Inlägg från: Anemia |Visa alla inlägg
  • Anemia

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Gosh! Nu har jag läst igenom hela tråden! Det tog ett tag! Ni verkar ha hållt ihop ett tag ni brudar!

Jag om min sambo gifter oss den 27 september. Vi har funderat lite på det, men bestämde oss och skickade in hindersprövningen den 14:e... så bara den kommer så kan vi defenetivspika datumet. Har preliminärbokat än så länge..

Vi kommer ha ett litet, hemligt bröllop med mina föräldrar, hans mamma (ev moster) hans syster och min bror med sambo. Min bror och sambo vet om våra planer- av den enkla anledningen att de ska hjälpa till att "kidnappa" våra föräldrar och få dem till vigselförrättaren.

Häromkvällen gjorde vi upp våran planering... och i förrgår beställde vi våra ringar (som kostar hälften av våran budget!)

Måste säga att jag beundrar er som har planerat allt så länge! Men, sen ska vi ha ett lite annolunda bröllop med..
    Mitt problem nu är att hitta en klänning (som absolut inte får vara vit!) med plats för stooor mage som växer och växer...

Kul att få lite tips av er i tråden! Hur stor budeget har ni haft egentligen? Låter som stora summor!!

• Anemia

Tack!
    Inte helt lätt att hitta en snygg klänning med kulan, mycket ser ut som tant-tält.

Ska ni andra ha catering vid mottagningen? Vi bjuder på resturang, men vi är ju inte så många.. och skulle inte förvåna mig om våra föräldrar betalar det sen. Det är välkommet, vi vill inte ha en massa presenter.
    Senare på kvällen blir det tårta och mys hemma hos oss!
    (och vid den tiden kommer mina fötter vara som ballonger och jag vara dödstrött! Kommer vara i vecka 31 på bröllopet!)

• Anemia

Tack för era svar!

Eftersom det blir litet nu, så tänkte vi ha stor fest nästa år istället, när hela tjocka släkten kommer och alla kompisar, men det kommer iof inte bli någon vanlig mottagning då heller...
    Vi kommer ha utomhus fest med medeltidstema. Dels gillade vi iden att fira vårat första år som gifta, och sen kan ju jag vara med och festa med...
    (fast, jag ska kalasa till det med ½ glas champange faktiskt.. var okej enligt min barnmorska!)

• Anemia

Brukar man ha någon musik vid en borglig vigsel??

• Anemia

fundera på om vi kan ha en låt när våra gäster sitter och vänta på oss när vi går in.. någon skönsjungande allsång kommer det inte bli...

• Anemia

jag fick papper om att förnya mitt körkort idag.. känns lite onödigt.. men men.. kostar ju bara 120 kr

• Anemia

mitt jörkort går ut 20 oktober.. borde ju hinna få mitt nya eftrnam tills dess.. men sitter i tele kö för att dubbelkolla!

• Anemia

Ska valpen vara med på bröllopet? Gulligt!! Vilken ras??

Har kollat med vägverket nu, ska vänta med att förnya körkortet!

• Anemia

Underbart med valp, men mycket jobb.. kommer ihåg när min Charlie var liten.. iof tas han ofta fortfarande för valp, men är 9½ år! Han ska dock få tillbringa våran dag med sin hundkusin Leo och "syster" Bibbi hemma på soffan!

• Anemia

När jag gick i gymnasiet jobbade jag extra i en blomsteraffär.. var nere där idag (de kommer ihåg mig!) och pratade lite blommor idag. Blir lila rosor, med limegrön brudslöja, en liten rund bukett! Blir perfekt för oss!!

• Anemia

Många linnedukar idag har bommul i sig för att bli mera lätthanterliga med strykning och pressning.

Jag skulle ta med bomull, snyggt med riktiga servetter till istället för papper!Oftas är bomullen av så bra kvalite ändå att skillnaden är marginell.

• Anemia

Ska kolla klänning i morgon.. och någon vecka innan bokar jag bord på resturangen. Klart!

• Anemia

Jag är så glad att jag har fått tag i en fin klänning som inte ser ut som ett tält från 70-talet!

• Anemia

Fick hem hindersprövningen och vigselpappret idag! *tjoho*

• Anemia

Jag kan inte ha på mig min ring.. och kommer nog inte få på mig vigselringen heller på dagen D... Har fått karpaltunnelsyndrom och har jättesvullna fingrar.. som prinskorvar. Ont gör det med :(

• Anemia

Själv är jag skitglad att vi gifter oss i hemlighet, så att jag slipper hippa! Inte det att jag tror att de skulle vara taskiga mot mig.. men bara grejen att många förväntar sig att de ska bli hippade och stå i centrum. Sorry, men så känner jag.

(misstänker att jag kommer få en hippa retroaktivt istället...jag umgås gärna med mina vänner, men då att alla står i centrum)

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!