-
Låter jättevackert. Jag älskar luktärter, speciellt formen. Jag tycker att de de ser lite vilda och busiga utKärlek08 skrev 2008-08-14 20:15:04 följande:jag har ju sådan tur att en kompis till mig binder buketter och är superduktig. hon får relativt fria händer och jag tror att jag kommer få den i gåva av henne men får jag inte det betalar jag "bara" för blommorna. Det blir vita rosor, vita luktärter, hjärtan på tråd och ormhassel. lite assymmetrisk men nätt.
-
Vad kul, jättevacker. Grattis! Det är en härlig känsla när man hittar klänningen med stort K. Såg att ni ska gifta er i Floda kyrka, jag var där på bröllop förra sommaren... häftig och vacker!Lillsnufflan skrev 2008-08-14 20:29:18 följande:Jag hittade min drömklänning idag! Jag tänkte verkligen sy en men min mormors bror sa till mormor att hon faktiskt hade råd att köpa mig en. Så hon gjorde det.Jag har hela tiden haft en blid av en enkel, rak klänning med ärm.Men så provade jag en Alfred Angelo på Brud o fest i Katrineholm. Och blev så kär... Den var axelbandslös, har vid kjol, släp och massa pärlor över bysten. Allt jag INTE hade tänkt. Men den sitter underbart. Och kostade 2995kr. Jag kunde inte vara lyckligare! Ibland blir allt inte som man tänkt. Bild finns i galleriet.
-
Ankan80 skrev 2008-08-15 14:45:24 följande:
Jaha, då var det fredag igen!Det betyder en ev. hippa i morgon....Min m2b skall ju iväg...men JAG då?? Det blir antingen i morgon eller nästa helg. Jag vill nog bara få det överstökat nu alltsåJag blir inte klok på när det ska bli möhippa här. Jag hade hoppats att min gravida kompis skulle kunna vara med men det börjar närma sig hennes förlossning så jag undrar hur de har tänkt...hoppas också på imorgon men en av mina bästa vänner åkte till Grekland idag så det verkar konstigt också. Jag vet att de kanske inte lyckas få ihop att alla kan vara med men jag tror verkligen att gravida vännen vill vara med. Men kanske blir det nästa helg? Typiskt att jag bokade möte med vigselförättaren 25 mil bort då... ha ha då får sambon lite att fixa . Vet iaf att det inte blir samma helg som mannen eftersom jag ska springa Tjejmilen på söndagen då med 3 av mina vänner.
Oj, vad babbligt det blev. Var nog bara tvungen att skriva av mig för min sambo vägrar att prata om det ... han säger att man inte får! -
Ja, egentligen vill jag ju inte veta . Men det blir spännande att se om någon här får hippa i helgen.Ankan80 skrev 2008-08-15 15:55:33 följande:Hehe...men då vet han säkert nåt?Jag har försökt pressa min mamma, för hon babblar jämnt (precis som jag) men sen fick jag dåligt samvete och slutade.Det är ju spänningen som är rolig också....fast mest efteråt....haha
-
Vad är det för material i skorna? Ett gammalt husmorsknep är ju att ta på sig en blöt strumpa när man går ut skorna. Inte så skönt men funkar iaf på skinnskor. Vet inte med andra skor?!sandybee skrev 2008-08-15 16:10:12 följande:Har precis varit hos sömmerskan och lämnat in klänningen, ska hämta den tisdagen innan bröllopet. Känns bra!Men det som känns mindre bra är att jag inte hittar underkläder som jag gillar - i varje fall inte i rätt storlek - samt att skorna känns för trånga när jag nu går in dem :(
-
Vi fotar före, men fotografen är även med under vigseln och vid minglet efteråt.
Nu ringde precis våra sista gäster och tackade ja! Mycket väluppfostrade... vi hade o.s.a. idag. Det är kul att alla utan 2 kan komma, det kanske är en fördel med att gifta sig i september. Detär en av sambons vänner + flickvän som inte kan komma då hans bror gifter sig samma dag som oss...
...hmmm, kom just på att det kanske är någon härinne . Är det någon av 20:e-september-brudarna som är en blivande Almqvist mån tro??? -
Här är en till som blev hippad igår. Det var så underbart kul .
Jag blev väckt av 5 av mina bästa vänner + min ena syster som rusar in i sovrummet. Jag hade varit på coctailparty kvällen innan så jag var minst sagt omtumlad. Var helt säker på att det inte skulle bli i helgen. Det sista jag sa till min sambo i fredags kväll var nämligen: ja, då blir det ingen hippa den här helgen för då skulle du väl ändå ha tagit med mig hem tidigare... ha haha. Tji, fick jag. Nåväl, tröttheten försvann ganska fort.Vi åt frukost tillsammans, jag blev lite fixad med bl.a. neongrön slöja och sedan in i bilen och ut i skogen. Väl framme blev det sumobrottning! Jag har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv... eller svettats för den delen. Det var såååå jobbigt men jag vann såklart . Utmattade i framförallt skrattmusklerna åt vi lunch och drack skumpa innan det blev en tur på stan där jag fick utföra ett antal uppdrag som jag skulle fotografera. För varje uppdrag som jag lyckades med fick jag dra av minuter på ett tvärflöjtssolo som jag skulle framföra (spelade detta vackra instrument vid 13års ålder... minns ingenting!). Därför är jag ganska NÖJD med mig själv för jag lyckade genomföra ALLA och slapp därmed undan. Jag fick bl.a. ett par att grovhångla, fick enkurs i vals av en så himla söt gubbe, lyckades få en man att måla läpparna knallröda och kyssa mig på kinden, fick en grupp killar att sjunga en kärlekssång m.m. Folk är verkligen för gulliga...speciellt när man har en grön slöja på huvudet . På kvällen gick vi på spansk restaurang (min favorit) och resten av natten blev det Singstar... helt beroendeframkallande och hysteriskt kul.
Jag blev otroligt rörd av allt vännerna hade ordnat och det ska bli kul att se alla bilder och videoupptagningar på bröllopet sen (misstänker att det blir då iaf).
OJ... nu vart det lååångt -
lanovia 08 skrev 2008-08-18 11:24:10 följande:
Fröken förväntan, vilken underbar dag du verkar ha haft! Kunde den gravida kompisen vara med?Nä, tyvärr inte. Hon hade fått order av barnmorskan att inte åka någonstans eftersom hon har fått förvärkar... och jag bor ju 20 mil bort . Men jag fick en liten bok som hon skrivit till mig... blev tårögd! Och glad av alla som var där såklart!
Snart är det väl dags för din vän? Var det den 22:e hon skulle ha? -
Snart fru Wennerström skrev 2008-08-18 12:46:52 följande:
.. ja även om jag inte fick min hippa i helgen så hade jag å svärmor dunderkul. i fredags var vi på "mamma mia".. säger bara de, gå å se den, ett måste!.. gud fick rysningar fleeera gånger, gud så pampigt de var, hade inte kunnat föreställa mig den på svenska.Sedan åkte vi ålandskryssning lör-sön å partade å hade det skoj.. så nu är man lagomt mör i kroppen!Vilket härligt förhållande du verkar ha till din svärmor . Det är nog inte helt vanligt, tyvärr! -
Snart fru Wennerström skrev 2008-08-18 13:27:38 följande:
har en fundering, nu är det några såhär i efterhand som väldigt gärna hade velat blivit bjudan till middagen efteråt, men som vi inte hade möjlighet till, och vi kommer nu istället be dem komma sedan mot kvällen då "festen" börjar. Bridezilla som jag är undrar jag nu om vi bör göra placeirngskort till dem oxå, som då måste stå tomma till kvällen innan dem kommer, lr om dem får/kan ta stolar från folk, som vi vet kommer bege sig tidigare pga att dem kommer ha barn med sig.Men om de ska komma EFTER middage, behöver de några sittplatser då? Eller har jag missuppfattat allt nu?