• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • Tutik och Prasart
    avil skrev 2008-08-11 14:52:44 följande:
    kan ju tillägga att jag ska ha en ivory färgad asperaklänning...Så svarta skor blir INTE kul till .MÅSTE hinna till stan o hoppas innerligt de har NÅT ljust kvar i alla fall.......
    Men har de inte rätt många skor på rea?
    Även vita har jag för mig att jag har sätt någon stans.
    Det kanske passar med ett par balerina till.
    Lycka till
  • Tutik och Prasart

föresten jag har beställt vigsel ringen i dag.... hihihhi
    Nu ska jag bara göra klart festprogramet oxå. Fast det har jag sagt länge att jag ska göra. Men nu måste det bli av.

• Lillsnufflan

Fröken förväntan skrev 2008-08-11 09:35:34 följande:

För min kompis är den beräknad till 2 september men hennes mamma har tydligen alltid gått över tiden typ 2 v... går sådant i arv? Hoppas inte! Jag har sagt att jag ska åka upp och gå superlånga promenader med henne veckan innan så att bebisen fattar att det är dags .
    Det gör det nog inte. Min mamma gick två v över tiden med mig och min syster är född tre v för tidigt. Och jag har flera vänner som gått över med ett barn och fått ett annat för tidigt. Jag tror det har mer med slumpen och barnmorskans beräkning att göra. Och den är inte alltid exakt.

När jag skulle ha min son var jag inte 100% säker på vem som var pappa till honom, min m2b eller mitt ex, så de gjorde ett utlraljud redan i andra månaden för att kunna fastställa när han kommit till med så stor sannolikhet som möjligt. Fast till och med då sa de att de inte kunde säga helt säkert, utan att det mycket väl kunde skilja ett par veckor hit eller dit.

Om de räknade rätt på min syster som fick barn förra året måste hon ha haft graviditetsillamående från dag ett! Så det var nog något fel på den beräkningen. Och mycket riktigt, min systerson föddes en månad för tidigt men vägde nästan 4 kilo och var uppenbarligen "färdigbakad".
  • Lillsnufflan

avil skrev 2008-08-11 14:52:44 följande:

kan ju tillägga att jag ska ha en ivory färgad asperaklänning...Så svarta skor blir INTE kul till .MÅSTE hinna till stan o hoppas innerligt de har NÅT ljust kvar i alla fall.......
    Men om de har kvar är de säkert på rea och i så fall kan du ju göra ett riktigt kap!
  • Skonie

Ankan80; jag ger ca 500 för mina men då bygger hon inget på längden

• Kanelisen

Vad ska era m2b ha för skor på sig? Min sambo var och tittade på lackskor idag, ett par "riktiga" på bröllopsbutiken, och de var fina men kostar 1400 kr! Känns liiite onödigt med tanke på att han kommer använda dem kanske max en gång per år. Så jag tänker att det vore bättre att köpa ett par finskor i skinn på typ Din Sko, de går ju på en femhundring ungefär. Men dem kan han ju även ha till kostym sen...tror ni det ser dumt ut med sådana till frack?

• Fröken förväntan
    Kanelisen skrev 2008-08-11 17:28:59 följande:
    a
    Vad ska era m2b ha för skor på sig? Min sambo var och tittade på lackskor idag, ett par "riktiga" på bröllopsbutiken, och de var fina men kostar 1400 kr! Känns liiite onödigt med tanke på att han kommer använda dem kanske max en gång per år. Så jag tänker att det vore bättre att köpa ett par finskor i skinn på typ Din Sko, de går ju på en femhundring ungefär. Men dem kan han ju även ha till kostym sen...tror ni det ser dumt ut med sådana till frack?
    Jag tror att det är snyggast med lackskor till frack men det funkar säkert alldeles utmärkt med skinnskor också. Annars brukar de flesta brudbutiker hyra ut lackskor också. Har ni kolat det? Men det kanske känns vettigare att lägga 500:- på ett par skor sommanfår behålla och använda senare också?!
  • Snart fru Wennerström

avil; det är ju som sagt mycket rea nu, halva reapriset, så om du hittar ngt, så gör du säkert kap, gör en runda på stan, kanske hittar du ngt

vi var ner idag nu för att se så att m2b's kläder satt som dem skulle, så han hade rätt storlek osv. När vi kom dit och dem kommer ut med kläderna han skall prova, blir vi båda helt paff, dem har då lagt undan frakcoaten i helt annan färg än den vi valde .. detta trots att vi varit ner förr och då har det alltid varit rätt färg.. hm, ibland undrar man vad dem sysslar med, damen där skyllde såklart på ngn annan!.. aja nu ordnar det sig ändå, tur det!
    vi hittade oxå en matchande näsduk som dom vek snyggt åt oss

när vi ändå var i svängen och ordnade med det så tänkte vi att vi åker och kikar på skor till m2b på samma gång, och hittade hur fina som helst, han är ganska kräsen på skor, men detta gick jättebra, även sånna som han kan använda sedan, till mer än bara finare tillfällen.. som hittat, 279:-

lägger in en bild i galleriet

• Fröken förväntan

Måste bara be om ursäkt för att mina ord sitter ihop i långa haranger i mina inlägg ibland. Min mellanslagstangent är paj så om jag inte slår på den riktigt hårt när jag skriver blir det inget mellanslag! Grrrr...

• Fröken förväntan
    Lillsnufflan skrev 2008-08-11 17:00:44 följande:
    Fröken förväntan skrev 2008-08-11 09:35:34 följande:Det gör det nog inte. Min mamma gick två v över tiden med mig och min syster är född tre v för tidigt. Och jag har flera vänner som gått över med ett barn och fått ett annat för tidigt. Jag tror det har mer med slumpen och barnmorskans beräkning att göra. Och den är inte alltid exakt. När jag skulle ha min son var jag inte 100% säker på vem som var pappa till honom, min m2b eller mitt ex, så de gjorde ett utlraljud redan i andra månaden för att kunna fastställa när han kommit till med så stor sannolikhet som möjligt. Fast till och med då sa de att de inte kunde säga helt säkert, utan att det mycket väl kunde skilja ett par veckor hit eller dit.Om de räknade rätt på min syster som fick barn förra året måste hon ha haft graviditetsillamående från dag ett! Så det var nog något fel på den beräkningen. Och mycket riktigt, min systerson föddes en månad för tidigt men vägde nästan 4 kilo och var uppenbarligen "färdigbakad".
    Tack för den utförliga informationen . Jag har ju inte själv blivit mamma än så jag har inte så stor koll på hur det funkar . Barnmorskan har redan skjutit på datumet från 7:e till 2:e så det går ju åt rätt håll... hoppas bara att det fortsätter så!
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!