• egensinnig

Nu har vi haft vårt tältbröllop!!

Så - nu har vi haft vårt bröllop!
    Gifte oss i lördags o klarade hela bröllopet utan regn! Regnade ända tills vi steg in i kyrkan men sen sken solen resten av dan!! Tur eftersom vi var utomhus och i partytält. Vigsel i kyrka dock.

Finns några få bilder i galleriet - fler kommer när fotografens är klara.

Lyckades använda 2 av mina 4 inköpta klänningar! Bytte om till den rosa efter middagen.

På det hela taget en riktigt härlig dag med mycket glädje o skratt! Ska lägga in bilder på mina underbara ringar också så fort det går - kan inte titta mig mätt på mitt bling!
    Som grädde på moset fick jag ett ljuvligt Thomas Sabo halsband som morgongåva med våra initialer och ett hjärta i röd kristall som berlocker

• Svar på tråden Nu har vi haft vårt tältbröllop!!
  • FrökenHoppsan

Vi ska ha tältbröllop nu på lördag, och undrar om du har något sista minuten tips till oss? Blev det kallt på kvällen?

• Aleta

GRATTIS!
    Vad kul att du använde två klänningar, du var jättefin i båda två. Snygg lite "birdcage" också!
    Vilken tur ni hade med vädret också!

• egensinnig

Nej men det är nog kallare nu. jag hade gjort i ordning 8 filtar, pashminas ( är galen i sådana o har typ 20 st...), samt lite jackor, ifall det skulle bli kallt. Sen har vi ett inglasat uterum med infravärme som vi kunde komplettera med.

Lite paraplyer att använda när man går till o från tältet kanske kan vara bra OM det regnar?

Allt funkade annars över förväntan - mycket tack vare fantastisk serveringspersonal

Lycka till på lördag!

• Miss Blue

Grattis, vad coolt med flera klänningar!!

• fröken sjunfors

Vi ska också ha festen i tält, så har du några tips får du jättegärna skriva dem här!

egensinnig: vad är pashminas? (toknyfiken!)

• Fenixx

grattis, vad härligt med sån tur med vädret. jättefina klänningar du hade.

• Aleta

fröken sjunfors skrev 2008-08-05 16:59:35 följande:

Vi ska också ha festen i tält, så har du några tips får du jättegärna skriva dem här!egensinnig: vad är pashminas? (toknyfiken!)
    Här finns en tråd om tältbröllop också i fall du inte har sett den.
    www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m2978869.html

En pashmina är en jättehärlig cashmeresjal.
  • egensinnig

Fröken sjunfors - det är en sjal i pashmina-ull, faktiskt ännu lite finare än kashmere Tunna men väldigt värmande o sköna. Passade på och köpte massor när jag var i Kina.

• Aleta
    egensinnig skrev 2008-08-05 21:01:33 följande:
    Fröken sjunfors - det är en sjal i pashmina-ull, faktiskt ännu lite finare än kashmere Tunna men väldigt värmande o sköna. Passade på och köpte massor när jag var i Kina.
    Aha! är de ännu finare än kashmere, där ser man! Härliga är de i alla fall.
  • FrökenHoppsan

Nu har även vi haft vårt tältbröllop! Välkomna att kika in i mitt galleri å se hur vi dekorerade vårt tält!

Svar på tråden Nu har vi haft vårt tältbröllop!!