Inlägg från: Ickaflicka |Visa alla inlägg
  • Ickaflicka

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Hej! Det var längesedan jag avgav rapport, men nu är jag här igen! Lite stressigt är det, bara två veckor kvar (inte ens det!). Hippad blev jag för två veckor sedan, jättenöjd med allt! Parkgolf, dykning i Vättern, chokladprovning och stor balinesisk festmåltid med roliga upptåg (bröllopsresan går till Bali!). Och jag har en sak kvar: skärmflygning som inte kunde genomföras, så jag fick ett presentkort istället!

Allt kändes lugnt till igår när m2b blev kallad på jobb i Stockholm, men det går väl... Det mesta är klart, det som är kvar är lite justeringar i festprogrammet,skriva ut allt, göra låtlista, bildspel, förbereda gästboken, prova att ändringarna i klänningen blivit bra! Köpa lite saker att lägga ut i hotellrummen, och öva vals!

Ni som också gifter er den sjätte - tror ni vi får fint väder? Önskar att vi hade gift oss i helgen, vilket superväder vi hade fått!

• Ickaflicka

Jag har varit dåligt jätte-stressad i en månad nu, jobbat övertid och knaprat losec och suttit hela kvällarna med allt pyssel... m2b har varit tvungen att jobba i stockholm, så det kändes inte bra... Men nu är det en vecka och en dag kvar, det känns som att jag börjar få kontroll över det mesta, och jag är ledigt torsdag fredag nästa vecka...

Den dåliga stressen börjar gå över i förväntansfullt pirr, vad skönt det är!

• Ickaflicka

Ja, jag köper fem krukor med ca 3-4 långa slingor i varje, sen väljer man att klippa av eller ha krukan kvar, beroende på dekorationen i övrigt!

• Ickaflicka

Ettplusett!

Ja, det är inte långt kvar! Helgen ägnade vi åt festprograms-utskrifter (jag känner igen problemen med missade sidor, fniss!) och valsande! Det blir inte vackert men vi kommer nog att lyckas dansa några steg i alla fall! Hittade en "how to learn waltz" på youtube, rekommenderas!

Vädret ser i alla fall inte ut att bli sämre än i lördags, så förhoppningsvis kan vi vara ute så mycket som vi har planerat!

Svårt att fatta att det efter ett års planering bara är fem dagar kvar!

• Ickaflicka

NEEEEEEEJ! Feber och taggtråd i halsen, det är inte sant! Hur ska jag göra för att bli frisk till på lördag, jag måste verkligen jobba idag och imorgon?????

• Ickaflicka

Jag väntar just på besked om jag måste göra ett jobb som bara jag kan göra, om det inte blir av kan jag gå hem... men annars måste jag göra det! Tack för allt stöd och tips! Jag hatar whiskey, men vad gör man inte för att bli frisk till sitt bröllop! Började dagen med en c-vitamin-tablett och en shake med apelsin och kiwis, hoppas hoppas hoppas! Tur att m2b är i Stockholm så att jag inte kan smitta honom! Kram på er!

• Ickaflicka

Sista dagen på jobbet! Jag har släpat mig hit trots förkylningen, för jag ÄLSKAR sista dagen innan semestern! Det är bara att knyta ihop lösa trådar, lämna över sånt som inte är färdigt till någon annan, läsa in på telefonen att jag ska på semester, lägga in autosvar om samma sak på mailen! Älskar det! Får se om jag stannar hela dagen dock, borde nog vara hemma och kurera mig istället.... Men jag har kört alla era trix (utom whiskey som jag hatar, men det kanske blir en liten virre ikväll bara för att...) så nu stinker jag vitlök, är kladdig i munnen av honung och räknar echinagard-droppar i ett! Känns som att det gör susen!

Jag är faktiskt nere på en femma i stress, lyckades orka till sömmerskan och hämta min klänning igår, de har gjort ett fantastiskt jobb med att sy ut den på exakt rätt ställe och gjort en jättefin upphängning av släpet på ena höften... Nu är det bara lite småpyssel kvar, så när m2b kommer hem från Stockholm ikväll så kommer jag nog att rasa ner till en tvåa på stress-skalan!

(Tills jag kommer på att jag inte har hunnit packa för bröllopsresan än, hihi!)

• Ickaflicka

avil: låter som en "intressant" kur, men jag kan inte dricka kaffe just nu när magen kapsejsat på grund av stressen, så jag slipper prova den, hihi!

Det är svårt att se vad vi får för väder, vi ska vara i närheten av nyköping och där ser vädret inte så kul ut, men längre inåt land ser det bättre ut... Vi har planerat att ha hela vigsel och minglet utomhus, alltså ca tre timmar! Om det är lite kallt kan man ju klä på sig, men ihållande duggregn skulle tvinga oss att ta plan B inomhus... Det värsta är att vi inte vet hur det blir förrän samma dag!

Nåja, det löser sig nog...

• Ickaflicka

Tillbaka på jobbet igen... efter en fantastisk bröllopsdag i ösregn och en treveckors bröllopsresa i strålande sol!

Har bara hunnit lägga upp en bild i galleriet ännu, men det kommer väl fler så småningom...

Nu ska jag ägna en stund till att gotta mig i alla era andras bilder och berättelser!

Grattis allihopa!

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!