Inlägg från: Sanfor |Visa alla inlägg
  • Sanfor

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Nu är jag tröööööööööööööööööööööött..

Har pysslat massor idag..

Nästan gjort klart vigsel/festprogram

Gjort en preliminär bordsplacering

Löst problemet med dukar (Insåg att köpa 30 lakan (2 per bord, eftersom tyget troligen är för tunt för bara ett lager) skulle bli hälften så dyrt som att köpa pappersduk med tygkänsla)

Gjort 5 servettringar. Bara 6 kvar. Kommer att totalt ha gjort 50 helt unika servettringar som folk, om de vill, får ta med sig hem som minne av bröllopet.

Imorgon kommer hela mina familj för att gå igenom bröllopsplaneringen och försöka lösa de knutar som är kvar att lösa.

PUHH!! Nu hoppa in och få en välbehövlig dusch!

• Sanfor

Ok, nu börjar man skönja ett slut i tunneln..
    Alla gäster har lämnat besked.

Kvar till bröllopet 27/9:

Boka möte med vigselförrättaren
    Boka porslin
    Göra färdigt vigsel/festprogram
    Göra de 6 sista servettringarna
    Mixa färdigt ingångsmarch
    Kolla så att mina högtalare funkar med sambons laptop

Sen när det är någon vecka kvar:
    Köpa vin och sprit
    Göra klar placering
    Skriva ut fest/vigselprogram
    Skriva ut matskyltar med allergiinfo

• Sanfor

Sedan tio idag har jag haft på mig korsetten jag skall ha på bröllopet. Ordentligt hopsnörd, skulle gissa på att mitt midjemått är 10 cm mindre.
    Det går och andas, det går å äta. Det går till och med och nysa och hosta, och det är ju bra. Men nu efter 9 timmar och ett rejält middagsmål börjar det faktiskt bli obekvämt.
    Men, men, det är ju inget man inte står ut med faktiskt. Trodde det skulle vara värre.

Det enda som är riktigt jobbigt är att det inte går att lägga sig ner och vila bekvämt. Skulle behöva det. Men har sagt att jag skall ha den hela dagen, för att vänja mig.

• Sanfor
    janedoe skrev 2008-08-30 19:09:11 följande:
    Sanfor.. Egentligen är det bästa att börja använda korsetten i mindre omgångar... 1a ggn 30 min, 2a 1 tim, 3e 2 tim osv.. Det är påfrestande på kroppen om man inte är van liksom... But I like it! ;)
    Jodå, jag har använt den i omgångar innan, eller två gånger innan. Nu tänkte jag mest se om jag klarade en hel dag. Och jag klarade i 9 timmar utan problem (sen ville jag lägga mig å läsa, och det var nästintill omöjligt), vilket är bara lite mindre än vad jag kommer ha dagen D. (Påklädning kl 13, lämna festen 22-23)

Jag tänkte ha den lite då och då under de fyra veckor det är kvar till bröllopet :)
  • Sanfor

Urk.
    Hundvalpen gick och käkade upp en strumpa igår. Eftersom jag inte fick tag på uppfödaren som kunde komma med smarta råd, blev det att dra iväg till veterinären. Där fick hon en kräksspruta och gick ner 3 hg, ink en strumpa.

Kalaset gick på 1600 kr. Precis det man behöver när bröllopet är tre veckor bort,man själv har åkt på en längre sjukskrivning som minskar kassan rejält, och man precis reserverat ett bord på en jättefin (=jättedyr) restaurang i Barcelona för kombinerad firning av äktenskap och födelsedag

• Sanfor

Tjoho!
    I måndags pratade jag med min kompis som skall vara fotograf/tärna på bröllopet. Vi bestämde att vi skulle kolla in fotoplatser i närheten av vigselplatsen.
    Det visade sig att hennes "lärare", en kompis till henne som är fotograf och fotar bröllop var i stan, så hon skulle följa med och ge förslag osv. Det kommer bli skitbra!! :D

Sen en stund efter vi hade bestämt det, ringde hon igen och frågade om jag ville göra en secret box. Hennes kompis erbjöd sig att fota mig gratis om hon fick lägga upp några bilder i sitt galleri. Tjoho!!

Vi var hos min kompis och korten blev hur fina som helst! Jag, som undvikit kameror i 10 års tid tyckte om mig själv på vissa av bilderna. Hurra! Då är man duktig fotograf! Särskilt de bilder där jag hade underkläderna till bröllopsklänningen (riktig korsett i smårutigt svart/silver, och stoooor underkjol i tyll som går till vaden) var jag riktigt nöjd med

Nu väntar jag med spänning på bilderna när de är redigerade och utvalda av fotografen (det blev säkert 300 bilder)

• Sanfor

urk. sjuk och jävlig. halsen känns skrubbad med svinto, det kliar i öronen och en sketjobbig fjanthosta.

Fast å andra sidan är det tre veckor kvar till vårt bröllop. Kanske lika bra att ha det avklarat?

Nu är det faktiskt inte mkt kvar:
    Träffa vigselförrättare (bokat)
    Printa ut/kopiera innehållet i fest/vigselprogram (Skall bara vänta till närmare inpå, för att få bordsplaceringen så rätt som möjligt)
    Köpa strumpbyxor och underkläde
    Fixa ingångsmusiken (lite svårt eftersom drivrutinerna till det som spelar ljud på datorn har slutat funka) Men får installera lite programvara på sambons dator och fixa.
    Med lite nervös hand- lämna över tillverkligen av låtlistor till min bror och han sambo (värdparet)
    Kontroller så att allt tekniskt funkar - t.ex. att man kan koppla in min högtalaranläggning till sambons laptop.

• Sanfor

Hmm..funderar på om jag skall få möhippa överhuvudtaget.
    Det borde bli idag, men det är flera saker som inte stämmer. T.ex. verkar min äldsta barndomskompis (som även är fotograf/tärna) känna till något. Eller så har hon plötsligt blivit väldigt bra på att föreställa sig.

Jag har fått hintar om att det är min värdinna som arrangerar. Det är liksom bara henne helg kvar. Nästa lördag har jag varit tydlig med att jag kommer sitta hos frisören en bra stund under dagen. Men kanske att de planerar något efter det?

Jaja, jag får väl se. Några kompisar till min sambo skall komma snart, och det KAN vara så att de är inblandade..Men kanske inte. I så fall får jag iaf en trevligt promenad i det fina vädret med våra hundar

• Sanfor

Hoho! De lyckades lura mig. Istället för sambons bekanta stod fyra kompisar!
    På med cowboyhatt, pistol, scarf och sheriffstjärna. Sedan iväg till stallet för lassokastning och ridlektion. Skitkul!
    (Vi träffade en gång var med lassot)

Sedan hem till värdinnan där de hade förberett ett badkar med precis lagom varmt vatten, lugn musik, badbomb och levande ljus. Och så mousserande också. Sååååååå skönt. (Extra skönt eftersom vi inte har badkar och jag längtat efter bada badkar i evigheter)

Sen kom tärnans styvmamma och höll kurs i sminkning (För gruppen aka "sminkanalfabeter", jag kanske sminkar mig fem gånger om året) Fantastiskt roligt!

Därefter var det dags för matlagning. Eftersom jag älskar att laga mat, och dessutom är bäst på det av de inblandade, fick jag styra och ställa. Allting var förberett och jag slapp städa och diska. SÅ ska matlagning vara!

Förrätt: Kantarellsoppa med smörfrästa kantareller och äpplen.
    Huvudrätt: Biff med pepparrotsost och örtbakade rotsaker.Såsen var en rödvinsreduktion med blåbär. Till det ett chiraz-vin
    Efterrätt: Gino (jordgubbar, vindruvor, gul kiwi, med riven vit choklad på som snabbt gratineras i ugn) och vaniljglass.

Egentligen skulle vi ut efter maten, men vi fastnade där vi var och bara pratade och skrattade och hade det jättetrevligt.
    Helt perfekt och underbart. Är fortfarande helt glad

• Sanfor

Hurra! Det funkade med högtalarna till datorn, var rädd att det inte skulle göra det.

Fick telefonsamtal om att vårt importerade vin äntligen har dykt upp. Hurra!! Skall hämta det imorrn.

Nu ska jag sätta mig och fixa drinkrecept som skall ligga i baren..

• Sanfor

Fick äntligen tummen ur och mixade klart ingångsmusiken, och skapat en mapp med filer för de låtar som behövs under ceremonin.

Sen har jag sorterat upp musiken vi skall skicka till värdparet, så att de kan göra låtlistor. Undrar om nickes morfar från hjärtsnörp av rammstein och dropkick murphys?

• Sanfor

Hur fan kan det bli så mkt grejjor?
    Har tre flyttkartonger fulla med grejs som ska till lokalen, sen tillkommer alkohol, tält, porslin, m.m.

Men nu har jag iaf skrivit ut medhjälparinstruktioner och garanterat hotellnatten.

• Sanfor

En vecka kvar och jag unnar mig en ledig dag.

Var hos frisören igår och klippte mig och färgade håret. Det var sååå skönt och avslappnande, stressen rann bara bort. Rekommenderas verkligen!

Sen gjorde jag klart det jag kan göra i dagsläget (Svårt å köpa alkoholen på en söndag, och festprogrammen måste jag vänta med ett par dar till så att se att placeringsschemat blir korrekt)

Det enda jag kan tänka mig att göra idag är att provsmaka vinet vi har importerat. Om min pappa och bror kan komma hit.

• Sanfor

Gifter mig på lördag. Var och tränade ett ordentlig pass på kickboxningen idag. Kan verkligen rekommendera att gå och träna när man är stressad. Så otroligt gott, det går inte att tänka på bröllop när man gör sitt yttersta.

• Sanfor

Rätt lugnt faktiskt. Insett att det mesta som går att förbereda är klart. Imorrn ska jag fixa naglarna och göra bordsdekorationer. Det skall bli kul. Sen på kvällen får vi tillgång till lokalen..skönt att äntligen sätta igång med allt på riktigt!!

• Sanfor

Vi hade världens underbaraste bröllopsdag. Tog några kort med vår kamera för säkerhets skull, om de riktiga bilderna skulle skita sig.
    Därför finns det redan några bilder, upplagda i mitt galleri.
    De är tagna strax innan vigseln.

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!