• laris

Är 300 kr för saftigt i kuvertavgift?

Nu har jag inte hängt med i tråden från början men OJ vilka reaktioner. När blev det konstigt att ta 300:- som kuvertpris. Jag är INTE höginkomsttagare men jag skulle aldrig börja "snacka skit" om någon vän gifte sig och tog betalt för att man fick vara med och bjuda.

Sen beror det på: om jag betalar 300:- för mat som jag vet inte skulle ha kostat 300:-/person skulle jag bli snopen för då är man ute efter att tjäna pengar. Det är ju inte meningen utgår jag från. Men är det tre rätters med gott mat skulle jag inte reagera över det. Ska själv gifta oss och jag vet precis som många här inne hur dyrt det kan bli.

Till TS:

Det kommer alltid vara någon som tycker att ni gör fel hur ni än gör. Tar ni inget kuvertpris och tvingas att endast bjuda ett fåtal personer kommer vänner och bekanta att klaga på det. Tar ni 100:- per kuvert kommer de att tycka ni är snåla. 300:- för mkt! Gör som ni vill och stå på er.

Jag tycker att inte att det är konstigare att ta 300 per kuvert än att be om pengar till bröllopspresent!

• laris

Ber om ursäkt för felskrivningen, men kul att jag lyckades roa dig iaf !

Det skulle ha stått be om pengar som bröllopspresent (bröllopsresa mm).
    Inte ens det tycker jag är sniket!!
    Alla har rätt att avstå från att vara med på ett bröllop om man inte gillar tanken på att betala kuvertavgiften.

erika26 skrev 2008-09-06 20:42:27 följande:
    Be om en bröllopspresent! HAHAHAHA! Det där det sniknaste jag hört!
Svar på tråden Är 300 kr för saftigt i kuvertavgift?