Inlägg från: aprilsolen |Visa alla inlägg
  • aprilsolen

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Oj, jisses, hur har ni hunnit skriva så här mycket i nya tråden?
    Jag som fortfarande är kvar i meny-diskussionen... Ankan80 - eftersom vi ska ha meny nr2 så tycker jag självklart att ni ska välja den

Vi ska alltså ha:
    Räk- & laxtartar med mango & avokado smaksatt med senap & gräslök,samt toppad med en citron & örtcreme. Serveras med ädelsallad & hembakat knäckebröd samt balsamicovinegrette

Kalvrostbiff med en kraftig Madeirasås samt säsongens primörer serveras med en potatiskaka smaksatt med ost & örter

Vit chokladmousse som serveras med en skogsbärssorbet samt en Calvadossmaksatt äppelsås och en espresso- & chokladsirap

och tårta - som vi nog ska baka själv. Någon som vet om man kan köpa marsinpanrosor styckvis från vanliga bagerier, borde man inte kunna det?

• aprilsolen

Just ja, hår&naglar:

naglar blir helt naturella med lite glans tror jag och mitt hår är kort med svängig snedlugg - så det kommer att se ut som vanligt, men jag kommer att ha ett vitt flor på sidan av huvudet som går fram lite snett över ena ögat.

• aprilsolen

Det börjar märkas att september närmar sig - här skrivs det så att tangentborden glöder!

Vi har hela tiden sagt att vi planerar att klara bröllopet själv och att all ev hjälp är en bonus. Vi kommer att få lite ekonomisk hjälp av våra föräldrar, men vi betalar mer än 2/3-delar själv.

Vår transport från kyrkan blir en båtresa för alla gäster - det slingrar sig en å från kyrkan ut till havet där festlokalen ligger, så det blir guidad båtresa. Båten är en sån där sightseeingbåt, så den här tak, men det får helst inte regna...hoppas inte! Den transporten kostar såklart en del, men vi får det av mamma i bröllopspresent, hon kom lite på idén och tycker att den är så kul så hon ville nog att den skulle bli av...

Förresten - stort grattis Tutik och Prasart!
    Jag önskar mig också ett fast jobb i bröllospresent...

Tutik och Prasart skrev 2008-08-05 20:43:40 följande:

Jag är så glad, lycklig som man bara kan bli. Även om det regnar är goch blåser så är jag på su bra hummör så det gör ingenting. Att vara så glad trodde jag inte jag skulle vara när jag klev upp dena trista måndag. Utan tveckan belev det en väldigt bra måndag. Min chef kallade in mig i dag och ville berätta något för mig.Hon ville tillsvidare anställa mig. MIG!!!!Det kunde inte bli bättre.Snart ska jag gifta mig. Och vi letar efter en tomt så vi kan börja bygga vårt drömhus. Och till hösten ska jag läsa två ämnen på distans det känns roligt.gaaahahahahha... jag får inte ihop något bra festprogram.
  • aprilsolen

Jättefin dukning fröken förväntan! Precis nåt sånt som jag skulle vilja ha. En av mina goda vänner ska göra våra bords-blom-dekorationer, jätteskönt, för jag är inte alls pysslig.
    Var det ert festprogram som syns på bilden? Kan du inte lägga ut en bild på det, såg fint ut och jag skulle behöva lite inspiration!

• aprilsolen

Fröken förväntan: Så himla fint festprogram! *Jag vill också ha*... dessvärre är jag som sagt inte så pysslig av mig så jag skulle nog inte klara att göra en sån där egen font, men jag ska visa ditt festprogram för killen där hemma och höra vad han säger.

• aprilsolen

Min bukett har en budget på 500-600. Hade tur och fick tag på jättegulliga tjejer i blomsterbutiken i staden där vi ska gifta oss, som inte försökte sälja på mig det dyraste utan verkligen lyssnade. Det blir en handbunden, rund bukett i höstfärger: rött, orange, vitt och grönt med någon höstdetalj som nypon eller kvitten. Vilka blommor det blir bryr jag mig inte om, hon tar det som funkar till budgeten. Ett corsage tror jag ingår i den summan.

• aprilsolen
    Sanfor skrev 2008-08-19 14:48:05 följande:
    Japp, hon är del av familjen, så hon ska vara med, iaf under vigseln. Under själva festen får hon sova i sin koja på nedervåningen, där hon får lugn och ro :)Det är en Staffordshire bullterriervalp på 4 mån (5 mån när bröllopet är) väldigt social, glad, busig, och bra med både människor och hundar. Helt underbar (förutom när man vaknar av att hon nafsar in i näsan för att hon har tråkigt och vill ha uppmärksamhet )
    Jättesöt valp!
  • aprilsolen

Vilka roliga hippor ni haft! Jag hade ju min redan i slutet av juli, så man blir ju nästan nostaligsk, hi hi.

Jag får inte heller ut så mycket av BT längre, men den här tråden är rolig att följa. Det ska ju bli kul att se foton från allas bröllop sedan - och så hoppas jag att ni som gifter er först i september hinner komma med lite goda råd och tips till oss eftersläntrare...

• aprilsolen

Oh, och jag som försöker att inte dubbelkolla allt, är annars expert på det, och helst trippelkolla också...
    Hittills har faktiskt inga problem dykt upp, men peppar-peppar, man vet ju inte inför slutspurten.

Och ALLA frågar om jag är nervös, hela tiden, Av omtanke såklart, men än så länge är jag faktiskt inte nervös, det är ju tio dagar kvar. Klart jag kommer att vara som ett litet asplöv då, men just nu har man ju massor av annat att tänka på också. Var ligger ni på nervös-skalan?

• aprilsolen

Ha en underbar dag alla som gifter sig imorgon!

och nu börjar jag faktiskt bli nervös...satt vid frukosten imorse och undrade varför jag kände mig så konstig, hade ju inte särskilt på agendan idag och då fattade jag - jag är nervös Bara en vecka kvar nu...

• aprilsolen

Grattis att fruar!
    Jättefina bilder Fru Wennerström!

Och för oss 13/9-brudar är det dags för nedräkning... Min kille sa imorse "Jag känner mig lite nervös och konstig" och så såg han lite ynklig ut, hihi Börjar själv känna av det lite också...
    Vi får väl hålla alla våra tummar för uppehåll och kanske lite sol.
    Ikväll ska jag sitta och vika några hundra blad till 75 festprogram...

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!