Inlägg från: matildaochniklas |Visa alla inlägg
  • matildaochniklas

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

här skrivs det på som vanligt, härligt

Jag träffade mina 2 bästa tjejkompisar igår och en av dom erbjöd sig att fixa mina naglar till bröllopet Känns superbra! Så nu bestämde vi att vi ska ses kvällen innan, fixa lite manikyr och mysa.

Visst var det någon här som skulle ha en helt vegetarisk meny?
    Vår cateringfirma kan inte ordna specialkost och vi har 3 vegetarianer, en av dom äter inte fisk heller. Så nu får vi ordna det själva. Något tips på vad vi kan fixa? Vi ska ha buffé. Tjälknöl, kalkon, vinmarinerad fläskfilé, örtmarinerad lax, pot gratäng, 2 olika sallader, ost-skink paj, baguette.

• matildaochniklas

Idag har vi varit på vigselsamtal

Kändes riktigt bra! Vi har valt helt rätt präst!

• matildaochniklas

Min m2b har köpt jättesnygga skinnskor i samma stil som snart fru w. Man ska tydligen inte ha lackskor till frackcoat, annars hade vi hyrt.

• matildaochniklas

Fröken förväntan och kärlek 08, jättefina dukningar!

Vit ros, du kan absolut ha brudklänning och hela köret om du vill

Vi har inte så mkt kvar nu.. jag delegerade ut paceringskortstillverkningen på min svägerska, känns skönt.
    Vi ska väl provduka och sen vika servetterna.

Sen återstår det fortfarande att se om jag får ledigt från min praktik. HOPPAS!! Annars har vi problem.

• matildaochniklas

Det blir ingen hippa för mig den här helgen heller, fast jagvar så säker. Haha, jag är ju helt nojjig
    Kul att det inte blev nu iaf, för det hade inte blivit en överraskning.

• matildaochniklas

Vi fotas också före vigseln. Sen har min syster fixat så att hennes kompis kommer att fota under kvällen, hon är duktig och har en fin kamera

• matildaochniklas

Vi gör inte heller någon direkt provdukning. Men vi kommer att ha en planka i mitten av bordet som ska vara inslagen i papper i våran temafärg, vi ville bara kolla hur det funkade. Vi testade igår och det blev kanonbra!

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-14 15:58:31 följande:

är det bara vi som inte kommer provduka?.. vi är säkra på hur vi vill ha det, så vi tror inget kan gå fel.. tänker vi fel då?.. lr är det alltid bäst att provduka?..stressar upp mig för att jag hela tiden tror att vi glömmer ngt, så det känns som att provdukningen får komma sist isåf
  • matildaochniklas

Jättefin!

Kärlek08 skrev 2008-08-16 15:02:38 följande:
    Nu har jag knåpat hela dagen... hade en fyra i syslöjd men jag praktiserar inte så ofta så det tar en stund när jag väl ska sy ngt. Nu är iaf min bröllopsväska klar. Den blev bra... på lite avstånd finns en bild i gelleriet iaf.Trodde jag skulle bli hippad idag, var nästan säker men det har inte dykt upp ngn alls... inte ens min kompis som skulle komma...nu börjar jag undra om jag kommer få ngn över huvud taget... det är ju bara två möjliga helger kvar...
  • matildaochniklas

Jag och min m2b har nog fått någon knäpp. Igår for vi till IKEA och köpte nya möbler, så nu har jag och min syster haft fullt upp med att skruva ihop en gigantisk byrå. HAha som om vi inte hade nog med pyssel inför bröllopet

• matildaochniklas

Min mamma, syster och svägerska bjöd ut mig på mat och bio igår. Vi såg mamma mia, jag håller med dig. Såå himla bra!

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-18 12:46:52 följande:

.. ja även om jag inte fick min hippa i helgen så hade jag å svärmor dunderkul. i fredags var vi på "mamma mia".. säger bara de, gå å se den, ett måste!.. gud fick rysningar fleeera gånger, gud så pampigt de var, hade inte kunnat föreställa mig den på svenska.Sedan åkte vi ålandskryssning lör-sön å partade å hade det skoj.. så nu är man lagomt mör i kroppen!
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!