Inlägg från: lbmarbrg |Visa alla inlägg
  • lbmarbrg

Är 300 kr för saftigt i kuvertavgift?

Nu har ju fokus helt hamnat på kuvertavgiftens vara eller icke vara, trots att ts endast ville veta om priset 300 kr var ok. Mycket respektlöst!!! Sedan ska tilläggas att kuvertavgift är mer vedertaget och accepterat i Sveriges norra landsända, där var och varannat par har kuvertavgift. Sällan någon som rynkar på näsan och tycker att det är snålt här. Men besvara för Guds skull på ts fråga istället för att klanka ner på hennes planerande och tycka att det är snålt.

Ts: Tycker att 300 kr är lagom för sittande 3-rätters middag. Förtydliga i inbjudningar att presenter undanbedes å det bestämdaste.

• lbmarbrg
    didis skrev 2008-08-10 21:37:06 följande:
    Okej. För alla ömma tår formulerar jag om mitt svar.På trådskaparens fråga "är 300 kr för saftigt i kuvertavgift?" blir mitt svar:Ja det tycker jag absolut blir för mycket och risken är att flera av era inbjudna också tycker det men av artighet inget säger. En lämplig summa för kuvertavgift tycker jag är 0 kr.
    Kuvertavgift är ett utmärkt alternativ för de som inte önskar sig presenter och som inte heller har föräldrar som kan bidra med, låt säga, 10000 kr till bröllopet.
  • lbmarbrg
    didis skrev 2008-08-10 22:07:51 följande:
    Vill nu skrev 2008-08-10 21:52:54 följande:
    Vitsen med att ställa frågor utgår jag från är att få input från olika håll, inte bara få medhåll.Jag hade dock inte uppfattat att det var en så otroligt laddad fråga.
    Visst är det okej med input från olika håll om det är det som efterfrågas, vilket det inte var om jag tolkar ts ursprungliga inlägg.
Svar på tråden Är 300 kr för saftigt i kuvertavgift?