Inlägg från: Sommarbrud 08 |Visa alla inlägg
  • Sommarbrud 08

Är 300 kr för saftigt i kuvertavgift?

Vi hade det och det funkade jättebra.

• Sommarbrud 08
    lbmarbrg skrev 2008-08-10 16:39:48 följande:
    Nu har ju fokus helt hamnat på kuvertavgiftens vara eller icke vara, trots att ts endast ville veta om priset 300 kr var ok. Mycket respektlöst!!! Sedan ska tilläggas att kuvertavgift är mer vedertaget och accepterat i Sveriges norra landsända, där var och varannat par har kuvertavgift. Sällan någon som rynkar på näsan och tycker att det är snålt här. Men besvara för Guds skull på ts fråga istället för att klanka ner på hennes planerande och tycka att det är snålt. Ts: Tycker att 300 kr är lagom för sittande 3-rätters middag. Förtydliga i inbjudningar att presenter undanbedes å det bestämdaste.
    Bra sagt!
  • Sommarbrud 08
    tolonta skrev 2008-08-13 10:41:56 följande:
    Men nu ska vi inte fastna i någon diskussion om kuvertavgiftens vara elelrinte vara (ledsen att jag inte kunde avhålla mig från den förra kommentaren...). Trådstartaren har valt att ha kuvertavgift på sitt bröllop, och det kommer säkert bli jättebra. De känner sina gäster bäst, och vet om det funkar med kuvertavgift eller inte.
    Jag kan inte mer än hålla med. TS frågar en fråga och om man inte är intresserad att svara på den går det jättebra att nonchalera hela tråden. Jag förstår inte att det ska vara så svårt. Jag ser massa trådar som jag inte kan/vill svara på, då gör jag inte det. Men där jag kan ge ett råd eller tips på just den tråden då svarar jag. Men ni som INTE svarar på TS fråga eller som tycker annorlunda ni behöver inte engagera er. Lägg er dyrbara energi där den behövs. För att alla ska må bra. Jag FÖRSTÅR bara inte att det ska vara så svårt att inte bry sig om allt. Herregud TS har en fråga, svara på den eller inte alls. Annars får ni som vill diskutera något annat starta en egen tråd där kanske nu inte TS kommer att välja att lägga någon energi för att hon inte tycker som ni. SÅ blir alla glada och nöjda.
  • Sommarbrud 08

Absolut! Men i vissa fall ställer TS en specifik fråga och det är i det här fallet huruvuda 300 kr är en "bra" summa eller er. Hon frågar inte SKA vi ta kuvertavgift eller ej. Har läst många diskussionstrådar och de är jättebra för då kan man få många infallsvinklar så jag håller absolut med dig om detta. Men den här tråden är (om jag förstår TS rätt) enbart en fråga om hur mycket pengar de kan ta eller ej. Inte huruvuda de ska ha kuvertavgift eller ej.

• Sommarbrud 08

Precis och det är just därför jag undrar varför de som absolut inte kan tänka sig kuvertavgift läser en frågetråd om just kuvertavgiuftens storlek då de absolut inte är intresserad att hjälpa TS. Anade ju att det var just hjälp hon ville ha och inte hamna i en diskussion om huruvida hon tänker rätt eller ej

Så jag håller med dig och hoppas att alla hittar vad de söker här inne, och får just den underbara härliga dagen som vi förtjänar och tillåter oss alla att vara olika och ha olika lösningar på just våra bröllop.

Svar på tråden Är 300 kr för saftigt i kuvertavgift?