Inlägg från: Lillsnufflan |Visa alla inlägg
  • Lillsnufflan

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Jag är också lite sugen på att ha lång ärm, men vi får se, jag har inte riktigt bestämt vad jag vill ha för klänning än.

• Lillsnufflan
    avil skrev 2008-08-08 08:58:44 följande:
    tro NI de har typ klämmor med små vitaktiga pärlor på friseringar??Vi har inga butiker eller smyckesaffärer här.....men flera friseringar.Herregud.måste ju snart fara o fålla upp klänningen!!hade en mardröm igen inatt att vi hadfe opackat o allt......
    Det är nog mycket möjligt, de brukar ha lite hårutsmyckning. Men om de har exakt det du tänkt dig vet jag inte du får gå och fråga, eller beställa på nätet.
  • Lillsnufflan
    Ankan80 skrev 2008-08-08 09:42:49 följande:
    lanovia 08 skrev 2008-08-08 09:11:40 följande:
    Kan vara så. Men hade jag inte gjort något tidigare så hade det inte blivit något alls!Vi pratade iaf om bröllopet igår igen så det verkade bara vara en lite svacka
    Jag känner igen det där. Det är lite av den anledningen vi ligger så efter i planeringen. Min sambo jobbar på annan ort och hinner knappt hem och sova innan han måste åka igen så han har inte så mycket tid att lägga på bröllopsförberedelser. På helgerna orkar han inte säger han.

Men samtidigt känner han sig utanför när jag försöker få något gjort i veckorna. Jag har försökt bolla idéer med honom och jag har faktiskt inte gjort någonting utan att prata med honom om det först, men han tycks aldrig komma ihåg att vi ens har pratat om det.

Och nu är han lite grinig för att vi inte kommit någon vart. Snacka om moment 22!
  • Lillsnufflan
    ugla skrev 2008-08-08 10:23:44 följande:
    Ingen som vet var man hittar en bra korsett som ej är allt för dyr??
    Vad är du ute efter? En riktig korsett för getingmidja eller en snygg torselette för att vara sexig under klänningen?
  • Lillsnufflan

sandybee skrev 2008-08-08 11:05:41 följande:

Kärlek08: Åh vad häftigt med Secret Box-fotografering! Funderade länge på det men tror jag avvaktar med det till hans 40-årsdag eller nåt. Känns som vi har tillräckligt med utgifter just nu. Men det var inte så dyrt om jag tog det hos de som ska fotografera oss på bröllopsdagen.
    Jag kände samma sak, så jag tänkte ge honom den på vår bröllopsresa i vår i stället, förhoppningsvis ser ekonomin lite bättre ut då. Men jag vill få det gjort ganska snart ifall vi skulle få för oss att skaffa syskon till vår son. Ett par graviditeter till lär ju inte göra magen snyggare...
  • Lillsnufflan
    avil skrev 2008-08-08 11:34:05 följande:
    Är SÅÅÅ arg o besviken!Beställde en fin klänning som jag tänkte ha på vår borgeliga vigsel.o en bh.....jaja-glad i hågen så kom paketet nu o jag hämtade det!DÅ är inte klänningen med-där står "slutsåld"? DET skulle ju ha stått direkt då jag beställde den!! Det brukar det göra då man gör via datorn.ÅH har ju gått o väntat på den i veckor helt i onödan!!SÅÅÅ arg!
    Stackare, så otroligt irriterande. Jag försöker också hitta en enklare klänning till vår borgerliga vigsel (vi ska välsignas i kyrkan sen och då ska jag ha mer traditionell brudklänning). Men som du skriver, det är jättesvårt just nu, man skulle ha passat på i våras när de sålde studentklänningar.
  • Lillsnufflan
    Kärlek08 skrev 2008-08-08 13:44:26 följande:
    hmmm... svartsjuk på fotografen tror jag är det sista min blivande blir när han öppnar albumet... oavsett vem som tagit bilderna. Men, nu råkar det ju vara två tjejer som kommer göra det och min foto-kompis kommer vara med för hon "vill veta hur de gör" . Packade precis i ordning alla underkläder för den fotograferingen. pirrigt...
    Spännande, hoppas du (och han så klart!) blir nöjd.
  • Lillsnufflan

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-08 15:32:55 följande:

shit.. vad ni skriver!.. ..minns inte vem/vilka det var som letade lite enklare klänning till sin borgerliga vigsel (läste bara igenom lite snabbt).. men jag har iaf en klänning till salu, finns i galleriet. den är champagnefärgad med en lite mörkare sjal till och matchande väska, om ngn skulle vara intresserad..
    Det var jag, bland annat. Den var fin, men tyvärr passar jag inte så bra i champangefärgat. Jag har kall hudton så jag behöver kritvitt. Eller svagt rosa eller ljusblått skulle iofs också fungera.
  • Lillsnufflan

Kom precis hem från stan. De hade färgade flytljus i 12-pack för 10kr. Köpte på mig massor. Och mamma som köpte ett ton ljus på IKEA häromdagen också...hela lokalen kommer att bada i ljus.

• Lillsnufflan

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-08 19:56:53 följande:

De va inte så mycket att läsa ikappooh, det gick suuperbra med prästen, lyckades på något förvånat vis inte komma en enda tår.. kommer nog dessto med när det är dags!
    Jo, jag ska definitivt införskaffa en vattenfast mascara inför den stora dagen. Jag är jätteblödig.
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!