septemberbrudar.. nu är vi snart gifta!
JaneDoe
Glömde ju det viktigaste: Stor kram till dig, du klarar dig igenom idag!!
JaneDoe
Glömde ju det viktigaste: Stor kram till dig, du klarar dig igenom idag!!
Lillsnufflan: Håller med. Jag tyckte det var stressande nog med 2v innan! Nu är det 1v kvar så jag tycker det är i senaste laget med svensexa egentligen men förstår att många varit borta på semester innan.
Ok, men då ger det dig att ursäkt att låta din m2b pyssla extra den helgen! Skämt åsido, jag förstår att det känns stressigt, men det kommer garanterat bli en helt underbar möhippa ... och oavsett när en möhippa eller svensexa blir av så är det en dag som går åt, man får försöka hämta in den tiden innan eller efter. Kram!
Vad underbart att du äntligen fick din möhippa!! Ser fram emot att få läsa mer!
Snart fru Wennerström skrev 2008-08-31 22:25:16 följande:
Neeeeeh vilken osis. Hoppas du hittar ett nytt fint!
Min m2b avslöjade för mig att mina kollegor kollat med honom när det passar att ha möhippa för mig (kul med bara manliga kollegor ) .... jättegulligt, men synd att förstöra överraskningen. Blir efter bröllopet, m2b har noll koll på min kalender och tog det säkra före det osäkra. De är söta, grabbarna
Hämtade klänningen idag hos sömmerskan ... blev inte alls som jag tänkt mig. Den var en storlek för stor, vilket vi talade om, men ändå hade hon bara sytt in den uppe vid bysten och inte nere vid magen. När jag påtalade det blev hon helt otroligt hysterisk, stod och skrek på mig i en kvart (helt seriöst!) om att det måste vara jag som gått ned i vikt (vilket jag inte gjort, inte kunnat träna sen dess pga förkylning - dock så går jag aldrig ned vid förkylning utan snarare tvärtom). Efter den hysteriska kvarten lyckades hon iaf lugna ned sig såpass att hon började nåla igen för att jag skulle se hur det skulle bli om hon tog in magen, men jag märkte ingen skillnad på magen - inte heller hade hon nålat magen, utan från höfterna och ner till golvet - istället hade hon nålat bort halva kjolen så det gick från en A-linje-modell till sjöjungfrumodell istället. Då kände jag att det inte var någon idé, så jag tog klänningen som den var och får stå ut med att den inte sitter bra. Är så ledsen!
Låter som du har järnkoll!
Nej, vad jobbigt! Bor själv i Sthlm så kan inte tipsa dig
Hoppas det ordnar sig! Worst case så får ni ta taxi, det funkar ju faktiskt även om det kanske inte är det man tänkt sig från början.
Snart fru Wennerström skrev 2008-09-02 12:42:37 följande:
Det måste ju vara klart till på lördag, och denna tjej rekommenderades av det ställe där jag köpte klänningen, så jag vet inte om det är möjligt att hitta något. Men ska höra mig för. Klänningen funkar, jag kan ha den på mig, men den ser pösig ut på magen och sitter inte alls så som den ska sitta om man tittar i katalogen.
Tack för ert stöd! Ska testa den igen imorgon med en av tärnorna som råd.
Freckles: Låter som en toppentårta! Vi kommer inte att ha caketopper
matildaochniklas: Jobbigt när en person får dra tyngsta lasset. Hoppas hon känner att hon mäktar med! Men håller med om att det är skönt att ha delegerat ut den uppgiften, vårat toastmasterpar har verkligen engagerat sig i detta och det kommer bli roligt med ett program där man inte på förhand vet innehållet!
äckling: Oj, på svenska och varken vals eller tryckare och så är du kinkig med texten ... ingen dålig kravlista Vilken typ av dans har ni tänkt er?
Är inne och kollar sidan stup i kvarten, hoppas på att något mirakel ska hända så att solen skiner just mellan 14-20 i Sthlm (just nu är det just precis då regnet ska komma ).
Blev klar med bordsplaceringen kl 03.00 inatt. Har precis mailat över gästpresentationsrimmen till toastmastrarna efter att ha maratonskrivit dem (84 st). Hoppas de blev bra, så svårt att avgöra när man sitter mitt i det.
Och så lyckades jag, tack vare tips från ena tärnan, hitta en ny sömmerska som verkar mycket bättre och som kan fixa klänningen till på fredag. Jag brukar faktiskt lägga upp mina byxor där men har aldrig tänkt på att det faktiskt är en festklädesbutik också. Det kändes jättebra när hon nålade och pratade, hon verkade förstå precis vad jag menade och nålade i midjan som jag tror är rätt - i alla fall mer rätt än att nåla från höften och ned
Vad har ni andra 6/9-brudar kvar?
Jag är ledig från jobbet tors-fre och ska försöka hinna med vaxning, ögonbrynsplock och dyl samt inköp av paraply, sjal och diverse andra saker.
Lycka till alla som står brud idag! Hoppas ni får en helt underbar dag, och passa på att njuta av den!
Själv har jag inte kunnat sova på hela natten, är spänd och stel i hela kroppen ... fick ta ett ordentligt stretchingpass nu på morgonen
Fick en helt underbart fantastisk dag, trots vädret och ett par akut sjuka vänner som föll ifrån. Är så nöjd och glad! Vi var med och stängde dansgolvet
Ska berätta mer senare, nu bär det av till landet några dagar.
Var det någon mer här som fotades vid Stadshuset ca kl 14.20-15.30 ? Vi var där och var långt från enda brudparet, funderade på om det var någon av er som var där.