• Casall

Är 300 kr för saftigt i kuvertavgift?

Jag tycker att 300kr är rimligt för en trerätters middag med vin eller öl. Sedan kan man ha självkostnadspris i baren efter middagen.

• Casall

Som jag förstår det så är det vanligaste vid kuvertavgift att man inte låter familjen samt mor- och farföräldrar betala. Man gör en liten egen indelning och har s.k. hedersgäster.

tolonta skrev 2008-09-06 19:31:29 följande:
    Men, jag tror jag nämnt det förut, VARFÖR I HELA FRIDENS NAMN FUNDERAR NI PÅ ATT LÅTA EN DEL GÄSTER (NÄRMASTE FAMILJEN) SLIPPA KUVERTAVGIFTEN? Jag skulle tycka att det var otroligt märkligt, oavsett om jag fått betala kuvertavgift eller inte, att veta att inte alla fått betala avgift. Det gör ju att du har "de viktiga gästerna som slipper avgiften och de oviktiga gästerna som får betala för att komma". Varje gång jag läser det tänker jag "bjud inte de som ni känner är avlägsna", det är ju den enklaste lösningen...Hoppas att jag inte är alltför OT nu, jag kommenterar i alla fall trådstartens inlägg även om jag kanske inte enbart svarar på frågan i rubriken.
  • Casall

Det låter som om du har en VÄLDIGT stor "närmaste släkt". Annars skulle du ha förstått resonemanget bättre.

tolonta skrev 2008-09-09 11:20:22 följande:
    Vill nu skrev 2008-09-07 09:24:37 följande:
    Ja, fast om det är istället för present??? Tycker det är väldigt märkligt att ha "A-gäster" och "B-gäster". Visst, om din mamma lägger pengar på annat sätt. Men hela närmaste släkten gör väl inte det?
Svar på tråden Är 300 kr för saftigt i kuvertavgift?