• Snart fru Wennerström

septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!

ja.. det är väl lika bra att starta vår SISTA tråd då.. haha

Nu bränner det i knutarna! Så detta blir alltså vår sista anhalt, sedan är vi alla gifta! jihooooo! .. kan de bli bättre.. nä, tänkte väl de

ska nu försöka sammanställa en ny lista så att alla kommer med .. annars är det bara hojta

5 september
    Pollie (Solna)

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)
    janedoe (Falköping)
    sandybee (Stockholm)
    septbröllop (Malmö)
    Vit ros (Göteborg)
    Krisselito (Stockholm)
    Ettplusett (Oskarshamn)
    KarinTherese (Vetlanda)
    Ida Johansson (Sävsjö)
    Freckles (Stockholm)
    Sofia86 (Finland)
    Medeltidsbrud (Västerås)
    septbröllop (malmö)
    Lane (Hässleholm)
    SacredHeart (Höllviken, Malmö)

12 september
    blueroose (limmared)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)
    cattapulten (Stockholm)
    bjornis (Göteborg)
    Ester08 (Linköping)

15 September
    avil(Piteå)
    Cachou(Göteborg)

19 September
    Pupetta (Frankfurt)

20 September
    fröken förväntan (Linköping-Sandvik/Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)
    Säffle2008 (Säffle)
    Dsy04 (Växjö, Cypern)
    Nova79 (Halmstad)
    Keri (Malmö)
    Kekkap (Stockholm)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)
    Sanfor (Göteborg)
    Flowerrose (Stockholm)
    Cillsingen (Vittsjö/Göteborg)
    PB7 (Mullsjö)

hoppas alla är med nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-13 16:55
    här finns en tråd för den/dem av oss spetemberbrudar som vill fortsätta snacka nu såhär efter dne stora dagen
    .. beroende!? .. HAHA.. nä aldrig va!

.. www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3084463.html

• Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
  • ugla

åhh börjar ni va klara vad sotis jag blir. Vi har en hel del kvar. Rispåsar förstasidan på festhäftet vigselprogram bordsplasering köpa bordsdekorationer prova klänningen köpa kläder till min minsting skor till mig mm.
    Igår var vi med bestman o provade ut hans kläder och jag hittade en toppenfin bolero. det händer ju lite pö om pö.

• snö vit

Ja, jösses! Klarar inte av att vänta längre...Det mesta här är klart. Ska finslipa festprogrammet lite innan det ska in på tryck. Igår var vi för sista gången hos restaurangen där festen ska hållas så nu faller även de bitarna på plats...

Men jag har ett annat lite större problem.....MIN KLÄNNING HAR INTE KOMMIT ÄNNU!!!
    Känner mig superstressad. Förhoppningsvis kommer den idag & jag hoppas den sitter som en smäck...har tre andra utprovade om den inte passar...

Är ni 6:e septembare klara med allt?
    lanovia 08 skrev 2008-08-26 08:23:30 följande:

6 sept brudar, idag har vi bara 11 dar kvar!!! tjoho!!
  • Ankan80

Usch va stressande med klänningen.
    Jag oroar mig mest för min frisyr för tillfället

• matildaochniklas

Hoppas klänningen kommer snart!

Det vi har kvar att göra är:
    Hämta förlovningsringarna som är inlämnade för polering
    Hämta min klänning som sömmerskan ska ta bort axelbanden på
    Fixa transporten för mig och min MAN från kyrkan till festen (vi får besked idag, håll tummarna)
    Köpa alkoholfri dricka
    Köpa lite chips och annat snacks till festen

snö vit skrev 2008-08-26 09:40:46 följande:

Ja, jösses! Klarar inte av att vänta längre...Det mesta här är klart. Ska finslipa festprogrammet lite innan det ska in på tryck. Igår var vi för sista gången hos restaurangen där festen ska hållas så nu faller även de bitarna på plats...Men jag har ett annat lite större problem.....MIN KLÄNNING HAR INTE KOMMIT ÄNNU!!!Känner mig superstressad. Förhoppningsvis kommer den idag & jag hoppas den sitter som en smäck...har tre andra utprovade om den inte passar...Är ni 6:e septembare klara med allt?lanovia 08 skrev 2008-08-26 08:23:30 följande:
  • snö vit

Ja, fy...men det ordnar sig alltid. Det är ju en HEL vecka kvar =O)
    Har du provat olika frisyrer med din frisör? min vännina är frisörska & ska fixa mitt, hon har under tre år aldrig misslyckats med vare sig klippningar eller håruppsättningar på mig så hon har mitt fulla förtroende.
    Men du, det kommer bli bra. Du kommer vara den vackraste bruden någonsin, det vet jag!

Ankan80 skrev 2008-08-26 09:42:39 följande:
    Usch va stressande med klänningen.Jag oroar mig mest för min frisyr för tillfället
  • snö vit

Härligt, låter som att ni ligger bra till i tid. Min bm:s ring hämtas på fredag. Men det var bra att du skrev om just det eftersom jag tror att det är just den vi kan komma att glömma hehehe.

matildaochniklas skrev 2008-08-26 09:49:51 följande:
    Hoppas klänningen kommer snart!Det vi har kvar att göra är:Hämta förlovningsringarna som är inlämnade för poleringHämta min klänning som sömmerskan ska ta bort axelbanden påFixa transporten för mig och min MAN från kyrkan till festen (vi får besked idag, håll tummarna)Köpa alkoholfri drickaKöpa lite chips och annat snacks till festensnö vit skrev 2008-08-26 09:40:46 följande:
  • Snart fru Wennerström

igår blev vi färdig med uppdragen..
    vi har kvar att:
    - skriva ut resten av alla festprogram,
    - några gästpresentationer är också kvar (som skall ligga på tallriken)
    - köpa all mat, snacks, å annat (de gör vi 2 dagar före)
    - tvätta och mangla alla lakan
    - besöka sömmerskan nästa vecka för att se hur de slutgiltiga broderierna blev

• Snart fru Wennerström

gjorde även små godispåsar som priser till vår tipsrunda igår. Köpte lösgodis som jag la i cellofanpapper och knöt med ett presentsnöre runtom. Hoppas alla kommer gilla våra "kärlekspåsar" som innehåller; gelehjärtan- både sockrade och osockrade, och pussmunnar

• Kärlek08

ojojojoj, jag tycker jag ligger bra till men jag har ju massor kvar att göra! Fast alla ni andra kanske inte är lediga hela dagarna heller förståss. Igår sprang jag runt på stan hela dagen med en hostig son i släptåg. Lyckades klara av att gå på ansiktsbehandling,hämta näbbkläder, lämna in ringar för puts och gravyr, fixa ena halvan till caketoppern (vi hade en men sedan hittade vi brudparssmurfar och tyckte det var kul eftersom vi är så korta båda två, tyvärr hade de bara brudgummen igår, bruden kommer från borlänge idag ).

Min sömmerska har gjort ett fantastiskt jobb med näbbkläderna!

Var också in till min frisör för att kolla vad jag gör för fel med min hårförlängning. Upplever att det tovar sig enormt, får borsta håret flera ggr om dagen för att se vettig ut. var helt inställd på att jag behövde andra produkter eller gjorde ngt fel. Hon kollar mitt hår och säger; "så där ska det inte vara, det är ju äkta hår så varje hår är ju olika. det måste vara håret. Jag beställer nytt så får vi byta ut det.vilken tur att du kom in idag" VAAAAA???!! var min första tanke. men nu ska jag dit på torsdag och byta ut håret. Tur att jag är ledig så att jag kan komma när som helst!

och så fick jag veta att de tar sambon på lördag!

• Ickaflicka

Hej! Det var längesedan jag avgav rapport, men nu är jag här igen! Lite stressigt är det, bara två veckor kvar (inte ens det!). Hippad blev jag för två veckor sedan, jättenöjd med allt! Parkgolf, dykning i Vättern, chokladprovning och stor balinesisk festmåltid med roliga upptåg (bröllopsresan går till Bali!). Och jag har en sak kvar: skärmflygning som inte kunde genomföras, så jag fick ett presentkort istället!

Allt kändes lugnt till igår när m2b blev kallad på jobb i Stockholm, men det går väl... Det mesta är klart, det som är kvar är lite justeringar i festprogrammet,skriva ut allt, göra låtlista, bildspel, förbereda gästboken, prova att ändringarna i klänningen blivit bra! Köpa lite saker att lägga ut i hotellrummen, och öva vals!

Ni som också gifter er den sjätte - tror ni vi får fint väder? Önskar att vi hade gift oss i helgen, vilket superväder vi hade fått!

Svar på tråden septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!