Inlägg från: Kärlek08 |Visa alla inlägg
  • Kärlek08

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

Det känns som att du har flyt idag Skonie!

• Kärlek08

Jag hade samma problem som du äckling och jag sökte på nätet och hittade en del. Alla är väl inte klockrena men jag kan maila dokumentet jag samlade dem i till dig om du vill. Inboxa mig din mail eller skriv den här så mailar jag den till dig. vi fastnade för tunströms dikt "din kärlek och min" den passar in på oss så den ska vi ha

• Kärlek08

Är du skrockfull ska du inte välja murgröna, för det betyder otur enligt min floristkompis så det vägrade hon sätt i min brudbukett (ville iofs inte ha det men hon klargjorde det ändå)

Ska du rosbladen ELLER de gröna slingorna eller ska du ha både och? Jag röstar på hjärtan på tråd och de vinröda bladen om du ska ha båda eller bara hjärtan på tråd

• Kärlek08

Hoppas ni inte tror på skrock då

• Kärlek08

undrar om fru w blivit hämtad än??? min blivande hämmtade vid tolv av åtta skrålande män med öl och husbil hoppas han får kul!!!

• Kärlek08

sambon är bakfull och jag har spenderat halva dagen i ett kopieringsrum för att skriva ut och kopiera upp vigselprogram och festhäften. första svängen blev det ngt tok när jag skrev ut festhäftena (kopieringsmaskinen häftar och viker till en liten bok, mkt smart), det såg ut som det blev rätt med grått omslag och vita blad inuti, men sedan när jag tittade i det var alla häften helt blanka i mitten och hade text på insidorna av det grå omslaget.... fick slänga bort 40 häften som var förstörda... då skar det i mitt miljöhjärta. det papperslösa samhället my ass!!!

• Kärlek08

det frågar alla mig också men jag känner mig lugn, just nu iaf.

jag ligger just nu på en tvåa för nu känner jag att jag har gjort det jag kan. det enda som är kvar på listan nu är:

hämta ringar (torsd)
    fixa festlokalen(fred)
    hämta alkoholen på bolaget (torsd)
    handla lite mat (torsd)
    vaxa mig (onsd)
    göra naglar (torsd)
    packa väskan till hotellet (onsd)
    packa brudväskan (torsd)

aprilsolen skrev 2008-09-02 10:04:06 följande:
    Oh, och jag som försöker att inte dubbelkolla allt, är annars expert på det, och helst trippelkolla också...Hittills har faktiskt inga problem dykt upp, men peppar-peppar, man vet ju inte inför slutspurten.Och ALLA frågar om jag är nervös, hela tiden, Av omtanke såklart, men än så länge är jag faktiskt inte nervös, det är ju tio dagar kvar. Klart jag kommer att vara som ett litet asplöv då, men just nu har man ju massor av annat att tänka på också. Var ligger ni på nervös-skalan?
  • Kärlek08

sandybee försök hitta ngn annan du kommer ångra dig om du inte gjort ett försök iaf. tror jag. så surt att sånt händer och som grädde på moset verkar hon vara en ragata också

• Kärlek08

Jag tycker att det är lite småkul med en caketopper, det är ju enda gången man kan ha det så vi slog till. Det finns en brudgumssmurf och en brudsmurf så vi köpte dem. De brukar finnas i leksaksaffärer och kostar ca 35 kr/st. Vet inte om du vill ha det men oss passar de bra för de är så små vilket passar till vår tårta. Dessutom är vi båda väldigt korta och smurfar är ju som bekant bara tre äpplen höga

Freckles skrev 2008-09-02 21:07:47 följande:
    Nu är alla vigselprogram klara! Skönt.Sista kollen med cateringen och allt verkar vara som det ska, vi får dessutom en tvåvåningstårta fast det bara är 16 bitar - känns lyxigt! Trodde bara det skulle bli som en vanlig, härligt med servicemindade människor!Nu måste jag bara hitta ett brudpar att ha på tårtan. Eller behöver man det? Har ni alla brudpar på era tårtor?Sandybee: jag hoppas det löser sig för det med din klänning. Det är viktigt att det känns extra bra en dag som denna, fast jag tror att du ser helt fantastisk ut i den som den är!
  • Kärlek08

Ja timmar är det nerlagt på våra festprogram så din syrra har nog jobbat hårt. S¨din syrra är edifnitivt värd en fin present

Jag fick för mig att dels skulle vårt festhäfte bara bestå av egenhändigt ihopknåpade, personliga texter och dessutom se likadana ut som våra inbjudningskort. Det ligger massor med timmar av skrivande, researchande, kopierande och pysslande bakom våra festhäften. Jag har gjort det mesta själv men min sambo har hjälpt till. Gissningsvis har det väl tagit 60 arbetstimmar för mig. De ser precis ut som inbjudningskortet i mitt galleri förutom att de är i A5-format. Vigselprogrammen också. Och igår blev de klara...

matildaochniklas skrev 2008-09-02 20:17:13 följande:
    Jag är glad över att vi överlåtit festprogrammet till våra toastmasters, dock har jag märkt att min älskade syster får dra det tyngsta lasset, vilket jag verkligen inte trodde då vi valde. Jag pratade med henne i telefon igår när hon höll på att kopiera programmen, jag hörde hur hon försökte dölja att hon i själva verket precis hade storgråtit! Men jag träffade henne idag och bjöd på lunch, och dom hade blivit bra till slut.Jag vill inte att hon ska jobba ihjäl sig! Och det har jag sagt! Jag har noga påpekat att hon ska koppla av och ha kul under dagen, hoppas hon gör det. Hon är värd en rejäl present sen!
  • Kärlek08

Du såg ju jättefin ut på kortet från möhippan!!! Jag gillar dock väldigt mkt det andra kortet där du är så mörk i håret. Har du färgat det nu?

Apropå väder så kollar jag hela tiden. Vill ju gärna ha sol men jag nöjer mig med uppehåll i af mellan 14.30-18. I övrigt får det vara precis som det vill. Jag är inte så kräsen . Det finns en fantastiskt bra och pålitlig sajt som är norsk men där man kan få svenskt väder. Testa www.yr.no där kan ni få timme för timme-prognoser för några dagar framåt. Jag har med intresse jämfört deras prognos med verkligheten här i några dagar och den är väldigt pålitlig även för vädret här i Gävle som aldrig brukar stämma...

• Kärlek08

visst är den fantastisk? och lätt beroendeframkallande...

• Kärlek08

idag kommer min mamma och hjälper oss, och sambon är ledig torsdag och fredag. Problemet är att jag vet inte riktigt vad vi ska göra . Jag ska göra mina naglar idag, det ska handlas lite groggvirke och sånt (mamma får följa med som sällskap), sambon ska hämta ringarna och vi ska hämta alkoholen på bolaget. sedan är det inget mer

På fredag ska vi "bara" göra iordning festlokalen...

• Kärlek08

fasen vad kul sanfor! själv är jag också väldigt nöjd med min secret box och fotona är ju viktiga att de blir bra, de är ju minnen som bevaras för andra och en själv att titta på om 100 år

• Kärlek08

Jag hade ett så fruktansvärt jävla roligt och perfekt bröllop!!! Jag var lugn hela tiden, allt funkade klockrent, jag skrattade så tårarna sprutade, blev rörd av alla tal, maten var enormt god, tårtann fantastisk, vi fick stående ovationer av vår "bröllopsvals" (film kommer), festade hela natten, åkte på mc-klubb och kom till hotellet kl tre. Somnade efter fullbordad bröllopsnatt, hade en underbar morgon och en trevlig, laid-back presentöppning och är nu trött men mycket mycket lycklig. Bilder kommer har sett lite tjuvtittar och de är inte riktigt som andras kort... har dock inte fått ett enda kort ännu...

JAHA, FRU Wennerström, ni hade underbara bilder, hoppas ni hade minst lika kul som vi hade! Får väl se er i tidningen framöver. Mitt favvokort är pussen med slöjan och då brukar jag inte gilla slöjkorten!

Janedoe: Vad fina ni var!

• Kärlek08

ta en där ansiktena syns ordentligt det är roligast brular jag tycka

• Kärlek08

väldigt finstämda och romantiska bilder. jag gillar dem mycket...

• Kärlek08

det är fantastiskt att gifta sig, jag faller in i kören som allanadra sjunger i . Tänk på att njuta!!! Och var uppe så länge ni orkar! Ha kul!

Lycka till alla 13 sep-brudar. Gllöm inte att återkomma med berättelser och bilder. Väntar fortfaraqnde spänt på våra fotografbilder!

• Kärlek08

jag vill också vara med på det! Mitt BT-beroende sitter kvar... och det är ju alltid trevligt att ha ett tjejgäng att diskutera allt mellan himmel och jord med...
    Snart fru Wennerström skrev 2008-09-12 17:20:40 följande:

tänkte höra om det är av intresse för ngn/några här att öppna en ny tråd för oss gifta septemberbrudar? (som vi alla här snart blir allteftersom).. isåf tänkte jag öppna en sådan där vi alla kan samlas och snacka vidare om allt möjligt.
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!