Inlägg från: Fröken förväntan |Visa alla inlägg
  • Fröken förväntan

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Nu har jag lagt ut lite bilder på en provdukning i mitt galleri Det blir lite naturtema med gult, grönt och linne (som inbjudningskorten). Någon annan som har bilder? *Nyfiken*

Det känns som att vi också har ganska bra koll på läget men jag kommer hela tiden på nya saker... fattar inte... never-ending-lista!!! Just nu har jag projekt "få-tag-i-prästen". Hon svarar aldrig i telefon och det vore skönt att boka in ett vigselsamtal snart eftersom vi bor 25 mil bort.

Ska genast ringa en gång till!

• Fröken förväntan
    Ankan80 skrev 2008-08-13 15:05:50 följande:
    Fröken förväntan:Mycket stilfullt! Bra tips med kottarna. Passar bra till hösten också.
    Tack! Jag ska såklart inte ha vissna nejlikor som blomma sen... råkade bara ha det hemma

Fick tag i vigselförättaren så nu är samtal inbokat 23/8. Fick dock en fundering om det kanske blir möhippa den helgen för att gravida kompisen ska kunna vara med men jag hoppas hoppas hoppas att det redan är nu i helgen. Jag vill göra nåt skoj .
  • Fröken förväntan
    aprilsolen skrev 2008-08-14 10:46:15 följande:
    Jättefin dukning fröken förväntan! Precis nåt sånt som jag skulle vilja ha. En av mina goda vänner ska göra våra bords-blom-dekorationer, jätteskönt, för jag är inte alls pysslig.Var det ert festprogram som syns på bilden? Kan du inte lägga ut en bild på det, såg fint ut och jag skulle behöva lite inspiration!
    Tack . Det är skönt att leja ut lite saker. Nu råkar dekorationerna vara det roligaste för min del... men jag kommer nog att leja lite vänner att hjälpa mig med själva genomförandet. Ha ha, kanske lite taskigt att bestämma hur det ska se ut och sedan "tvinga" vännerna att göra arbetet

Däremot har jag lämnat över andra områden helt... som att göra snittar till champangen (eller snarare det mousserande).

JO, jag kan lägga ut en bild på festprogrammet lite senare idag!
  • Fröken förväntan

Vit ros skrev 2008-08-14 10:45:00 följande:

Nu har jag tid att titta in och läsa lite. Har nog missat några sidor men här har ni ju skrivit som tokar .I förrgår så var jag och provade min klänning och den las upp och in. Hämtade ringen.Nu är det inte så mycket kvar att göra men jag känner mig ändå lite stressad. Ska nog skriva ut lite festprogram så jag blir klar nån gång. Vill höra vad ni tycker...Ska gifta mig i rådhuset. Blir det för mycket med brudklänning och bukett och alltin där till. Kanske blir fjantigt. Eller är jag bara fjantig nu
    Ja, DU är fjantig nu ! Klart du ska köra allt fullt ut... man gifter ju sig bara en gång i livet (förhoppningsvis) så vill man ha vit klänning, blommor och hela fadderittan så ska man ha det!
  • Fröken förväntan

Kärlek08: Jättefint!!! Men hur lång tid tog servettvikningen? Den var jätteläcker men jag har nog inte tålamod nog

• Fröken förväntan
    Kärlek08 skrev 2008-08-14 15:40:08 följande:
    ja, eftersom de där sabla servetterna hade en tendens att inte riktigt vara med i matchen så kanske det tar längre tid än jag vill ... jag ska försöka tvätta en och se vad som händer. Men, den är inte så avancerad som man kan tro och jag kommer leja flera på att vika när vi dukar...Fröken förväntan skrev 2008-08-14 13:42:44 följande:
    Ja det gäller att sätta omgivningen i arbete
  • Fröken förväntan
    aprilsolen skrev 2008-08-14 16:52:22 följande:
    Fröken förväntan: Så himla fint festprogram! *Jag vill också ha*... dessvärre är jag som sagt inte så pysslig av mig så jag skulle nog inte klara att göra en sån där egen font, men jag ska visa ditt festprogram för killen där hemma och höra vad han säger.
    Jag hjälper dig om du vill... kan göra det som en bild i rätt storlek och skicka till dig. Hojta till .
  • Fröken förväntan

Jag satte ett tak på 1000:- för min bukett + ett coursage och sa till floristen att de skulle ta upp det gula i min sambos slips på något sätt och gärna fick vara lite busig och höstig, sedan fick hon fria händer så det blir ett litet överraskningsmoment för mig . Floristen blev överlycklig!!!

• Fröken förväntan

Tutik och Prasart skrev 2008-08-14 19:35:03 följande:

Sådant är ju alltid roligt när floristen för göra lite som hon själv vill.Vart ska du köpa din buket?Jag funderar på om jag ska ta dem från Asta här i Växjö.Fröken förväntan skrev 2008-08-14 19:17:11 följande:
    Det blir hemma i Smålandsstenar där jag är uppvuxen. Det finns ju bara en blomsterbutik där , men som tur är så är tjejerna där superduktiga så jag känner mig lugn!

Vill du komma ner i pris på buketten så är ett alternativ att välja en handbunden, istället för en i hållare. Sedan beror det ju självklart på vad man ska ha för blommor i den.
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!