sept givetvis... ;)Är så nöjd med kläderna! Vissa saker hann jag inte med, så det blev bla en brun klänning t mig istället för den vita på skisserna i mitt galleri..
    Så snygga!! Både ni och kläderna. Förstår att du känner dig nöjd! Roligt också att du fokuserar på det du hann och hur bra det blev och inte på vad du inte hann som du hade tänkt. Grattis!
  • äckling

Det är så roligt att vår tråd börjar komma i mål. Alla är så fina och verkar ha haft underbara dagar. Vi andra kommer efter...

Vår präst tyckte vi skulle träffas för första gången dagen innan. Tyckte det var konstigt. Är det nån som vill ha vigselsamtal kvällen före. Svarade att vi helst inte vill den kvällen.

Håller på med bordsplacering. Oj vad svårt det är. Gästpresentationerna är inte heller klara... Men först ska jag njuta av en ansiktsbehandling.

• äckling

Fick ett återbud i söndags så har nu gjort om bordsplacering mm i festhäftet. Kör det i skrivaren just nu. Så håller med. Nåde den som ringer återbud

Annars pirrar det lite nu. Träffade prästen idag och hade glömt hinderprövningen. Ja, alltså att ta med den. Vi har den hemma. Sambon stakade sig rätt rejält och nu var det bara vi. Kändes verkligt och spännande.

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!