Inlägg från: Tutik och Prasart |Visa alla inlägg
  • Tutik och Prasart

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Jag är så glad, lycklig som man bara kan bli. Även om det regnar är goch blåser så är jag på su bra hummör så det gör ingenting. Att vara så glad trodde jag inte jag skulle vara när jag klev upp dena trista måndag. Utan tveckan belev det en väldigt bra måndag. Min chef kallade in mig i dag och ville berätta något för mig.
    Hon ville tillsvidare anställa mig. MIG!!!!
    Det kunde inte bli bättre.

Snart ska jag gifta mig. Och vi letar efter en tomt så vi kan börja bygga vårt drömhus.
    Och till hösten ska jag läsa två ämnen på distans det känns roligt.

gaaahahahahha... jag får inte ihop något bra festprogram.

• Tutik och Prasart

Lite nyffiken men vart ska ni alla åka på bröllopsresa?
    Vi tänkte ta en sissa minuten men det går inte så mycket flygg här i från denna småländska skog. *suck*

• Tutik och Prasart

Hihihh....
    I går blev jag hippad av mina vänner.... det var jätte roligt.
    Kan bara säga att jag är öm och att jag har en sprac tatuering på en lustig plats....

• Tutik och Prasart

Min sambos bästa syster sa att vi skulle på lunch.
    Och när vi skulle ta av buffen kom det först en kompis och sen kom det en till.
    Vilket lustig samman träffade sa de och skrattade lite.
    Då började jag fatta vad de hade tänkt sig att hitta på.
    Efter lunchen blev det att jag fick säta mig i bilen och fick en ögon bindel på mig och så åkte vi.
    Det ända de sa var att jag skulle till en soptip för att sorteras. Där var oxå min brors sambo.
    Jag hamnade på en bodgård där jag skulle rida.
    och i dag har jag ont i rumpan och sitt musklerna.
    sedan blev det in till stan igen för att få lära sig sminka.
    hur bra som hälst för jag kan värkligen inte det.
    efter detta blev det skumpa och kex.
    Några timmar senare blev det en utgång med att äta rida på en sådan där maskin som är en tjur som man ska se hur länge man klara att sitta på.
    Och så fick jag en tatuering.
    Som siter i 3-4 dagar, ovanför brösten. Min sambo blev lite fundersam när han fick se den.
    Det är en bild på stålmanen märket.
    hihihi... men jag hade så grymt kul, och jag har så ont i rumpan....
    Snart fru Wennerström skrev 2008-08-09 13:02:39 följande:

hihi.. låter spännande, berätta merTutik och Prasart skrev 2008-08-09 12:52:43 följande:
  • Tutik och Prasart
    avil skrev 2008-08-11 14:52:44 följande:
    kan ju tillägga att jag ska ha en ivory färgad asperaklänning...Så svarta skor blir INTE kul till .MÅSTE hinna till stan o hoppas innerligt de har NÅT ljust kvar i alla fall.......
    Men har de inte rätt många skor på rea?
    Även vita har jag för mig att jag har sätt någon stans.
    Det kanske passar med ett par balerina till.
    Lycka till
  • Tutik och Prasart

föresten jag har beställt vigsel ringen i dag.... hihihhi
    Nu ska jag bara göra klart festprogramet oxå. Fast det har jag sagt länge att jag ska göra. Men nu måste det bli av.

• Tutik och Prasart

Låter som en toppen dag.... =)

kexxet skrev 2008-08-11 22:26:45 följande:
    Hej tjejer!Nu ska jag berätta om min möhippa!Det va så här att klockan va 8.30, och vi ligger i vårat sovrum och sover, så är det några som helt plötslig börjar å sjunga..Det visade sig att dom va 19st!!..Asså dom skulle ta både mig och min m2b, så det va både tjejer och killar här. Dom hade fått nyklar av mina blivande svärföräldrar!Så det va bara att gå upp, ta på sig dom fulaste kläderna som dom hade köpt på Myrorna..Så åkte vi å såela in skiva, efter de va det frukost på stan, sen fick ja ett häfte som det va massa låtar i som ja skulle sjunga och få betalt för, och jag skulle även sälja godis..Efter de åkte vi och hade 5-kamp..SJUKT kul, sen bar det av till min blivande svägerska, där vi badade i ute jacizzi,ansiktsmask, formask, måla naglarna m.m. käka mat å så..Sen fick jag cykla på en barncykel och svara på frågor om min m2b å varför det just va barncykel e för att jag cyklar inte för att när jag va 10år så ramlade jag och bröt BÅDA benen å efter de har jag inte cyklat förren i lördags =)efter de åkte vi och bowlade, sen så va det ute kväll som gällde =)
  • Tutik och Prasart

Måste bara efter lyssa en sak.
    Är det någon som vart man kan köpa små diamanter som man kan dra en ståltråd igenom?
    Ska nämligen ha det i håret.

Hoppas någon kan hjälpa mig.

• Tutik och Prasart

I går fick jag ett pris på vad min brudbukett skulle kosta.
    ca 1500kr men hon var inte säker på att det skulle stana där.
    *suck* för mig blev det för mycket pengar och det var inte det jag hade tänkt mig.
    I bukten ville jag ha murgöna, sen var det något vit och något blåt. Men det som drar upp priset är orkidén för att den är så dyr på lösvikt.
    Sen kunde hon inte riktigt ge mig en riktigt pris för blommorna kostar olika dag från dag.

Så det blir väll att jag tr blommor från någon annastans eller får tänka om helt.
    jag funderar nu på en rund buket i sället för en droppformad för jag fick höra att droppformad är mycket dyrare och man behöver mer blommor och man vad det nu var.

Vart har ni andra fått för priser på era buketer och vad har ni med för blommer i dem?

• Tutik och Prasart

Sådant är ju alltid roligt när floristen för göra lite som hon själv vill.
    Vart ska du köpa din buket?
    Jag funderar på om jag ska ta dem från Asta här i Växjö.

Fröken förväntan skrev 2008-08-14 19:17:11 följande:

Jag satte ett tak på 1000:- för min bukett + ett coursage och sa till floristen att de skulle ta upp det gula i min sambos slips på något sätt och gärna fick vara lite busig och höstig, sedan fick hon fria händer så det blir ett litet överraskningsmoment för mig . Floristen blev överlycklig!!!
  • Tutik och Prasart

Fröken förväntan skrev 2008-08-14 19:43:41 följande:

Tutik och Prasart skrev 2008-08-14 19:35:03 följande:
    Det blir hemma i Smålandsstenar där jag är uppvuxen. Det finns ju bara en blomsterbutik där , men som tur är så är tjejerna där superduktiga så jag känner mig lugn!Vill du komma ner i pris på buketten så är ett alternativ att välja en handbunden, istället för en i hållare. Sedan beror det ju självklart på vad man ska ha för blommor i den.
    Jag har märkt det.
    Så jag tänkte att jag skulle prata med dem igen i morgon och se vad de kan tänka sig att göra och vad jag villa ha för blommor.

Föresten jag har hittat en bra sida där de vissar många olika buketter så man kan få tips på vad man vill ha.
    bernzonsblommor.se
  • Tutik och Prasart
    Lillsnufflan skrev 2008-08-14 20:29:18 följande:
    Jag hittade min drömklänning idag! Jag tänkte verkligen sy en men min mormors bror sa till mormor att hon faktiskt hade råd att köpa mig en. Så hon gjorde det.Jag har hela tiden haft en blid av en enkel, rak klänning med ärm.Men så provade jag en Alfred Angelo på Brud o fest i Katrineholm. Och blev så kär... Den var axelbandslös, har vid kjol, släp och massa pärlor över bysten. Allt jag INTE hade tänkt. Men den sitter underbart. Och kostade 2995kr. Jag kunde inte vara lyckligare! Ibland blir allt inte som man tänkt. Bild finns i galleriet.
    Den är värkligen nice.... =)
  • Tutik och Prasart

Låter som ni alla här har haft en jätte rolig och trevlig helg.
    Själv har jag jobbat både lördag och söndag så det har inte blivit så mycket till helg.
    Men det är kul att gå in här och läsa vad nu andra har hittat på.

• Tutik och Prasart

Jag gillar oxå den första klänningen.
    Den var jätte snygg tycker jag.

Anemia skrev 2008-08-18 13:32:33 följande:
    Kan man få ett snabbt råd?Tittar på två klänningar.. båda svarta, vilken är finast? Jag blir snurrig..www.mamastore.se/popup_image.php(gillar armarna)www.mamastore.se/popup_image.php(fast utan den fula blusen under)Gubben är helt svartklädd med, jag kommer ha en liten rundbunden bukett med ljuslila roser.
  • Tutik och Prasart

Nu har min sambo köpt sin kostym, skor slips med servet köpt.
    Plus att jag bestälde till corage till honom för 50kr.

Nu är det bara som vanligt festprogramet kvar.
    bäst att göra klart det någon gång.
    Nu är det inte långt kvar och jag känner mig så lugggnnnn.... =)

• Tutik och Prasart

Hoppas att du hade det jätte bra på möhippan....

sandybee skrev 2008-08-24 02:07:29 följande:
    Precis kommit hem från min möhippa .... otroligt roligt!Vilka fantastiska väninnor man har! Och vilket helt otroligt bra kidnappning! ... skriver mer imorgon när jag fått lite sömn i mig!
  • Tutik och Prasart

I dag har jag lämnat in festprograme för tryckeri.
    Hoppas att det går bra för henne som ska göra det, för det hade flyttat mest runt sig allt. Får se om vi får ihop det.

Har sprungigt runt i alla resebyroer i Växjö för att se om det finns någon resa.
    Jo då det finns det men man får flyga från Malmö, Stockholm, Göteborg, jönköping och Kalmar. För alla resor från Växjö är slut.
    Så kan det gå om man tror att det är jätte långt kvar tills man gifter sig.

Nu har jag bara bordsplacerings korten kvar och köpa någon snygg trosa som jag ska ha under.
    Jag är med lung fast det har jag varit sen jag bestämde mig för att gifta mig.......

• Tutik och Prasart

Låter som att alla är både nervösa och förväntansfulla.

själv är jag bara så fruktansvärt glad.
    I går trodde jag att jag alldrig skulle få ordning på det förbaskade festprogrammet.
    Men så kom min sambo hem. Och fick slita hårt för alla fel som jag hade gjort.
    Han satt i hela fem timmar för att få ordning på allt nästan från starten. Vid 00.00 på natten var han så trött i huvudet att han inte orkade tänka mer. Så han sände in det som det var och de på tryckeriet tyckte att det blev bra.
    Jag hoppas att det är klart tills i morogon.

Tack snälla sambo för att du fick ihop vårt festprogram som jag hade fåt så lustigt.
    Stor kram till dig

matildaochniklas skrev 2008-09-02 16:19:52 följande:
    Vi tror dessutom att min bror och hans fru har åkt upp till bb idag, båda har mobilerna avstängda, de har dom aldrig annars! Jag håller iaf tummarna för att allt ska gå bra om dom nu är där.
    Får hålla tummarna för dom att de blir föräldrar nu i dagarna och du blir faster.
  • Tutik och Prasart

Vit ros skrev 2008-09-05 08:49:01 följande:

Jag har inte hunnit vara inne här på lääääänge. Har börjat studera och även planerat allt det sista inför i morgon....NU ÄR JAG NERVÖS. OOOOOOOOOVill oxå önska er alla som gifter er en underbar och oförglömlig dag i morgon. Hos oss verkar det som det ska regna mkt och min m2b har idag fått ett fint munsår... Suck! Men vi blir väl gifta ändå
    Klart att ni kommer bli gifta i morogn även om det skulle regna och din m2b har munsår.
    Jag tror det ska regna här, medans min sambo säger att det ska vara uppehåll.
    Han har tittat på vädersatelitbilderna på jobbet. Undrar vem av oss som har rätt.........
  • Tutik och Prasart

Hej Hopp alla glada septemberbrudar.
    Jag höppas att alla har haft en underbar bröllops dag och ni känder att det var just er dag och att ni njöt av allt det underbara som ni har planerat och allt.

En stor kram till er alla från Mig.

KRAM

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!