• Dsy04

Är 300 kr för saftigt i kuvertavgift?

nej 300 kr är inte rimlig.

för så där som du inte hade råd att bjuda på bröllops middag och mat så finns de som inte har råd om man är själv så är 300 kr ok..men när det är 2 alltså par 600kr kan vara saftig.

och om man dricker så måste man ta taxi...$

• Dsy04

vill du

många har gemensamt ekonomi när man är par. därför

sedan om det är ett student par inte lägger de 600 kr för en present...

• Dsy04

önskebrunne
    "Om man inte har råd får man väl stanna hemma...."

vad är det för attityd? tänkt om jag vänder på kakan o säger så här; Om man inte har råd för att bjuda på bröllopet då ska man vänta med att gifta sig.

jag menar du själv ska ta kvertavgift för att du inte har råd att bjuda alla eller..?...så om du har full förståelse för de som tar kveravgift då måste du ha förståelse för de som kommer att vara dina gäster, alltså dina vänner släktingar.

du skrev att ni hade varit på en bröllop där ni tillsammans betalade 1200 kr för mat.....då måste det har varit super bra meny..

la perla
    jag bor i cypern har alla ger pengar till bröllopet aldrig presenter , o vi pratar om stora summor men utlandet är utlandet o sverige är sverige..

en que lugar de españa vives?*solo curiosidad* hehe

• Dsy04

vill nu

jag tycker att det är ok med kvertavgift men jag är emot höga kvertavgift;)

• Dsy04

hur många gäster är det vi pratar om...

sen läste jag att dina närmaste ska inte betala uatn det blir dina gäster som betalar för maten för sig själva o din familj, jag tror inte att det är bra idé

för om du har en stort släkt nån av de som är på bröllopet kan ha nån kontakt av någon av dina kompisar som oxå går med på bröllopet och då kan det dyka upp i en konversation att de inte betalade för maten o sen kommer detta att sprida sig., inte just så där, det kan vara på ett annat sett att de tar reda på det.

om jag inte ville att mina närmaste inte skulle betala som max skulle jag ha att min mamma o pappa plus hans mamma o pappa mern sen bröder o alla andra skulle betala.

jag menar de måste inse o förstå situationen. det känns som att du vill gömma detta för de... jag tror att släkten kommer att förstå väl o betala för maten endå, o stöta dig va du än bestämmer

Svar på tråden Är 300 kr för saftigt i kuvertavgift?