Inlägg från: CeciliaA |Visa alla inlägg
  • CeciliaA

Hur är egentligen Mallorca??

Det måste vara många här som varit på Mallorca, gammalt turistmål som det är, men hur är det egentligen där?

Jag vet att det finns områden som man absolut inte vill besöka så som Magaluf, Palma stad osv. Om man inte vill parta hela nätterna då vill säga. Men det är inte aktuellt i det här fallet.

Men jag vet å andra sidan att det finns många stora kändisar som har fina ställen på mallorca, catherine zeta jones, michael dougls, george clooney osv.

Alltså måste det väl finnas pärlor på mallis med, vet ni vilka de är??

Vad är bra med Mallorca resp. dåligt?

Skulle vara roligt att få igång en Mallorcadiskussion här på BT, det är ju trots allt mycket folk som åker dit så nåt måste ju vara bra....

Ordet är fritt!

/Cecilia

• Svar på tråden Hur är egentligen Mallorca??
  • CeciliaA

Vad roligt att diskussionerna redan är igång! Keep up the good work tjejer!

Vi verkar vara överens om att Magaluf och Palma Nova ska man inte bo i.. Alcuida verkar vara lite av en bubblare där vi både har åsikter för och emot.

Ge gärna fler förslag på de allra bästa smultronställena och fler undvik ställen.

Kanske har någon rent av tips på superbra hotell? Bra hotell? Helt okej hotell?

Vilken arrangör är får man tag på de mest prisvärda resorna och vilken arrangör kan man unvika..

Låt oss fortsätta diskussionen!

• CeciliaA

Det är inte någon bröllopsresa det är tal om så vanlig charter funkar fint. Man behöver ju inte bo i de största turistorterna bara för man åker med charter, utbudet är ju enormt nuförtiden så det är lätt att undvika..

Det är bara en vanlig höstresa, första veckan i oktober, i jakt på sol, bad, mycket god mat till förhopningsvis en vacker grön ö som är målet, tror ni mallorca erbjuder det?

• CeciliaA

Tack PennyJenny för ditt långa informativa inlägg!

Tyvärr har varken jag eller min m2b körkort så vi kan inte hyra bil. Utan där vi åker till kommer vi vara +några kilometer som man promenerar och någon dag med taxi men vi vill alltså hitta en trevlig ort att vara i med bra avstånd till allt.

Så tips på den orten vi söker mottages tacksamt!

Svar på tråden Hur är egentligen Mallorca??