Hur är egentligen Mallorca??
Vi var på Mallis för två årsedan och det var en underbar semester. Vi hade bil vilket jag verkligen rekommenderar för då kan man verkligen uppleva allt som Mallis har att erbjuda. Vi borde i Port de Alcudia och tja, det var väl typ turistgetho. Vi har inget behov av att bo nära stranden och hade jag läst på mer så hade jag sett till att vi bode i själva byn istället, för den tycker jag verkligen om. Fin gammal stad/by innanför en stadsmur med mysiga små gränder, bra restauranger med mera.
Men med bil så tog vi oss ju runt så vi var verkligen bara i området där vi bodde på kvällarna för att sova och ibland äta. Vi var runt nästan hela ön på våra tio dagar. Vi hittade en jättefin strand med stor vågor och ganska lite folk inte så långt från Alcudia, tror det heter Mesquedia. Ving åker dit tror jag. Men jag skulle nog inte rekommendera någon att bo där, bara några hotell och inte så mycket mer. Mest tyska. Men jättefin strand att åka till med bil.
Likaså var Valldemossa och Sollér och Port de Sollér jättefint.
Palma var också bra, håller med någon annan som skrev att det inte känns riktigt som en turisstad utan mer vanlig stad. Fina gamla kvarter att strosa runt i.
Skulle verkligen vilja åka tillbaka.