Inlägg från: janedoe |Visa alla inlägg
  • janedoe

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Jösses vad mkt ni hunnit skriva!

Lite olika svar:

Middagsmusik på vår middag blir lugna typ klassiskt ur Star Wars och en del andra filmer med vackert komponerad musik. Vår fascination för film smyger sig in överallt.. ;)

Naglar - antagligen hemmagjord fransk manikyr eller bara naturella ev m ett genomskinligt lack. Hade tänkt bygga lite på salong men lönen blev 6000:- lägre än räknat... Shit.

Frisyr - Har svart hår, tjockt och ända ner till halva rumpan.. Blir slarvigt uppsatt, mest hängande.. både raka slingor och lockiga (olika lockar, en del eget hår lockat, en del lockigt löshår). Touperat med volym bakåt liksom, lite uppåt.. Och ett gäng dreads isatta här o var. En hemmagjord tiara på det. Åh det blir najs! :D

• janedoe

matildaochniklas: Underlig cateringfirma. Vad säger de om någon dessutom har allergier? Nån av brudparet tex - ska kunden då vara utan mat liksom?

Broccoli- och ädelostpaj har du fått tips om redan. Jättegott till det andra som blir på bordet. Fixa lite quornfiléer också, stekta med kryddor och sen puttra en stund i citron. Väldigt saftigt, fräscht och gott! Och enkelt! :D

Vill bara påpeka att om man äter fisk kan man inte kalla sig vegetarian... En vegetarian äter ingenting som måste dödas för att ätas liksom... ;)

• janedoe

Johan ska ha Dr Martens! :D Inga lackskor här inte! ;)

• janedoe

Kärlek08: Man bara MÅSTE spara alla kvitton! Och finns det inte kvitton måste man anteckna noggrannt istället.. Sen ska det organiseras på ett snyggt sätt, räknas ihop och sparas. Hehe. Jag kan tänka mig vara snäppet värre än dig.. gör det liksom inte för att sälja av en del, utan för att jag vill ha kvar allt om förarbetet, även de tråkiga utgifterna... ;)

• janedoe

Det är galet lite tid kvar nu. Om tre veckor är jag alltså en ärbar kvinna och kan njuta av lugn och kärlek dagarna efter! Så härligt! :D :D

Det enda som egentligen stressar mig är givetvis... sömnaden. Men det är underligt, så fort jag har tiden och orken så går det så oerhört fort ändå. Jag jobbar snabbt och det är tack och lov en anledning till att jag inte klappat ihop totalt när det gäller kläderna.. Och vet ni.. Det blir så vackert! :D

I helgen har det varit småpyssel med pärlor och silvertråd och tillverkning av fejk-dreads, kusinträff utöver det. På ons går jag äntligen på semester och börjar den med en festival över helgen. Sen är det intensivt arbete samtliga dagar innan bröllopet. Jag längtar så!

• janedoe

sandybee: Äsch! ;) Jag känner lite samma sak över mig själv.. hehe... Problemet är att jag tror det utåt kan se ut som Fröken Duktig försöker bevisa HUR duktig hon är. Men i själva verket hänger allt på mitt enorma kontrollbehov i kombination med en ytterst snål sida som ändå vill uppleva lyx. Jag ska göra allt själv, för att få det perfekt och precis så som jag själv vill ha det... Jobbigt värre. ;)

• janedoe

Åh möhippa, du möhippa, vad är väl som du?
    Jag väntar också, har ingen aning om nåt planeras för mig. Om så, så är de väldigt väldigt hemlighetsfulla de däringa tjejerna.

• janedoe

Anemia: Helt klart den första, med snygga ärmar! Gjorde kroppen smalare, jämfört med den andra...

• janedoe

Mäh... VF hinner inte träffa oss innan så jag har fått maila över vad vi önskar hon säger, eftersom vi skrivit eget. Men hon var tveksam till att plocka bort löftet om evig trohet och kärlek... Hoppas innerligt det går, för jag vill verkligen inte lämna ett sådant enormt stort löfte som det är. Framtiden är fullständigt oviss för oss alla och jag avskyr att bryta löften...

• janedoe

Vi gifter oss alltså borgerligt... ;) Läste att man, om man begär det, får plocka bort löftet.

Klart vi vill, annars hade vi inte gift oss. Men jag vill verkligen inte lova något, inte Johan heller.

• janedoe

Låt säga så här.. vårt liv tillsammans ser väldigt annorlunda ut jämfört med gemene man. Det finns en anledning till varför vi inte vill att ceremonin ska utformas som... "alla andras"...

Dessutom är vi båda skilsmässobarn, där våra föräldrar stått och lovat evig kärlek och trohet inför sina barn, men sedan brutit löftet. Inte känns det då helt rätt att vi ska lova samma sak inför våra barn OM det en dag skiter sig liksom..

• janedoe

SNÄLLA NI! Snälla snälla!

Håll era tummar allt ni kan! Johan och toastmaster sitter i bilen på väg till färjan i Rödby för att köpa alkohol i Tyskland. Det är massa vägarbeten runt Köpenhamn och det är osäkert att de hinner fram i tid.... Jävla skit... bara resan går ju på 2000:-... Tänk om de får åka hem tomhänta och vi ändå måste köpa allt här hemma.
    Och lönen blev mkt sämre både förra månaden och denna. Ett litet förskott var möjligt, men chefen är så snurrig så det lär inte komma förrän efter bröllopet... nu går det ju åt skogen.. Risken är stor att vi inte ens kan köpa in maten nu..

GAAAAAHHHHH!!!!

• janedoe

Skonie: Här finns en som blir glad om du känner en vilja att skänka dina överblivna pengar till oss! ;D ;D

• janedoe

Svar till berörda: ;) Jag tar aldrig illa upp faktiskt. Jag blir glad för andra, för er med pengar över och för er som av hela ert hjärta vill lova kärlek och trohet. Sådeså. :D

I övrigt. De hinner med färjan över och kliver nog innanför dörrarna på bordershopen senast 19.45. Snabbhandling, men de kommer fram innan de stänger iaf. Gött! :D :D Tack för hållna tummar!

Lite annat då, när jag ändå sitter här en stund. Syr som en tok och kläderna blir så vackra - helt perfekta snarare. Jag är lycklig över att besitta en sådan kunskap som jag gör och blir varm i hjärtat när jag ser hur fint slutresultatet blir. Men det är stressigt, sitter och syr i sista stund liksom. Har tre veckors sömnad som jag måste klämma in på en vecka. Usch, men jag fixar det.

Så, kanske ingen mat, men vackra kläder iaf! ;D

• janedoe

Igår hade jag min möhippa!

Satt och kollade veganmat vid datorn när dörren flyger upp och jag hör ett gäng välkända vrål. Fick en lista med fullständigt vettlösa saker att ta med, blev ihälld en liten flaska päronvodka och en hel del martini. Galna tjejer! Jag hade ju nästan inte ätit nåt innan och blev full medsamma.
    Så bar det iväg på promenad i befintliga kläder (fast jag fulade mig och bytte byxor iaf.. ;) ) och vi satt och väntade på en trappa en stund innan vi gick vidare till... rätt ställe. De fintade bort mig där.
    In i en inspelningsstudio. Va fan! Helvete! Ska jag sjunga?? Vågar inte vågar inte vågar inte... Men jag gjorde det faktiskt. Fick välja mellan ett gäng sunkiga mtv-hits och Evanescense - My immortal. Tog givetvis den sistnämnda och trots att jag var full och hade mängder med slem i halsen fick jag till det på två tagningar. Wohooo!
    Markus i studion var impad och berömde min röst, de andra fick ståpäls. Jamen se då så.. jag kan ju visst sjunga! :oD Måste verkligen göra om detta, uppsjungd och nykter, vilken känsla det var!
    Vi satte oss utanför, drack lite och åt frukt. Två personer till anslöt sig till möhippan och jag vart lycklig!

Sen bar det iväg till gymmet, bärandes på alkohol uppför "hälsotrappan".. hehe. Jag fick en härlig helkroppsmassage och kliver ut från gymmet med sliriga ben och är trött och skön i hela kroppen.

Hem till min tärna, äta massa massa god mat, drick lite mer. Blev omstylad till värsta sleezerockbruden. Såg förjävlig ut i rosasvarta flames-strumpbyxor, leopardkjol och en spygrön silkig tröja, upptouperat hår och leopardpannband. Sminkad med flytande kajal och turkos ögonskugga.

Så blev det singstar och några fler tjejer dök upp.

Iväg till Skövde (uäk, me no like) och åkte karusell på axels tivoli el vilka det var som var där. Läskigt värre ur säkerhetssynpunkt men kul i övrigt! ;)

Hem med nattbussen och äta lite strips innan jag faktiskt valde att gå hem... hela min kropp längtade så efter Joooohaaaaaaan!

Jag är mycket nöjd och mina tjejer är så härliga!

• janedoe

Och ja, idag hämtade de Johan. Jag visste det skulle bli idag, men ingen hade förberett mig på att det skulle bli redan kl 10... Jag höll på att börja gråta (och jag är en sån där som aldrig gråter). Har sådan ångest över så mkt att göra och så lite tid kvar och hade verkligen behövt hjälp av Johan idag. I synnerhet med barnen, gå ut med dem en sväng liksom.

Men det är bara att bita ihop och hoppas han är någorlunda ok imorgon så jag inte behöver tänka på barnen helt själv då med. Känns galet tråkigt att behöva tänka så, men det är ett faktum. Tiden räcker inte till...
    Jag är faktiskt riktigt riktigt ledsen över att vara hemma helt ensam hela dagen och inte kunna få hjälp med någonting alls. Ren och skär panik blandas med uppgivenhet. Pissig dag... Kunde de inte kolla med mig om det var ok så tidigt? De vet alla hur mycket jag håller på att sy....

Jag hoppas för övrigt att han får en underbar dag och kväll, det är han väl värd!

• janedoe

Just det... poodles spelade i skövde men det var nåt med kö till stället eller nåt. Deras plan var att jag skulle upp på scen med dem... hehe.. tror aldrig jag hört nåt av dem alls. Inte riktigt min stil, men dagen till ära i mina vackra kläder hade det varit roligt! ;D

• janedoe

Sanfor.. Egentligen är det bästa att börja använda korsetten i mindre omgångar... 1a ggn 30 min, 2a 1 tim, 3e 2 tim osv.. Det är påfrestande på kroppen om man inte är van liksom... But I like it! ;)

• janedoe

Jaaaa... jag klarar mig liksom. Det räcker med en kram av Johan, så är allt glömt och jag är lycklig igen. Jag längtar så till han kommer hem och kryper ner hos mig i sängen! Fattar inte att man fortfarande kan vara nyförälskad efter snart tre år... härligt! :D

Det är tur jag har bra smink, för så sliten som jag kommer vara nästa lördag vill ingen se mig osminkad kan jag lova! ;)

• janedoe

Wow! Jag är stum av förundran, lycka och glädje. Vår dag var helt fantastisk igår, HELT FANTASTISK!

Min frisyr precis som jag ville ha den, kläderna underbara, vigselplatsen och musiken perfekt (regnet passade faktiskt in i vigselmusiken och allt runtom så det blev, istället för en tråkig grej, pricken över i!), maten supergod, gästerna jätteglada och oerhört nöjda med precis ALLT. Ringarna så vackra... barnen underbara... Johan perfekt! Hehe... jag är varm i hela kroppen, nöjd, avslappnad och gråtkär!

Jag berättar mer i samband med bilderna när vi får dem...

Ouff.. wow. Häftigt!

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!