• Winkeli

Är 300 kr för saftigt i kuvertavgift?

Du gör helt klart rätt !!! Känn dig inte det minsta dum för att du tar kuvertavgift!!!

Jag tycker att 300 är precis lagomt i dessa tider !! var nyss på ett som hade 400kr och det var då ingen som klagade.

Vi funderar på 300-350. För som jag sagt tidigare så bara MÅSTE det ju vara jätteskönt för gästerna att slippa springa runt och hitta en massa presenter som dom sen ska ha ångest ifall det kommer att bli bra osv. Nej jag tycker det är det absolut enklaste för alla och faktiskt även billigare än att måste köpa presenter ändå oftast.

Sen måste ju gästerna tycka att det är roligare att det verkligen BLIR en fest/ett bröllop.. än att brudparet inte ska ha råd att gifta sig överhuvudtaget ???

• Winkeli

hahaha.. jag kan bara inte FÖRSTÅÅÅÅ hur detta kan vara så otroligt jobbigt för folk.. ursäkta men måste rent skratta.

Vad är problemet?? Du lägger lixom pengar ISTÄLLET för att ge en present !!!???. Dvs att paret i stort sätt väljer att ha denna bröllopsbjudning och skippa alla fina presenter för att de som nu önskar ska KUNNA komma!!!

Jag har då vad jag kan minnas aldrig gett en present UNDER 300kr om jag givit en present ändå. (är man två så 600)

Menar varför INTE ge bröllopsparet en "trygghet" redan innan den stora dagen att de faktiskt kommer att kunna äta resterande delen av månaden istället för att måsta leva på vatten och bröd el ta ett lån (som ju inte är det lättaste dessa tider att ens få ta.. då ju många är sjukskrivna och kanske just blivit ofrivilligt arbetslösa)

Ofta så får man ju faktiskt inbjudningskorten någon månad innan så då får man väl en tid att både spara (om man nu tycker att 300kr är för dyrt, eller då kanske avtacka om man inte tycker att det är värt att komma)

Att detta skulle vara ohyffsat kan jag bara inte förstå, då det ju bara gör det enklare och bättre för ALLA!

Man börjar ju nästan tro att folk gifter sig för att få presenter när det pratas så här !!!!?????? haha..skämtar bara men hoppas ni förstår hur jag menar.
    Självklart om man inte har så mycket grejor och ska just flytta ihop så visst, då behöver man ju saker..men då är det ju bara att skippa kuvertavgiften om det är viktigt och man faktiskt har råd.
    Har man däremot saker i överflöd som bägge parter sparat på sig under en massa år och har saker fulla väggarna, kanske man bara känner att det blir lite jobbigt att då mottaga en tavla som inte passar in någonstans och blir förpassad i en källare ??

Undrar om de som inte gillar detta inte förstår att man INTE vill ha presenter alls istället för dessa pengar ???

Förstår inte skillnaden att önska sig dessa pengar, som att önska sig speciella saker efter en sorts önskelista som jag förstår många har ??? (vilket jag tycker är jättesmart, men förstår inte skillnaden och det "hemska" bara)

*suck*

//Winkeli

Svar på tråden Är 300 kr för saftigt i kuvertavgift?