• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • Robina67

Åh, jag blev grundlurad igår, fick en möhippa som jag trodde jag hade sluppit undan! Gifter oss nu på lördag
    Jag hade min syrra här och vi satt o pysslade med festprogrammet o fikade. Sen ringde det på dörren.. Där stod mina härliga väninnor På med ögonbindel och öronmuffar. Efter en promenad på en 15 minuter hamnade vi hemma hos mamma, där jag fick fina kläder på mig
    Mammas rosa, korta budklänning, gula tights, en vit hatt! Toppen!
    Efter en härlig lunch och mycket snack fortsatte vi in med buss, tåg till söder. Och där väntade en inspelning av en låt!
    Carola gamla dänga "Mickey, Mickey, du är helt okej..." fst då med m2b's namn!
    Och jag som inte kan sjunga - men med god hjälp av väninnornas körande så fick nog nog ihop det
    Sen skulle jag svara snabbt på några frågor om min sambo, som oxå spelades in på skivan, B-sidan kanske
    Sen var det dags att dra vidare till Sabai Sabai Thai och åt en underbar god middag!
    Sen drog vi hemåt till min mamma, och fick vickning o lite mer dricka. Så tog syrran fram en tavla som jag skulle måla ett portträtt av min sambo! OJ!
    Sällskap hem till min säng, där min sambo låg o väntade på mig
    Underbar dag- en överraskningens dag helt klart!!!

• Freckles

Grattis Sanfor och Robina67 till era möhippor! Låter verkligen som ni hade en varsin toppendag!

Själv blev jag aldrig hippad före bröllopet, 6/9, men eftersom vi har vår bröllopsfest den 4/10 tror jag nog att något kan hända nästa helg. Min man ska få sin då och en liten fågel kan ha gjort bort sig efter några öl för mycket, så min kanske också blir då. Jag hoppas verkligen det för det skulle vara så kul att få träffas alla tjejer en gång tillsammans innan festen. Många av dem känner inte varandra och då kan det bli roligare på festen om de träffats bara ett par veckor tidigare och umgåtts. Vad som helst skulle göra mig glad!!!

• matildaochniklas

Jag längtar såå efter att få se fotografens bilder. Typiskt att vi inte har tid att gå dit förrän på fredag!

Jag har iaf lagt ut två biler i galleriet så ser man lite hur vi såg ut iaf

• ugla

va fina ni var.
    Härliga hippor ni haft i helgen.
    Vi hade bröllopspyssel i lördags med vårt värpar o bestman, vi fixade vigselprogram, festhäftets framsida, rispåsar, skyltar mm. Känns så bra att ha det gjort. Imorgon ska jag beställa blommorna till borden, ringa kantorn, träffa frisören o klippa mig och diskutera frisyr o smink. Känns att det snart är dax. Nån som sett väder till den 20?

• Dsy04

jag kom till sverige i ons sen dess har jag gjort massa grejer!!!

än har jag ej fått det jag har beställt från nättete
    t ex
    min underskjol
    corsett
    cilikon bh

bläääää stresssssss

var o kolade slottet så vacker så så så nöjd!

• Kanelisen

Ugla: nu vet ju inte jag exakt var i Småland du ska gifta dig men prognosen för Kalmar säger växlande molnighet, uppehåll och 10-15 grader varmt med en svag vind. Inte helt fel va?
    Vi ska få ca 15 grader och sol med stackmoln i Vadstena, jag hoppas den prognosen håller sig!!

• Cattapulten

Nu är även jag gift!
    Vår dag var helt underbar & perfekt.
    Började min dag med besök hos frisör & smink. Tärnan kom dit efter ett tag och även hon blev fin i håret. Bil och färja ut till Ornö där vigsel och fest hölls. Öva lite med prästen innan vi åt lunch och bytte om. Sedan på med klänningen som min blivande inte sett. Han tyckte den var sagolikt vacker!!!

När klockorna ringde bara för oss och kantorn började spela då kom pirret! Dörrarna öppnades och vi skred fram mot altaret. När jag såg mamma och svärmor kom det en stor klump i halsen. (hjälp tänkte jag - inte gråta, inte gråta) Men jag "bet ihop"!

Vigseln var underbar, vi hade äran att ha två som höll i vigselakten. En kompis som pluggar till präst och hjälppräst. Solosångerna som vi bestämt den ena (Som en saga - Shirley Clamp) och en hemlig var helt underbara! Den hemliga visade sig vara en duett mellan bestmans flickvän (som även sjöng den första) och bestmans bästa vän. Som stormen river öppet hav!

Jag råkade säga fel när jag skulle säga våra löften, vi körde på standaren, dvs säga efer prästen. Men ändå lyckades jag säga fel... sa 2 av mina namn rätt, sedan efternamnet och till sist mitt sista mellan namn.... Men jag blev gift ändå :) Jag var nog ganska nervös och pirrig även fast det inte kändes så.

Fotografering på kyrktrappan och riskastning.... fy vad kallt det var. Men vad gjorde det, det var ju iaf inte regn.

Brudskål, middag och fest på Ornö Krog & Veranda. Underbar mat och underbara gäster! Många trevliga tal och telegram. Brudvalsen gick utan några problem, vi hade INTE övat.
    Fest hela natten lång, nästan iaf. Båten tillbaka till Dalarö hämtade oss och gästerna kl tolv. Natten på hotell!

Igår åkte vi tillbaka för lunch med svärföräldrana och presentöppning. Många fina saker!

Sammantfattningsvis av vår underbara helg blir att jag kände mig som en prinsessa som äntligen fick sin prins!!!!!

• Cattapulten

ooops vad långt det blev! Hoppas det är OK!

• Fröken förväntan
    Cattapulten skrev 2008-09-15 15:24:21 följande:
    ooops vad långt det blev! Hoppas det är OK!
    GRATTIS! Låter som att ni hade en fantastisk dag... precis som det ska vara. Ser fram emot fler bilder snart . Åh, nu längtar jag... men på lördag smäller det!
  • Robina67

Grattis Cattapulten Låter underbart!

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!