• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • Snart fru Wennerström

jättesött halsband!

Sanfor skrev 2008-08-19 14:34:13 följande:
    Tjoho! Halsbandet som valpen ska ha på vårt bröllop kom med posten nu. Såååååååååå fint :)Bild finns i galleriet.
  • Anemia

Underbart med valp, men mycket jobb.. kommer ihåg när min Charlie var liten.. iof tas han ofta fortfarande för valp, men är 9½ år! Han ska dock få tillbringa våran dag med sin hundkusin Leo och "syster" Bibbi hemma på soffan!

• Anemia

När jag gick i gymnasiet jobbade jag extra i en blomsteraffär.. var nere där idag (de kommer ihåg mig!) och pratade lite blommor idag. Blir lila rosor, med limegrön brudslöja, en liten rund bukett! Blir perfekt för oss!!

• äckling

Ni som dukar själva. Vad väljer ni för duk? Jag hade tänkt mig att hyra. Är det stor skillnad på bomullsduk och linneduk? Priset är detsamma, men jag kan få servetter till där de har bomullsdukar, men inte där det är linnedukar. Vad tror ni?

• Anemia

Många linnedukar idag har bommul i sig för att bli mera lätthanterliga med strykning och pressning.

Jag skulle ta med bomull, snyggt med riktiga servetter till istället för papper!Oftas är bomullen av så bra kvalite ändå att skillnaden är marginell.

• Kanelisen

Gaaah! Någon annan än vi som ska ha lite kluriga gästpresentationer i sitt festhäfte?! Vi har fixat alla utom EN och nu är det brain-freeze...hjälp?! Killen i fråga är civilingenjör, jobbar med skapande av prototyper, bor i (och kommer från) Malmö men ska nu jobba i Tyskland, är sambo med en tjej som jobbar i Tyskland nu men snart flyttar till England. Tänkte man kunde spinna på nåt där men det står helt stilla....

• Fröken förväntan
    Kanelisen skrev 2008-08-19 18:55:25 följande:
    Gaaah! Någon annan än vi som ska ha lite kluriga gästpresentationer i sitt festhäfte?! Vi har fixat alla utom EN och nu är det brain-freeze...hjälp?! Killen i fråga är civilingenjör, jobbar med skapande av prototyper, bor i (och kommer från) Malmö men ska nu jobba i Tyskland, är sambo med en tjej som jobbar i Tyskland nu men snart flyttar till England. Tänkte man kunde spinna på nåt där men det står helt stilla....
    Kan du inte ge ett exempel på några andra ni gjort så man ser uppbyggnaden av dem... t.ex. om de är jättelånga/korta,innehåller namn, relation till er o.s.v.
  • Lillsnufflan

Charmeuse skrev 2008-08-19 13:41:17 följande:

Ska också gifta mig 13:e september, men just nu skiter sig allt vi ska ordna så det känns inte så kul
    Usch då, det lät inget kul. Jag hoppas det ordnar sig. Inget vi kan hjälpa till med?
  • Kanelisen

Okej, min mamma låter så här (hon syr lapptäcken jämt och har chow-chow nr 6 nu). Vi har inte med några namn.
    "lappsjuk dam med faiblesse för orientaliska tempelvaktare"
    Eller min farbror som har jobbat på skatteverket hela livet och samlar på gamla veteranbilar som han själv rustar upp: "gammal skattletare med förkärlek för gamla vrak"

Fröken förväntan skrev 2008-08-19 18:58:41 följande:

Kan du inte ge ett exempel på några andra ni gjort så man ser uppbyggnaden av dem... t.ex. om de är jättelånga/korta,innehåller namn, relation till er o.s.v.
  • Fröken förväntan
    Kanelisen skrev 2008-08-19 19:32:42 följande:
    Okej, min mamma låter så här (hon syr lapptäcken jämt och har chow-chow nr 6 nu). Vi har inte med några namn."lappsjuk dam med faiblesse för orientaliska tempelvaktare"Eller min farbror som har jobbat på skatteverket hela livet och samlar på gamla veteranbilar som han själv rustar upp: "gammal skattletare med förkärlek för gamla vrak"Fröken förväntan skrev 2008-08-19 18:58:41 följande:
    Ok. Att han jobbar med att skapa prototyper kanske kan omvandlas till att han föredrar modeller/spenderar dagarna med modeller/omger sig av modeller (vilket kan misstolkas som fotomodeller kanske).

Ska finurla vidare på resten . Känner mig inte så kreativ!
Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!